Inlägg från: Gung Ho |Visa alla inlägg
  • Gung Ho

Islam

amatullah skrev 2010-08-27 19:36:30 följande:
    Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .
    Här ser jag det egentliga ända problemet...att inte respektera Svensk lag men ändå villa beskyddas av den..Obestämd
  • Gung Ho
    amatullah skrev 2010-08-28 06:19:14 följande:
    Vi kan inte rösta eftersom då skulle vi  sätta  till makten människor  som styr med mänskliga lagar  och vi bara erkänner GUDs lagar  så vi kan inte motarbeta oss själva )

Till Add3 :

skulle du bli jagad tex av ryssar  och kommer till en shariia samhäle och ber om att få skydd hos oss  detta betyder inte att du automatisk accepterar våra statens skick och lagar . Vi skulle ta dig som du är . Min status här är liksom som en gäst
    Sååå, idén är att sitta på rumpan och vänta på att gud kommer ner och fixar allt?

Fast som gäst beger man sig inom en rimlig hem till sig igen innan man tärt för länge på gästfriheten. Skall man stanna kvar längre tid får man helt enkelt se sig som en 'familjemedlem' och acceptera landets lagar och seder eller motarbeta dem till förmån för sina egna. Men då får man leva med konsekvenserna.
  • Gung Ho

Hallelujahkackel...Flört

(Som var det 'heliga ordet' i en fiktiv blandning av alla religioner som blev en stor världsreligion med fanatiska följare...en satirsik känga till all religion)

• Gung Ho
    amatullah skrev 2010-09-04 07:31:41 följande:
    Nej , man kan inte följa lagen i Sverige och ändå utöva sin religion eftersom deras lagar är raka motsatsen till Islam . Deras  lagar är påhittade  vid sidan av shariia  och de  gör stor shirk  .

Det är omöjligt att vara Muslim och acceptera icke troendes lagar

Vi säger att din man är soldat  i svensk arme och att han åkte med de till Afganistan . Hur kan han då som Muslim gå och döda sina egna ? 

Hur kan han som Muslim gå och strida mot Muslimer som kämpar för att upprätthåla shariia lagar ? 

Snälla, snälla  Nami08 , försok inshAllah  att förstå  en sak för ditt eget bästa  ; när man accepterar  Islam dvs när man blir Muslim  då åtagar man sig att man ska endast lyda GUD från denna stund du blev Muslim  tills du dör

När du på Domedagen   stiger ur graven  kommer  du och vi alla andra  att dömas inför GUD med shariia  lagen .   

Skulle du följa svenska lagar nu på Jorden eller några andra och dö med detta  då är du förlorad för evigt eftersom  du gör stor shirk  . Du kommer att bli slängd i elden .

Allah , Subhanehu we Te´ala tillåter inte att vi lyder någon annan än Honom .Endast HAN bestämmer vad som är tillåtet och vad som är förbjudet . Det är bara Hans rättighet.

De som tycker att  de har rätt att bestämma vad som är tillåtet och vad som är förbjudet dvs vad som är halal och haram de gör stor shirk och de är icke troende  .

Hur gör de detta ? Svar : genom att skapa egna  lagar .

GUD säger att ränta är förbjudet ( haram ) och icke troende säger att ränta är tillåtet ( halal ) 

Vilket straff kommer de att få ? Om de dör som sådana kommer de att bli slängda i elden .

[4:48] GUD förlåter  inte dem som sätter medhjälpare vid Hans sida, men Han förlåter den Han vill hans mindre synder; den som sätter medhjälpare vid Guds sida har sannerligen gjort sig skyldig till en oerhörd synd.

[5:72] Gud utestänger den från paradiset som sätter medhjälpare vid Guds sida och Elden skall bli hans sista hemvist. För [dessa] syndare finns ingen hjälpare   ( 5, 72 )

Ödmjukt ber jag Allah Subhnaehu we Te´ala att Han ska leda ditt hjärta och våra  alla andras till Hans   sanna tro , ameen
    yada yada..

Så det du skriver är att överlag så kommer en stor del av (rättrogna) muslimer att sitta i fängelse eller på annat sätt bestraffas för att de bryter om svensk lag (som de facto gäller här vare sig man 'accepterar' den eller ej)?
  • Gung Ho
    1337 skrev 2010-09-05 11:10:43 följande:
    Jag menar inte hur islam ser på att kvinnan "sitter hemma" ur ett hushållsekonomiskt perspektiv, utan ur ett samhällsekonomiskt perspektiv. Sverige har en väldigt hög välfärd, som vi nog alla vill ska fortsätta finnas, men den välfärden bygger ju på att folk jobbar. Om vi får en situation där män mellan 19 och 65 ska försörja inte bara barn upp till 19, studenter, pensionärer, sjuka, arbetslösa, utan även kvinnor så spricker välfärden. Vår välfärdsmodell fungerar inte om en stor majoritet av befolkningen inte bidrar. Är det riktigt enligt islam att urholka välfärden genom att frivilligt inte arbeta?
    Det är därför vissa grupper bidrar mer än andra...Obestämd
  • Gung Ho
    VesperJesper skrev 2010-09-08 15:48:23 följande:
    Är den här tråden ett slags april-skämt? Ingen kan väl ta sånt här med gudar och profeter på riktigt allvar..... eller?
    Hehe, det gäller att ta 'talibaner' med en nypa salt.
  • Gung Ho
    UmmAlina skrev 2010-09-13 06:52:26 följande:
    Hehe? Skulle detta vara ett skämt?
    Talibaner?
    Fundamentalister.
  • Gung Ho
    nur skrev 2010-09-15 17:43:43 följande:

ne men va bra att du inte värkställer dina lag med egna händer men om en sharia lag koliderar med svesnka lag och du blir skyldig t.ex att man får inte betala sociala avgifter och skatt om man är strikt som du då måste man jobba svart, enligt svensk lag blir du återbetallningsskylldig o enlig sharia får du inte betala, VA GÖR DU DÅ?

Om du råkar göra en brott som du krossar nåns bilruta skall du skickas till saudiarabien eller va det nu du kommer i från för att ha en sharia dumstol eller ska mollor samlas o skriva böter till dig?

Jag tycker verkligen att du är lite out of line!

Jag tror du försöker prata med en vägg.. Flört
  • Gung Ho
    nur skrev 2010-09-16 22:48:48 följande:
    Jupp o hon gick, synd!!!  hoppas verkligen verkligen att hon inser nån dag vad jag ville säga...För hon är en god människa verkade som....
    Du kanske är mer perceptiv än vad jag är...
Svar på tråden Islam