Inlägg från: amatullah |Visa alla inlägg
  • amatullah

Islam

En dag hittade Omar r.a. en sida av Tewrat  och visade den för Resulullah sallAllahu ´alejhi we sellem .

Resulullah blev inte glad när han såg detta och sa :

Jag svär vid Allah ! Om Moses levde idag , skulle han vara tvungen att följa mig och tro på vad jag har postat ( Kor`anen )

Även när Jesus , frid och välsingelse över honom , kommer ner på Jorden kommer han att följa denna shariia .

Alla de människor som påstår  att Muslimer ska följa icke troendes  lagar skall komma med bevis antigen från den heliga Kor´anen eller från sunnah.

(Jag har hört många galenskaper men att en Muslim ska följa och acceptera icke troendes lagar tar verkligen priset )  

• amatullah
    marskattan skrev 2010-09-06 20:47:36 följande:
    Jag är som sagt agnostiker idag. Men varit Kristen och jag blir faktiskt upprörd över det du skriver om Jesus. Jesus handlar om kärlek. Han sa till gruppen som skulle stena Maria Magdalena att den som är utan synd skulle kasta första stenen.
     Du verkar helt indoktrinerad och jag blir mycket upprörd över det du skriver. Du dömmer allt och alla och det är en Synd.
     Jag väljer att lyssna på de muslimer med en mer avslappnad syn. Jag ska läsa Koranen själv så jag får lite "kött på benen" i denna diskussion. Jag vet att islam är en religion full av kärlek men du utmålar det som att Gud står där med sin straffande hand över allt och alla.
     Jag undrar i mitt stilla sinne vad Gud skulle säga om att du inte skulle hjälpa en människa i nöd troende eller icke troende.
    Jag är skyldig inför GUD att säga sanning oavsett konsekvenser och ogillande .Jag är   hård 
    och kompromislös när det gäller tawhed . Jag lovade GUD att jag ska endast dyrka HONOM .

Hans fiender är mina fiender .

Alla  människor, inklusive dig och mig,    gjorde misaq - det ursprungliga förbundet - mellan oss och GUD . Vi erkände att HAN är våran GUD och att vi endast skall dyrka  HONOM .

Bevis för detta :

[7:172] OCH NÄR din Herre låter nya släkten utgå från Adams söners länder, begär Han av dem att de skall vittna om sig själva [och frågar]: "Är Jag inte er Herre?" [Då] svarar de: "Jo, vi vittnar [att Du är vår Herre]!" [Detta sker] för att ni [människor] inte på Uppståndelsens dag skall säga: "Om detta var vi inte medvetna."

När människor började att bryta sitt löfte GUD skickade sina sändebud Noa , Abraham , Moses , Jesus , Muhammed , frid och välsingelse över de allihoppa , att de ska påminna människor vad de lovade .

När det gäller att hjälpa en människa i nöd klart att jag skulle hjälpa men en sak är att hjälpa tex en gammal gumma som har rammlat  och en hel annan att jag ska jobba inom vården och komma i nära fysisk kontakt med män .

Vi muslimska kvinnor får inte beblandas med män och när jag träffar en man på gatan måste jag sänka blicken . Jag får inte ens titta på honom så hur skulle det vara tillåtet att jag hjälper honom tex  att han ska duscha ?

GUD säger i heliga Kor´anen ;

[24:31] Och säg till de troende kvinnorna att de bör sänka blicken och lägga band på sin sinnlighet och inte visa mera av sina behag än vad som [anständigtvis] kan vara synligt; låt dem därför fästa slöjan så att den täcker barmen. Och de skall inte låta sina behag skymta inför andra än sin make, sin fader, sin svärfader, sina söner, sin makes söner, sina bröder, sina brorssöner, sina systersöner, närstående kvinnor, dem som de rättmätigt besitter och sådana manliga tjänare, som inte längre känner begär efter kvinnor, eller barn som ännu inte har begrepp om kvinnlig nakenhet. Och låt dem inte gå med svajande gång för att dra uppmärksamheten till sina dolda behag. Troende! Vänd er till Gud i ånger [över era fel och synder]; kanske skall det gå er väl i händer!
  • amatullah
    Nami08 skrev 2010-09-07 14:47:29 följande:
    Inget låter lika galet som när du skriver att jag begår shirk och att "ni" vilka det nu är tar avstånd från mig i det här livet och i nästa. Men om det är så du känner och tror, varsågod, jag är tillräckligt stark i min tro, tack vare Gud och jag tvivlar inte på vem jag är och att jag är muslim. Sen kan du tycka och tänka precis vad du vill om det, du bestämmer fortfarande inte över mig.
    Nej, jag bestämmer inte över dig och du har ditt  val precis som vi alla andra . Du kan utöva din tro som du vill men du kan inte vilseleda andra människor genom att säga att Muslimer skall följa icke troendes lagar .

Du har absolut ingen bevis varken från Kor´anen eller sunnah för dina uttalander .

Jag ber Allah Subhanehu we Te´ala ödmjukt att Han ska vägleda dig och oss alla andra  till den rätta vägen , ameen  

ViceGuy, jag  försöker verkligen  att göra mitt bästa så att ni icke Muslimer  förstår vad Islam  handlar om .

Det berör er också oerhört  mycket  eftersom Domedagen närmar sig . 

"Räkenskapens stund kommer allt närmare människorna, men de vänder sig likgiltigt bort .

