• kvinnan

kattsand?

vilken kattsand använder ni?
    hur ofta måste ni byta för att slippa lukt?
    har provat lite olika men jag tycker det börjar lukta så fort i lådan.
    katten har även kissat i handfatet vid några tillfällen hur får man han att inte göra om det?
    han är snart 5 månader

• Svar på tråden kattsand?
  • Cat3

Finns bara en bra sort och tyvärr också den dyraste. Ever clean heter den.

• Cat3
    Cat3 skrev 2010-08-26 21:21:18 följande:
    Finns bara en bra sort och tyvärr också den dyraste. Ever clean heter den.
    Tycker jag!
  • kvinnan

vart finns den? kostar? hur ofta får du byta?

jag har provat lite olika men nu sist köpte vi pellets och han vill inte ens gå i lådan

har köpt nåt på willys som är som kristaller och den är bäst än så länge men det står att den ska vara luktfri 1 månad till 2 katter men jag tycker den luktar efter 14 dagar

• Majsan70

Vi anväder Flamingo. Bästa sanden och ett klart mycket bättre o billigare alternativ till svindyra och inte fullt lika bra everclean. 15 kilo för 159 spänn. Räcker 4-6 veckor för våra tre katter. Sanden byts mycket sällan. Med ett rejält lager sand i lådorna som sen rensas o fylls på llite varje dag så luktar det adrig nånting. Då har vi ändå två fertila katter härhemma.

Men nyckeln är minst 10 cm sand i lådan enligt min erfarenhet.

• kvinnan

men varför luktar det så starkt kiss bara efter några dagar av våran låda och vi har bara en katt
    kan han ha urinvägsinfektion eller luktar kattungar starkare än vuxna?

• RiNan

Everclean är riktigt bra när det kommer till lukt men dock tycker jag nu efter att ha använt peewee ett tag att det luktar snabbt kiss i everclean sand. Men peeween behöver jag inte tänka på kisset mer än 1ggn/vecka. Bajset luktar lite dock ifall man har en katt som vi som inte gräver ner men då tar man bara lite papper och kastar i toaletten. Men med en peewee slipper man i alla fall  kisslukt!

• Fidelis ad urnam

Vi har provat olika märken och det enda märket som funkar är ever clean.
    Det är helt klart värt pengarna.
    Vi har fyra katter. Kattlådan rensas dagligen och fylls på vid behov. En gång i månaden töms hela kattlådan och rengörs.
    Det luktar ingenting, helt underbart.

Vi gör av med 1-2 kartonger i månaden, alltså 200-400 kr (eller 119-238kr) i månaden beroende på kampanjer.

• Kyanita

Jag har Tidy cats. Den är dryg och om man missar en dag eller två så luktar det ändå inte.

Svar på tråden kattsand?