Inlägg från: Afrodisiac |Visa alla inlägg
  • Afrodisiac

Islam

castillo skrev 2010-11-13 15:35:04 följande:
    det pratas mycet om mulimer får vara en del av samh eller inte. arbeta som polis eller inte osv.

jag röstade på min man för att jag tror att vi behöver en muslim som ledare för sverige. (mitt land jag är svensk)
    och ser inget fel med det.
    i sverige styrs landet av politiker. och vill vi som muslimer ha guds lagar så måste vi gå den politika vägen.

att bara sitta hemma och säga jag vägrar svensk lag och jag vill inte rösta men tror endast på guds lag för inte guds lag framåt.,
    snarare bakåt.

som muslim ska vi föra vidare vår tro och vår politik (guds lagar och politik det om finns i koranen) . .
    i sverige har vi demokrati så tänk lågiskt . gå med i nått parti eller starta ett nytt med islamsk syn. óm alla msulimer i sverige skulle rösta på det skulle det lätt komma in i rikstagen. svårare en så är det inte.

och säga att politiken inte är bra eller vad det nu påsåts. det är politiken som ser till att våra barn har rätt till skola och att vi har bra sjukvård och att vi har ar´bete osv. och att vi desutom kan leva i sverige med slöja och utöva vår religion. och bakom politiken finns det människor som kämpat för sina åsikter i många år och lägger sitt liv på politiken och att vi andra ska ha det bra.

ts preatar om att i saudi flydde hon för att hon trode på demokrati. ja här har du demokrati ta del av den då .
    det är folk som du i sverige som kämpat livet ut som har sett tilll att du kan bo här med din religion och åsikt, ska du då vända ryggen och säga jag tänker itne rösta ellr anpassa mig.

ta ansvar för er själva och sammhället. óch islam.
    Nu provocerar du en hel del, va?

I Sverige kommer vi aldrig att vilja ha ett religiöst styra. Demokrati säger du? OK, gör en undersökning och ta reda på hur många av Sveriges befolkning som kommer att vilja ha ett islamistiskt styre i regeringen. Och FYI, islam är inte demokratiskt, ingen religion är demokratiskt. Men ni har rätt att utöva den i privatlivet under demokratins vingar. Det är så långt som demokratin tillåter.

Vill man förstöra sekularismen som faktiskt är en stor del av demokratin så finns alltid religiöst styrda länder där du kan få utlopp för din fantasi.
  • Afrodisiac
    Joppis skrev 2010-11-24 14:10:58 följande:
    Jaha... Så du vill inte följa lagar som bestäms av "kuffar"?
    Sen när har fanatiker varit laglydiga medborgare?
  • Afrodisiac
    amatullah skrev 2010-11-24 14:20:02 följande:
    När vi muslimer säger kuffar  då menar vi alla icke troende och där ingår också kristna och judar

Kristna och judar tror på GUD på sådant sätt som är oaceptabellt

Du frågar varför jag är här ? Jag kom pga kriget i mitt land men när jag kom till Sverige då va jag inte muslim.

De svenskar som flyttade till Dubai  eller som jobbar i arabiska länder har de tagit shariia lagen som sitt lag ?
    Är de lojala mot shariia lagen ?

Att man beffiner sig i ett land betyder inte att man måste ändra sin tro
    Redogör för vilka sått kristna och judars tro på gud sker på ett oacceptabelt sätt?

Men enligt vad jag vet så lever fanatiker helt oacceptabelt enligt guds påbud. Så jag rekommenderar att du rannsakar dig själv och sopar framför din egen dörr först innan du pekar på andra.
  • Afrodisiac
    amatullah skrev 2010-11-24 15:19:43 följande:
    en tips för Farbror Blå;

skulle du vilja ha mindre muslimer i Sverige  se till att din regering slutar bomba arabiska länder och Afganistan
    Det är inte Sverige som bombar arabiska länder och Afghanistan. Sverige förser visserligen dessa krigande länder med vapen, men det är de krigande som använder vapnen.
  • Afrodisiac
    amatullah skrev 2010-11-24 14:20:02 följande:
    När vi muslimer säger kuffar  då menar vi alla icke troende och där ingår också kristna och judar

Kristna och judar tror på GUD på sådant sätt som är oaceptabellt

Du frågar varför jag är här ? Jag kom pga kriget i mitt land men när jag kom till Sverige då va jag inte muslim.

