Inlägg från: Kaf Ha Ya Ain Sad |Visa alla inlägg
  • Kaf Ha Ya Ain Sad

Islam

I Blackrose I skrev 2010-11-01 16:15:36 följande:
    Att du inte godtar vad folk skriver till dig betyder inte att dom har fel. Det är många som har gett dig förklaring på vad Wahabi är men du stänger ju av.
    Gå tillbaka några sidor så har du inlägg från din landsman. Honom kanske du kan få svar av?
    Jag känner ingen av mina landsmän här på forumet och jag har inte fått någon förklaring för att säga att jag inte godtar vad folk skriver. Men eftersom du vet var svaret är så kan du citera det om du har lust annars låt bli att kommentera om du inte har något svar eller kan hänvisa till inlägget. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    I Blackrose I skrev 2010-11-01 16:29:42 följande:
    Nicket är Bal2 och jag orkar inte gå igenom senaste sidorna men är du intresserad så bläddra bak i tråden så hittar du honom. Jag har gjort mitt och du godtar inte men en som kan ditt språk och är från samma land kanske kan hjälpa dig förstå vilka dessa wahabier är för några.
    Ingen aning som sagt!  Ok du orkar inte hänvisa till inlägget och inte svarar på frågan själv, ja då får frågan kvarstå tills någon kunnig gör det. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad

Rose

Jag hittade inlägget och känner inte killen du som påstod att han är från mitt hemland blabla, men det är ointressant. I hans inlägg står inget svar på min fråga. 

• Kaf Ha Ya Ain Sad
    I Blackrose I skrev 2010-11-01 16:36:05 följande:
    Jag skrev aldrig att du skulle känna igen honom. Jag sa bara att han är från samma land som du.
    Nej det är han inte och det är som sagt ointressant. Det intressanta är att få ett svar på frågan.
    I Blackrose I skrev 2010-11-01 16:35:17 följande:
    Inlägg #533. Det var inte så långt bak som jag trodde. Citera honom och fråga.
    Jag har som sagt lagt fram en massa fakta som du inte godtar. T.ex. i varför moskeer i sverige........tråden. Kommer du ihåg? Då när vi hade sällskap av en wahabi-fans vid namn justice. Som sagt citera inlägg #533 så ska jag poppa popcorn under tiden. Den diskussionen tänker jag inte missa för allt i världen. Så törs du ta en diskussion med honom så ta upp det med honom vet jag.
    Du har inte lagt fram någon fakta alls och jag minns diskussionen med dig mycket väl. Den sista jag frågade (minns inte nicket) kunde inte heller ge mig ett svar. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    I Blackrose I skrev 2010-11-01 16:47:14 följande:
    Jag baserade uttalandet på det du har sagt.
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-01 16:44:25 följande:
    Det intressanta är att få ett svar på frågan.
    Ingen hindrar dig att citera honom.Att du inte godtar det folk skriver till dig gör inte saken mindre sant för det.
    Det finns som sagt inga svar på det hittills annars hade jag citerat och kommenterat. 

Ps: Min statstillhörighet är ointressant. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    I Blackrose I skrev 2010-11-01 16:52:55 följande:
    Hmm, han har skrivit att wahabier är en sekt. Du som brukar flyga upp i taket så fort folk skriver wahabi för att inte tala om hur du reagerar när folk skriver att dom är en sekt tänker alltså INTE citera honom?!
    Hmmm, hur ska man nu tolka detta? Aja, det är upp till dig. Det var du som gnällde att du inte får svar på din fråga. Här har du en stor chans att äntligen få slut på dina funderingar men vill du inte så...
    Jag brukar så sällan bli arg och bara för att någon skriver att wahabism är en sekt är inte så mycket svar på frågan. Al-Azhar t. ex anser att shiismen är en sekt och svarar på varför det är så. Gubben du refererar till har inte svarat på vad det är för sekt och vilka som tillhör den och vad är det i den som inte är i enlighet med islamskällor. Jag har aldrig träffat en wahabit och aldrig hört talas om muslimer som kallar sig för wahabiter. 

Du får gärna svara på det annars låt bli andra att kommentera. Nu förtiden har jag inte mycket tid att sitta på FL.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad

Vad jag menade med mitt inlägg är att ordet wahabism är ett påhittat ord som hatarna till salafister brukar kalla salafisterna för för att nedvärdera och smutskasta dem. En sak som de flesta inte vet och det är nämligen att alla salafister inte följer hanbali-skolan. Att alla salafister inte kallar sig själva för salafister av den enkla orsaken att ordet innebär att följa salaf. De vill inte göra tazkiya av sig själva eftersom Allah swt sade i koranen (So ascribe not purity to yourselves.). Jag håller också inte med om att salafisterna följer allt de salaf följde. Att följa salaf för mig innebär att följa koranen och sunnah (endast) sedan vad salaf tyckte (egna åsikter) är inte intressant. Deras åsikter tillhör inte islam. 

