Inlägg från: Joppis |Visa alla inlägg
  • Joppis

Islam

Posh skrev 2010-11-24 17:12:42 följande:
    Sansa dig lite. Jag vill verkligen inte väcka en våldsam persons ilska.

Allting är en tolkningsfråga. Speciellt i islam. Drömmer
    Vi vill framförallt inte väcka en fanatiker inom Islam. Då vet man inte vart det kan smälla
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 17:35:35 följande:
    Jaså ? Är jag fanatiker bara för att jag brinner för min religion  ?

Islam är helt emot självbombningar  och de fall när vissa gör detta ändå kan USA skylla sig själv  tack vare deras fientlighet emot muslimer .

Vissa muslimer tycker att självbombningar är ok att göra men jag har stark övertygelse att detta är förbjudet

som är tur för er )

Dom som brinner mest... är dom som är farliga

Islam mördar världen offer... Västerlänningar som västerlänningar. Riktigt otäcka jävlar är dom, dom Islamistika fanatikerna.

• Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 17:35:35 följande:
    Jaså ? Är jag fanatiker bara för att jag brinner för min religion  ?

Islam är helt emot självbombningar  och de fall när vissa gör detta ändå kan USA skylla sig själv  tack vare deras fientlighet emot muslimer .

Vissa muslimer tycker att självbombningar är ok att göra men jag har stark övertygelse att detta är förbjudet

som är tur för er )
    "Som är tur för er"? Dy tycker med andra ord att det inte är helt fel att vissa rikspuckon bombar sig själva och oskyldiga då? Hur störd är du på en skala?
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 18:09:22 följande:
    Nej , jag tycker inte att det är ok att bomba sig själv och döda oskyldiga för att Islam är emot detta .

Resulullah , sallAllahu alejhi we sellem , förbjöd detta och detta va inte hans sunneh / praxis
    Vi vet ju både du och jag att Islamister ägnar sig åt detta iaf.
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 18:04:37 följande:
    Om du är vänlig emot mig då är jag också vänlig men om du visar fientlighet emot mig då blir jag också det

Fientliga västerlänningar  har samarbete med  korupta regim i arabiska länder och Afganistan där de har samma mål : strypa luft för  muslimer för varje pris under täckmantel " kampen mot terror "

Om västvärlden vill så gärna hjälpa demokrati på fötter  varför västvärlden reagerar inte på Hosni Mubarak som är dagens  farao ?

Inte bara att västvärlden  är tyst vad han gör och hur han torterar muslimer utan Mubarak får bidrag av västländer !!!  En hemsk diktator får pengar från väst istället att han blir åtminstone kritiserad

Man krigar inte i Afganistan för demokratins skull

en läsvärd artikel

www.sydsvenskan.se/opinion/article886221/rdqu...
    Du verkar vara en äkta fanatiker....
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 18:37:32 följande:
    ta  den som du vill , ni svenskar är som kaniner )
    Du, jag vill gärna att du lämnar Sverige bums. Du är fan otäck!
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 20:51:39 följande:
    Varför inte ?

Spring till eran polis och anmäl mig -helst ikväll
    Då spär verkligen på med fördomarna....

Mao, det är delvis sanning när man bland annat får höra "Det var en "taliban" som vi grep som vanligt"
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-24 20:51:39 följande:
    Varför inte ?

Spring till eran polis och anmäl mig -helst ikväll
    Tänk om du får en polishund efter dig... Hur smutsig blir du då?
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-25 07:45:27 följande:
    Det skulle inte bli första gången att kuffar släpper hundar på oss muslimer och oavsett hur smutsig jag blir det finns vatten
    Troligen är det oftast helt befogat att ni får polishundar efter er såklart.
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-25 07:11:18 följande:
    Om man är vänlig mot mig då är jag vänlig tillbaka men om man är otrevlig mot mig då är jag också det .

Jag är muslim .

Icke troende förväntar sig av oss muslimer att vi ska acceptera att de hånar  och förölämpar oss och våran profet Muhammed frid och välsingelse över honom och detta ingår i deras " yttrandefrihet " . Det kan de bara glömma
    Vi kryper inte framför deras fötter ,( inte i alla fall jag )

Typ; eran profet är hund och ni är hundar . GT publicerade en komentar 2007 där det står att hund är bättre en profet och att det är förölämpning för hunden att jämföras med profeten .

Vad tror du hur vi muslimer kände oss ? En del bara grät , så  ledsna och sårade de va .

Vad tror du hur våra barn kände sig ?

Jag har kontakt med många muslimer och de berättar för mig att svenskar är mer och mer fientliga mot de . Man märker detta nästan överallt .