De svenskar som flyttade till Dubai  eller som jobbar i arabiska länder har de tagit shariia lagen som sitt lag ?
    Är de lojala mot shariia lagen ?

Att man beffiner sig i ett land betyder inte att man måste ändra sin tro
    De är inte muslimer så varför ska de ta sharia som sina egna? De följer landets lagar ändå, dvs de är ändå laglydiga. De dödshotar inte västkritiker eller de som anser att kristna och judar är kafir.
  • Afrodisiac
    amatullah skrev 2010-11-24 15:33:06 följande:
    Bevis från heliga Koranen att judar och kristna är icke troende dvs kuffar

9:30] DE JUDISKA [trosbekännarna] säger: "Esra, Guds son", medan de kristna säger: "Kristus, Guds son". Detta kommer över deras läppar och då säger de efter vad [andra] förnekare av sanningen har sagt före dem. Guds förbannelse över dem! Hur förvirrade är inte deras begrepp!

[9:31] De har tagit sina rabbiner och klosterbröder till herrar och beskyddare i Guds ställe, och [detsamma har de gjort med] Kristus, Marias son, trots att de har förmanats att inte dyrka någon annan än den Ende Guden - det finns ingen gud utom Han; stor är Han i Sin härlighet, fjärran från allt vad de vill sätta vid Hans sida!

Ska du lära mig Islam ?
    Får jag använda detta till att göra en diskussionstråd? Det skulle vara väldigt intressant att se vad andra muslimer, som förhoppningsvis är tillräckligt lärda, har att säga om saken.
  • Afrodisiac
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-24 15:46:17 följande:
    Sverige har soldater i Afghanistan som har rätt att döda där. Sverige stödjer USAs ockupation av Irak och Afghanistan. Sverige säljer vapen till länder som ligger i krig.

"men det är de krigande som använder vapnen."

Det är som att ge en person vapen för att döda en annan. Man är delaktig i dödandet. Så Sverige är inte fredlig på något sätt.
    Sverige tjänar smutsiga pengar på vapenexporten. Naturligtvis har soldaterna rätt att skjuta för att döda då de är utsatta för angrepp, trots att de är där i fredligt syfte, till skillnad från USA.

Men det är de som använder vapnen som dödar. Vapen dödar inte av sig självt. I Afghanistan använder talibanerna vapen för att tjäna sitt syfte, vilket är att sprida skräck. Vem ska man skylla på, Sverige eller talibanerna?

Vad är det du försvarar?
  • Afrodisiac
    Afrodisiac skrev 2010-11-24 15:49:30 följande:
    Sverige tjänar smutsiga pengar på vapenexporten. Naturligtvis har soldaterna rätt att skjuta för att döda då de är utsatta för angrepp, trots att de är där i fredligt syfte, till skillnad från USA.

Men det är de som använder vapnen som dödar. Vapen dödar inte av sig självt. I Afghanistan använder talibanerna vapen för att tjäna sitt syfte, vilket är att sprida skräck. Vem ska man skylla på, Sverige eller talibanerna?

Vad är det du försvarar?
    Sprida skräck och utöva makt...
  • Afrodisiac

Hursomhelst är det inte Sverige som bombar eller krigar i arabländerna och Afghanistan...

• Afrodisiac
    amatullah skrev 2010-11-24 18:37:32 följande:
    ta  den som du vill , ni svenskar är som kaniner )
    OK, vi tar det som ett hot. Dina hotfulla uttalanden kan resultera i en riktig polisanmälan. Vill du det?
Svar på tråden Islam