• Kaf Ha Ya Ain Sad
    Posh skrev 2010-11-04 11:05:48 följande:
    Ja som förväntat.

Det torde vara i allra högsta grad intressant för en muslim som gärna ser sig som profetens avkomma hur hans (?) inlägg uppfattas av de som läser. 
    Jag är inte en hycklare som ena stunden säger att jag är muslim och i den nästkommande stund smutskasta islam. Vända kappan efter vinden är inte min egenskap. 

Sedan vet jag inte vad "profetens avkomma" betyder i sammanhanget. Vad jag uppfattar ordet är att det betyder att vara avkomling, dvs släkt och det är jag inte. Men menas det att jag följer profetens saw så ja, det gör jag vilket har irriterat dig till den grad att du börjat kalla mig och de andra muslimer elitmuslimer för att håna och smutskasta oss.
    Posh skrev 2010-11-04 11:05:48 följande:
     Jag skulle inte vilja bidra till det du bidrar till om jag vore dig.
    Ta detta tips till dig själv först är mitt svar. Du vet, man kan vända allt mot den andra när det är skitsnack men kommer man till sakliga diskussioner då blir det ett helt annat snack. Därför är det viktigt att vara saklig när man diskuterar och detta är vad jag vill när andra skriver till mig. 

Nu får detta inlägg vara det sista OT från mig här så låt oss diskutera sakfrågorna och inte person.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Posh skrev 2010-11-04 11:25:32 följande:
    Vet du vad? Som sagt har varken du eller jag något som helst utbyte av varandra. Du väljer att gå till nån sorts personlig attack då du föredrar att tycka jag smutskastar islam då jag som vanligt kritiserar islam på de punkter där det går emot MR.

Vidare väljer du att bibehålla nån sorts ohälsosam fixering vid min religionstillhörighet.
    Jag tycker detta är ointressant för precis alla, utom dig. Det är dessutom lite obehagligt. En respektfull man håller sig ifrån att attackera kvinnor både verbalt och på annat vis. Det tycker jag du ska försöka komma ihåg.

Man måste kunna föra en dialog med människor även om de inte delar ens åsikt, kan eller vill man inte det ska man nog inte namnge dessa personer i sina osakliga inlägg se ditt # 584.
    Ok nu är du klar hoppas jag. Låt oss nu fokusera på sakfrågan. Din person och min är verkligen ointressanta i diskussionerna, detta har jag skrivit många ggr hittills. 

# 584 handlar inte om din person. Läs det en gång till!
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    I Blackrose I skrev 2010-11-04 21:45:42 följande:
    Ser att du har avregistrerad dig. SYND.

Vi kan alltså dra slutsats av allt du har skrivit att salafit och wahabi INTE ÄR samma sak men att wahabier EXISTERAR vilket några andra försöker få det till att det inte gör.
    Rose

Salafister kallas för wahabiter av hatarna till salafism. Om du menar att salafister existerar så gör de det och om du menar att salafister är wahabister så var det inte 0123456789 som skrivit. 
    Nami08 skrev 2010-11-05 00:41:31 följande:
    Men bara för att man har en annan åsikt och kritiserar så betyder det inte att man smutskastar islam. En hycklare är  ändå någon som låtsas vara muslim inför alla. Kritiserar man öppet så är man knappast munafiq.
    Vad menar du med att ha en annan åsikt? Är det en rättslig fråga vi talar om här? En person som smutskastar islam (kritik är inte samma sak som smutskastning) är kafir, inte munafiq, En person som säger sig vara muslim ena stunden och smutskasta islam andra stunden är munafiq. Det är helt två olika saker. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    I Blackrose I skrev 2010-11-07 21:54:18 följande:
    Jajo, jag har förstått att du tycker det men 0-9 har faktiskt skrivit något annat. H*n bekräftade till och med det jag har förstökt bevisa fler gånger här på FL.
    Det är inte att JAG tycker det utan det är ett faktum. Bara för att h*n skrev att wahabism existerar innebär det inte att h*n har rätt. Så du bevisar din poäng genom att en annan person håller med dig? Så går det inte när man verkligen söker fakta eller stödja sina åsikter med bevis. Jag frågade innan vad i "wahabism" som strider mot islamskällor men ingen svarade hittills. Vill man veta vad en sekt är så skall man ha kunskap i religionen och sedan få del av vad gruppen utövar för att se vad som skiljer. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    I Blackrose I skrev 2010-11-11 17:19:20 följande:
    Så bara för att du och en annan medlem envist hävdar att dom INTE existerar så ska man tro på ER? Dont think so. 
    Men bevisbördan ligger på den som kommer med påstående. Säger man att det finns ett djur med sju horn i Finland mså får man bevisa det. Det räcker inte med att ha en annan medlem som säger "ja det finns" för att sedan säga "Ser ni, detta bevisar att jag hade rätt". Det är så du gjorde, Rose. Detta är inte en åsikt om tex "Banan är godare än apelsin".

