Inlägg från: Joppis |Visa alla inlägg
  • Joppis

Islam

amatullah skrev 2010-11-24 10:03:01 följande:
    Om du lyder icke troende vet du var du hamnar ? I  helvete

Tror du att Allah Subhaneh tillåter att någon annan styr över människorna med deras lagar ?

Nej , nej och nej .

Endast Allah Subhaneh har rätt att bestämma vilka lagar ska gälla alla människor   och  vad som är halal och vad som är haram   ingen annan

Detta kallas Tawhed el hakimijje

Jag bor i Sverige men jag endast lyder Allah Subhaneh och erkänner bara shariia lagar  som gällande

Skulle jag som muslim erkänna kuffars lagar ? Är ni dumma eller ?

Hur kan jag bli muslim och samtidigt  lyda kuffars  regering ?  SubhanAllah .......
    Vad är "Kuffar"?
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 14:05:59 följande:
    Kuffar betyder icke muslimer
    Jaha... Så du vill inte följa lagar som bestäms av "kuffar"?
  • Joppis
    Afrodisiac skrev 2010-11-24 14:15:47 följande:
    Sen när har fanatiker varit laglydiga medborgare?
    Nej, du har rätt. Bomb-bälte kan knappast vara lagligt.
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 14:20:02 följande:
    När vi muslimer säger kuffar  då menar vi alla icke troende och där ingår också kristna och judar

Kristna och judar tror på GUD på sådant sätt som är oaceptabellt

Du frågar varför jag är här ? Jag kom pga kriget i mitt land men när jag kom till Sverige då va jag inte muslim.

De svenskar som flyttade till Dubai  eller som jobbar i arabiska länder har de tagit shariia lagen som sitt lag ?
    Är de lojala mot shariia lagen ?

Att man beffiner sig i ett land betyder inte att man måste ändra sin tro
    Kan du inte flytta till dubai? Det är väl inte krig där nu?
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 14:20:02 följande:
    När vi muslimer säger kuffar  då menar vi alla icke troende och där ingår också kristna och judar

Kristna och judar tror på GUD på sådant sätt som är oaceptabellt

Du frågar varför jag är här ? Jag kom pga kriget i mitt land men när jag kom till Sverige då va jag inte muslim.

De svenskar som flyttade till Dubai  eller som jobbar i arabiska länder har de tagit shariia lagen som sitt lag ?
    Är de lojala mot shariia lagen ?

Att man beffiner sig i ett land betyder inte att man måste ändra sin tro
    För övrigt så får du nog lära dig att acceptera på kristna och judar så länge du bor i Sverige iaf.
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 14:47:26 följande:
    Det är sant  och det ska man göra så fort man kan om GUD vill

Du missade när jag sa att när jag kom hit att då va jag inte muslim

Tro inte  att jag vill stanna för alltid  här i Sverige , jag är bara gäst här .

InshaAllah så fort får vi möjlighet att flytta då gör vi det .

Vi kanske kan byta plats med de svenskar i Dubai så att de kommer hit och att vi går dit ?
    En mindre för Farbror Blå....
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 15:19:43 följande:
    en tips för Farbror Blå;

skulle du vilja ha mindre muslimer i Sverige  se till att din regering slutar bomba arabiska länder och Afganistan
    Bombar Sverige nånstan i världen?
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 15:33:06 följande:
    Bevis från heliga Koranen att judar och kristna är icke troende dvs kuffar

9:30] DE JUDISKA [trosbekännarna] säger: "Esra, Guds son", medan de kristna säger: "Kristus, Guds son". Detta kommer över deras läppar och då säger de efter vad [andra] förnekare av sanningen har sagt före dem. Guds förbannelse över dem! Hur förvirrade är inte deras begrepp!

[9:31] De har tagit sina rabbiner och klosterbröder till herrar och beskyddare i Guds ställe, och [detsamma har de gjort med] Kristus, Marias son, trots att de har förmanats att inte dyrka någon annan än den Ende Guden - det finns ingen gud utom Han; stor är Han i Sin härlighet, fjärran från allt vad de vill sätta vid Hans sida!

Ska du lära mig Islam ?
    Bränner Du svenska flaggor och står bakom mordhot m.m mot Vilks ex.?
  • Joppis
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-24 15:59:18 följande:
    Jepp, i Afghanistan. 
    Bombar gör man från flyg. Är flygvapnet där?
  • Joppis
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-24 16:10:56 följande:
    Att bomba är att använda bomber av olika typer. Det är inte bara flygplan som bombar. 
    Det som smäller mest i Afghanistan är IED. Och vi vet ju alla vilka som ser till att dom smäller.
Svar på tråden Islam