• JessiWill

Gravida i Göteborg 20-26 år :)- Som nu fått sina bebisar!

2010 har gått fort och nu har vi följt varandra genom månader av oro, smärta, glädje, fika-träffar och växande magar. Men tillslut kom dagarna då våra underbaringar ville titta ut Baby

Nu nu fortsätter  vi med barnvagnspromenader, blöjbyten, nerspydda kläder, nappar och vällingflaskor - Jaa allt som hör småbarnslivet  tillFlört

Orginaltråden- www.familjeliv.se/Forum-11-263/m51843542.html
    Bf tråden- www.familjeliv.se/Forum-2-114/m51980851.html
    ♥ Bild tråden- www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54209678.html
    Våran Prins beräknad till den 13 september =)
  • Svar på tråden Gravida i Göteborg 20-26 år :)- Som nu fått sina bebisar!
  • Soffi83
    krimm skrev 2010-12-23 07:23:15 följande:
    Du skulle kunna få lite av mig, här väller det över av mjölk, på gott och ont, mina tröjor blir ju nerdränkta hur mycket amningsskydd jag än har såvida jag inte har koppar men det är ju inte så kul om man har besök. ;)

Haha den tanken slog mig med, ville bara lägga mig ner och sova, men vi lät melwin vara med sin mormor och moster under tiden vi var på ikea just för att vi trodde att det skulle vara knökat med folk och bli stressigt för honom. Så jag gick runt och var stressad över hur han hade det hemma istället, men det hade gått hur bra som helst. :)
    Verkar som de flesta inte har några större bekymmer med mjölken. Jag tror detta beror på att han inte började amma förrän när han var ca 10 dagar gammal. Fick starta mjölkproduktionen med med pump, tror inte det är lika bra som att barnet själv får göra det. Plus att han är väldigt stor gör ju inte saken lättare.

Hittade du det du behövde på Ikea? Oftast hittar man även en hel bunt saker man inte behöver egentligen men får med sig ändå. 
  • JessiWill
    Soffi83 skrev 2010-12-23 10:43:26 följande:
    Verkar som de flesta inte har några större bekymmer med mjölken. Jag tror detta beror på att han inte började amma förrän när han var ca 10 dagar gammal. Fick starta mjölkproduktionen med med pump, tror inte det är lika bra som att barnet själv får göra det. Plus att han är väldigt stor gör ju inte saken lättare.

Hittade du det du behövde på Ikea? Oftast hittar man även en hel bunt saker man inte behöver egentligen men får med sig ändå. 
    Jag kan nog dränka din unge med Obestämd
    Helt själfallet har din mjölk krånglat, kan tala om ur erfarenhet (inte mig själv men bekanta) att har de inte börjat med en gång har mjölken inte kommit igång, så häftigt att du ändå kan amma såpass mycket som du kan :)
    William <3
  • mmth

Jessi: Tråkigt med telefonen. Ni får se till att saker inte kan trilla ned på det viset. Tur i oturen att det iaf vara telen som blev mosad och inte lille Wille.

Sofie: Jag är då impad över att du lyckades få igång det alls och att du kämpat så mycket. De flesta skulle nog ha gett upp för länge sen.

Var på ikea för nått tag sen, typ lördag eller söndag tror jag och det var inte så mycket folk då heller. Kanske är så att alla tänker att det är så mycket folk så de inte orkar åka dit och då blir det att nästan ingen åker.. Tyckte det var tråkigt där, hittade inget skojj alls :(

• JessiWill
    mmth skrev 2010-12-23 11:10:11 följande:
    Jessi: Tråkigt med telefonen. Ni får se till att saker inte kan trilla ned på det viset. Tur i oturen att det iaf vara telen som blev mosad och inte lille Wille.

Sofie: Jag är då impad över att du lyckades få igång det alls och att du kämpat så mycket. De flesta skulle nog ha gett upp för länge sen.