För att veta att den gruppen finns så skall man presentera vad de tror på för att sedan jämföra med vad som står i källan. Det är det jag ville komma fram till men ingen har svarat på det.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad

Ahlul Kitab är de kristna och judar och även zoroastrerna enligt de flesta ulema. Dessa är kuffar och mushrikin, dvs de som inte är muslimer. Kafir i islam betyder att förneka islam/förkasta islam även fast man tror på Gud.  

• Kaf Ha Ya Ain Sad
    Afrodisiac skrev 2010-11-24 15:27:23 följande:
    Det är inte Sverige som bombar arabiska länder och Afghanistan. Sverige förser visserligen dessa krigande länder med vapen, men det är de krigande som använder vapnen.
    Sverige har soldater i Afghanistan som har rätt att döda där. Sverige stödjer USAs ockupation av Irak och Afghanistan. Sverige säljer vapen till länder som ligger i krig.

"men det är de krigande som använder vapnen."

Det är som att ge en person vapen för att döda en annan. Man är delaktig i dödandet. Så Sverige är inte fredlig på något sätt.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-24 15:42:35 följande:
    Ahlul Kitab är de kristna och judar och även zoroastrerna enligt de flesta ulema. Dessa är kuffar och mushrikin, dvs de som inte är muslimer. Kafir i islam betyder att förneka islam/förkasta islam även fast man tror på Gud.  
    För att göra det lättare för att förstå ordet så är jag kafir i kristendomen och judendomen. Jag är kafir i mördandet av oskyldiga, kafir i lögner, kafir i ränta, kafir i alkohol, kafir i hyckleri ... Jag är i detta fall en stolt kafir i dessa ting. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Afrodisiac skrev 2010-11-24 15:49:30 följande:
    Sverige tjänar smutsiga pengar på vapenexporten. Naturligtvis har soldaterna rätt att skjuta för att döda då de är utsatta för angrepp, trots att de är där i fredligt syfte, till skillnad från USA.
    Ingen har tvingat Sverige att skicka sina soldater till Afghanistan och de har inte rätt att ockupera landet. Nej Sverige gör inget gratis, varför tror du det? 
    Afrodisiac skrev 2010-11-24 15:49:30 följande:
    Men det är de som använder vapnen som dödar. Vapen dödar inte av sig självt. I Afghanistan använder talibanerna vapen för att tjäna sitt syfte, vilket är att sprida skräck. Vem ska man skylla på, Sverige eller talibanerna?

Vad är det du försvarar?
    Ja men Sverige förser de med vapen, dvs vara delaktigt i mördandet. Talibanerna är afghaner, de får göra vad de vill med sitt land, vad har Sverige med deras land att göra? Om din granne vill skövla sin trädgård, vem är du för att lägga dig i hans/hennes beslut? Om någon vill mörda sin bror, vilken rättighet har du att sälja vapen till den personen?

Vad är det jag försvarar? Jag försvarar människors rätt till sina hemländer. Du då, varför försvarar du Sveriges ockupation av Afghanistan? Varför försvarar du Sveriges delaktighet i mördandet av människor genom att sälja dom svenskt vapen? Varför tillåter Sverige vapentillverkning och å andra sidan skryta om att vara ett fredligt land? Fred verkar bara existera i Sverige, men utanför gränserna får folk mörda varandra bara man får pengar för att stoppa i fickan. Fan vilken dubbelmoral!
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Afrodisiac skrev 2010-11-24 15:50:33 följande:
    Sprida skräck och utöva makt...
    Men de fick stöd av USA och västvärlden på 80-talet, hur kan man stödja en grupp som sysslar med skräck? 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Afrodisiac skrev 2010-11-24 15:53:36 följande:
    Hursomhelst är det inte Sverige som bombar eller krigar i arabländerna och Afghanistan...
    Nu tror jag det är dags att sluta skryta om hur fredlig Sverige är. Sverige bombar i Afghanistan och stödjer ockupationen av Irak. Punkt.
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Joppis skrev 2010-11-24 16:01:11 följande:
    Bombar gör man från flyg. Är flygvapnet där?
    Att bomba är att använda bomber av olika typer. Det är inte bara flygplan som bombar. 
Svar på tråden Islam