Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Känner mig så elak mot min 1 åring!!

lövet2 skrev 2010-08-25 11:38:24 följande:
    Flickan är bara 1 år gammal. Vad inbillar sig BVC egentligen?

Du har två val:
    *Fortsätta skälla, gräla, jaga, bråka i ett år till innan hon börjar förstå lite bättre och får en bättre självkontroll och impulskontroll.
    *Plocka undan det hon inte får röra, stänga dörrar till rum där hon inte får vara själv och överhuvudtaget ta bort de värsta frestelserna. Om ett år kan du börja öppna upp igen, för då har hon mognat till sig.
    Kan bara hålla med. Sedan TS så får du nog stå ut med att du inte kan lämna dem ensamma tillsammans. Jag har en 2½-åring och en 16-månaders. Det är bara sista 2 månaderna som jag har kunnat lämna dem tillsammans ensamma kortare stunder då jag är i ett annat rum. Nu förstår ju vår 2½-åring, men det är ju inte samma sak som att ha full impulskontroll eller faktiskt vilja göra som vi säger/ber .
  • Flickan och kråkan
    stoltmamma88 skrev 2010-08-25 12:16:36 följande:
    Tack för alla svar, då alla har sagt till mig jodå du kan lämmna dom den lilla hojtar till om det är ngt.
    Och bvc att konstigt att hon inte lyssnar på dig, har fått mig att börja oroa mig om jag gör ngt fel.!

Plockat bort allt har vi gjort, även satt sådana säkerhts lås på vissa köksskåp. då har har 2 skåp med bara plast i som jag lät vara, så hon kan få leka och pilla där hur mkt hon vill.

Handlar mest om att hon skadar sig själv ex: sitter och slår sitt huvud i väggen.
    bvc sa till mig att yttligare igen förklara för henne att så  kan hopn inte göra för hon skadar sig själv.
    Men snälla nån. Har du möjlighet att byta sköterska? Du har en alldeles normal 1-åring. Lämna dem inte ensamma tillsammans, då lämnar du båda att på egen hand hantera situationer som de inte kan hantera ännu.
  • Flickan och kråkan
    stoltmamma88 skrev 2010-08-25 12:26:23 följande:
    Åh tack vart jätte orolig att ngt är fel för att hon skadar sig själv. hon kan ibland bita i fingrarna så hon börjar blöda.
    Min sambos systers barn var likadana så hon sa allt till mig att inte oroa mig, men dum som man är lyssnar man nog lite väl mkt på bvc.

Tack yttligare igen för ni lugnat mig att jag nog kanske inte är en helt värdelös mamma :)
    Självklart ska du ta på allvar att hon skadar sig själv, men att förvänta sig att hon ska ändra beteende för att du säger det är helt galet. Hon låter som en frustrerad liten tös som behöver hjälp med att lösa situationer, och då får man visa och framför allt vara där hela tiden. Det är inte lätt att bli storasyster när man är så liten.
Svar på tråden Känner mig så elak mot min 1 åring!!