Var på ikea för nått tag sen, typ lördag eller söndag tror jag och det var inte så mycket folk då heller. Kanske är så att alla tänker att det är så mycket folk så de inte orkar åka dit och då blir det att nästan ingen åker.. Tyckte det var tråkigt där, hittade inget skojj alls :(
    JoRynkar på näsan iofs, fast är dessvärre tvungen att ha den på golvet när jag laddar den
    William <3
  • mmth
    Jessiicaa89 skrev 2010-12-23 11:11:07 följande:
    JoRynkar på näsan iofs, fast är dessvärre tvungen att ha den på golvet när jag laddar den
    Fick ju värsta bilden av att glaset trillat ner från en hylla typ så menade på att man kanske ska ha lite säkrare hyllor eller glasen längre inputtade.. Fast så kanske det inte alls var.. Inser ju nu att man inte riktigt har glas på höga hyllor... 
  • mmth

MatildaAn: Kommer inte alls ihåg när och hur du kom in i tråden så tänkte kolla om du har lust att presentera dig lite? Det minns iaf inte jag att du har gjort, kan ju vara lite trevligt att veta något om dig/er.

• JessiWill
    mmth skrev 2010-12-23 11:19:40 följande:
    Fick ju värsta bilden av att glaset trillat ner från en hylla typ så menade på att man kanske ska ha lite säkrare hyllor eller glasen längre inputtade.. Fast så kanske det inte alls var.. Inser ju nu att man inte riktigt har glas på höga hyllor... 
    Jahaa nej haha! Glaset stod på mitt sängbord och nedanför på golvet låg min telefon, så på natten måste jag råkat putta ner glaset på ngt vänster.
    Och jag har inte min son liggandes på golvet vid sängbordet Flört
    William <3
  • mmth
    Jessiicaa89 skrev 2010-12-23 11:30:47 följande:
    Jahaa nej haha! Glaset stod på mitt sängbord och nedanför på golvet låg min telefon, så på natten måste jag råkat putta ner glaset på ngt vänster.
    Och jag har inte min son liggandes på golvet vid sängbordet Flört
    hehe nä jag började ju komma på det..hade bara lite knasiga tankar först.. 

Skulle ju inte köpa julklappar iår men inte har jag kunnat hålla mig, en julklapp får Melina iaf, hon älskar libero biet fast vi säger att det är en fluga för hon tycker  det är as kul när man säger fluuuga och när jag var på toys´r´us eller vad fasen det heter så såg jag ett litet paket med hand och fot skallror från lamaze och den ena handskallran var just den fluuugan så det var jag bara tvungen att köpa.. Har även beställt den älgen från liberoklubben så det blir också en julklapp.. =)
    Har även blivit en julklapp till den mista grabben hos dem vi ska fira julen, han tror ännu på tomten så han får ett paket..  
  • JessiWill
    mmth skrev 2010-12-23 11:39:45 följande:
    hehe nä jag började ju komma på det..hade bara lite knasiga tankar först.. 

Skulle ju inte köpa julklappar iår men inte har jag kunnat hålla mig, en julklapp får Melina iaf, hon älskar libero biet fast vi säger att det är en fluga för hon tycker  det är as kul när man säger fluuuga och när jag var på toys´r´us eller vad fasen det heter så såg jag ett litet paket med hand och fot skallror från lamaze och den ena handskallran var just den fluuugan så det var jag bara tvungen att köpa.. Har även beställt den älgen från liberoklubben så det blir också en julklapp.. =)
    Har även blivit en julklapp till den mista grabben hos dem vi ska fira julen, han tror ännu på tomten så han får ett paket..  
    Hahaha Tungan ute

Kul med julklappar :D Jag och R tycker det är så jäkla kul att handla sånt, så W har fått 12 av oss :P
    William <3
Svar på tråden Gravida i Göteborg 20-26 år :)- Som nu fått sina bebisar!