Vad är det för kultur , moral och etik  att skrika åt en muslimsk tjej eller kvinna  på spårvagn eller buss och attackera henne för att hon har slöja ?

Vad är det för en lärare som sprider sin hat över våra barn ?

Tills nu muslimer har visat väldigt mycket tålamod .

Hur skulle icke troende reagera om jag har skrikit åt deras barn på bussen  för att det är kafir ?

Men för oss muslimer är det vardagsmat  , att tala inte om alla hotfulla blickar mot oss - vi är vana vid det

ha det bra
    Ska muslimerna förklara krig?
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-25 09:59:55 följande:
    Vi är i krig mot varandra från den dagen Sverige gick in i pakt med Bush regering , och från den dagen svenska soldater åkte ner till Afganistan och från den dagen  hånades våran profet  .

Men det va icke troende  som började först  kriget emot oss , det va inte vi muslimer .
    Du har ju inte alla hästar hemma.... Som sagt, ni är riktigt otäcka när ni blir som Du!
  • Joppis
    Afrodisiac skrev 2010-11-25 11:59:21 följande:
    Exakt vilka är i krig med vilka?

Ska man alltså resonera som du och dra alla över en kam?

Och sen, vadan denna kamphundmentalitet eller denna gangstermentalitet. Väx upp va?
    Fast "kamphundmentalitet" stämmer ju lite här. "Köksavlade" blandraser brukar vara dom jyckar som är mest inblandade i "incidenter".

Finns väl köksavlade muslimer oxå antar jag?
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-25 12:07:18 följande:
    Hund hos oss har en negativ samanhang .
    Islam lär oss att vi ska inte ha hunden hemma och om den rör vid oss de måste vi tvätta kläder innan vi går in i bönen .

Västvärlden förklarade krig mot oss först så vi ska inte låta att någon trampar på oss hur som helst .

Spelar ingen roll vilket djur står  på teckningen .

Teckning är bara verktyg för att håna och kränka  oss , våran religion och våran profet  och allt detta under täckmantel av yttrandefrihet .

Sådan trend pågår i hela Europa och en del västerläningar visar på vilken nivå de beffiner sig
    För den skulle behöver ni inte spotta efter oss som har hundar när man är ute och går. Det äcklar mig.
  • Joppis
    Afrodisiac skrev 2010-11-25 12:08:23 följande:
    Funkade inte riktigt, men vad handlade den om?
    Den handlar om att en "svensk" Islamist som på svenska genomför ett dödshot på en video.
  • Joppis
    Afrodisiac skrev 2010-11-25 12:11:25 följande:
    Nu vet jag inte vad köksavlad är Men med kamphundmentalitet menade jag denne överdrivna aggressivitet och "kämpa in i döden"...

Krävs fan knappt något för att de ska känna sig "kränkta"/"provocerade"/whatever. Undrar vad som gick fel där. En vanlig muslim, vilka jag har träffat väldigt mycket, är verkligen inte på det viset. Men så kommer någon jävla hobbymuslim och försöker spela tuff? Fan heller!
    "Hobbymuslim".... Hahaha
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-25 12:14:12 följande:
    Jag drar inte alla över en kam eftersom det finns väldigt trevliga svenskar som skäms både för Vilks och för svensk krig i Afganistan .

Kamphundmentalitet ? 

Du , jag struntar fullständigt i vad du tycker om mig

Ni icke troende är vana att hunsa andra muslimer som ni vill  så jag kan bli en överaskning
    Kan bli en överraskning? Med vadå? En bomb-bälte spänt runt midjan? Du är helt störd faktiskt. Åk till nån grotta och stanna där!
  • Joppis
    Argo skrev 2010-11-25 12:17:12 följande:
    Nä, men inte helt otroligt att det är en bekant via samma moské i Göteborg.

Det här däremot ÄR signaturen amatullah. På riktigt:

">

" target="_blank">

*1:20 in i klippet*
    Ja jävlar du! Det måste vara hon ju!
  • Joppis
    Argo skrev 2010-11-25 12:26:33 följande:
    Ja, det där är den person du "slänger käft" med här på FL just nu. Hon släppte den infon i förra tråden om Lars Vilks.

Jag trodde fler hade koll på detta för det var en ganska livlig tråd?!
    Och såna går lösa i Sverige?
  • Joppis
    amatullah skrev 2010-11-25 13:16:40 följande:
    Aha , så fort man tycker annorlunda ska man bli utkastat  ur Sverige ?

Så fort man   hör saker som passar inte i   öron vi muslimer ska bli deporterade ?

Den enda som binder mig med Sverige är min familj som delar inte mina åsikter .
    Ja, det är nog bäst.
Svar på tråden Islam