• Karisma

En fråga ang after eight fluff...

Tänkte ha aftereight fluff och päronmousse i tårtan imorgon och sen bara vispgrädde utanpå. (Passar de 3 ihop?)

Jag undrar om man ska göra fluffen på 3dl och 150-180g choklad om man bara ska ha det på ett lager eller ska man göra mindre då? Vet som inte hur tjock lager fluff det ska vara på tårtan.

/K

• Svar på tråden En fråga ang after eight fluff...
  • Majsan70

Jag tar efter smak helt enkelt. Brukar bli ungefär 2/3 av en liten after eight. Tror din smak komibnation blir kanon.
    Hur gör du päronmoussen?

• Karisma
    Majsan70 skrev 2010-08-27 18:13:46 följande:
    Jag tar efter smak helt enkelt. Brukar bli ungefär 2/3 av en liten after eight. Tror din smak komibnation blir kanon.
    Hur gör du päronmoussen?
    http://www.brollopstorget.se/Bloggar-9-39/b1476-5.html

Den tänkte jag använda, har sett samma recept på flera ställen på internet.

Tänkte bara att om man tar 3dl grädde så blir det väldigt mkt fluff (gissar jag) men det kanske ska vara det.

/K
  • Mrs Ella

Om du gör fluffen på 3 dl grädde blir det jättemycket. Nu vet ju inte jag hur stor tårta du tänkt dig men på  en 12-bitars borde det räcka med 1,5 dl grädde.

• Majsan70
    Karisma skrev 2010-08-27 18:17:18 följande:
    www.brollopstorget.se/Bloggar-9-39/b1476-5.ht...

Den tänkte jag använda, har sett samma recept på flera ställen på internet.

Tänkte bara att om man tar 3dl grädde så blir det väldigt mkt fluff (gissar jag) men det kanske ska vara det.

/K
    Jag har alltid 3 dl till fyllning. Skall jag ha runt om tårtan blir det på 5 dl.  Tar man för lite blir det torrt och smaklöst.
  • Karisma
    Mrs Ella skrev 2010-08-27 18:19:08 följande:
    Om du gör fluffen på 3 dl grädde blir det jättemycket. Nu vet ju inte jag hur stor tårta du tänkt dig men på  en 12-bitars borde det räcka med 1,5 dl grädde.
    Köpta bottnar av märket ica har jag, smidigast så. Tungan ute
  • Karisma

Vad har ni uppepå tårtan när ni gör fluff?

Har ni alltid fluff runt om tårtan åxå, tänkte om ni tror att vispgrädden kommer  förstöra tårtan.

/K

• Majsan70
    Karisma skrev 2010-08-27 18:23:54 följande:
    Vad har ni uppepå tårtan när ni gör fluff?

Har ni alltid fluff runt om tårtan åxå, tänkte om ni tror att vispgrädden kommer  förstöra tårtan.

/K
    Grädden kommer inte förstöra tårtan. Det blir kanon. Har jag fluff inuti är det grädde utanpå. Är det fluff utanpå blir det mousse o vaniljgrädde inuti.
  • Karisma
    Majsan70 skrev 2010-08-27 18:22:41 följande:
    Spännande recept! Vart får man tag på essensen?
    Jag orkade inte söka reda på essensen så jag kommer att ha i lite koncenterad päronsaft istället. Skrattande I ett av recepten jag hittade stod det att man kunde använda det. Tror det var på matklubben.se

/K
  • Majsan70
    Karisma skrev 2010-08-27 18:26:41 följande:
    Jag orkade inte söka reda på essensen så jag kommer att ha i lite koncenterad päronsaft istället. Skrattande I ett av recepten jag hittade stod det att man kunde använda det. Tror det var på matklubben.se

/K
    Herregud va bra tips jag har fått! Tusen tack!
Svar på tråden En fråga ang after eight fluff...