Kor´anen  kapitel 21 vers 1
  • amatullah

ViceGuy skrev 2010-09-08 00:32:26 följande:
    Läbbigt, när är denna domedag?
    Den enda domedag jag garanterat vet kommer hända är om ca 4 miljarder år när solens bränsle tagit slut och solen expanderar till en röd jätte och slutligen slukar hela jorden. Rätt långt dit dock...
    De  frågar  dig om den Yttersta stunden och när den skall komma.

Säg: "Min Herre ensam har kunskap om detta. Han och ingen annan skall lyfta slöjan, när tiden är inne.

[Stundens] tyngd skall kännas i himlarna och på jorden. Och den skall komma över er utan förvarning.

De frågar dig, som om du efter ihärdigt sökande hade fått kunskap om detta. Säg: "Ingen har kunskap om denna [tidpunkt] utom Gud, men de flesta människor vet inte [varför den hålls hemlig]."

heliga Kor`anen kapitel 7 vers 187
  • amatullah
    golden10 skrev 2010-09-08 14:47:31 följande:
    Ledningen i stockholms moske är inte muslimer?  Är det inte en stor synd att anklaga folk?
    Jag har bevis för vad jag säger : 

http://ifstockholm.se/index.php?option=com_content&task=view&id=46

De har öppet samarbete med tagut (svensk polis ) och värvar personer där . Detta handlingen tar de ut ur Islam .

• amatullah
    nur skrev 2010-09-10 05:24:18 följande:
    Då måste det vara svårt att få hjälp om du blir sjuk för det mesta är manliga läkare?
    Jag brukar fråga om det finns en kvinnlig läkare och det gick bra alla de gånger jag behövde läkarhjälp.

Om det  finns inte kvinnlig läkare och jag absolut behöver läkarhjälp från manlig läkare ,   då får min man följa med mig
  • amatullah
    nur skrev 2010-09-12 21:46:48 följande:
    tur att du bor i sverige och har valmöjlighet! även om du inte lyder deras lagar!
    Jag är tacksam  för att svenska staten tog emot mig och min familj när vi hade svårt  men min tacksamhet  kan inte sträcka sig så långt  att jag byter min tro .

De tog emot mig som jag är dvs som Muslim och gav mig uppehållstillstånd . Om svenska staten har ångrat sig då kan de ändra sig och deportera oss någon annanstans  .

Jag har träffat svenskar  som hade inte svårt att förstå att shariia lagar går med mig oavsett vart jag kommer. De har lättare att förstå detta än ni andra .

Tänk om jag åker med flygplan som kraschar nära  en afrikansk by där jag hittar folk som dyrkar sina statyer .

Skall jag resonera som ni och säga ; a , nu är jag har och  nu ska jag följa deras lagar och regler ? 
    Skall jag göra detta  oavsett om det innebär kufr  genom att   dyrka deras  gudar / statyer ?
  • amatullah
    Nami08 skrev 2010-09-13 11:27:03 följande:
    Du talar helt emot dig själv, du säger att du inte kör för fort, alltså följer du lagen när det gäller hastighet, sen säger du att du inte kan följa efter kafirs lagar och att du har bevis på det, du slänger ur dig verser ur Koranen utan något som helst belägg.
    Tala då om varför du ens bor kvar här om du inte avser att följa lagen, det betyder ju inte att du måste bryta mot islam.
    Det går väldigt bra för oss andra att följa islam och samtidigt inte bryta mot lagen.
    Sen är jag väldigt nyfiken på vad du har för bevis för att de aya du refererar till handlar om det du säger då du inte kommit med någon tolkning hittils utan bara verser som du själv tolkat.
    Du sa emot mig när jag sa att i Knut Bernströms tolkning tagut översätts med "onda makter" men senare i tråden har du själv kommit med översättning från Bernström.? Hur ska du ha det?
    När jag följer trafikregler jag gör detta för att shariia tillåter detta inte för att  jag följer svenska lagar. 

Jag bor här därför att jag är tvungen och  söker skydd här . 

Erat Islam och våran Islam är inte samma . De som lärde er har fel och ni har fel .

Jag har inte tolkat själv de verser utan jag tar kunskap om Islam från de lärda som  sheikh ibn Tejmijje , sheikh ibn Qajjim , sheikh Muhammed ibn Abdul Wahab .

Jag läser också böcker från sheikh abu Muhammed al Maqdisi som sitter i fängelse i Jordanien ,

från sheikh Shaykh Ahmad Ibn Hamad Al-Khaalidee som är i fängelse i Saudi Arabien , Shaykh Ali Ibn Khudayr Al-Khudayr  som sitter också i fängelse i Saudi Arabien .

Jag sa att Knut Bernströms översättning var fel i denna vers men jag sa inte att han gjorde fel överallt  och därför jag använder hans översättning där är den korekt .

Tycker ni att en Muslim kan gå i en icke troendes arme , polis , domstolar , och gå rösta , då är detta erat val .

Min uppgift var att jag ska påminna er att detta är fel  som kan kosta er evift vistelse i elden .
  • amatullah

Tio saker som tar en ur Islam 

Allahhar gjort det obligatoriskt för alla Sina tjänare att träda in i Islam och att hålla fast vid den, samt att vara på sin vakt mot den som går emot den. Han sände sin Profet Muhammadför att kalla till detta, och Hanförkunnade att den som följer Profetenhar blivit vägledd, samt att den som vänder sig bort från honom har i sanning gått vilse. 

Allah
    varnade i flertalet verser för de saker som resulterar i avfall ur Islam, och för Shirk och Kufr i dess samtliga former.  De lärda har även i verken om bestämmelserna kring avfällingar ur Islam påpekat att muslimen kan falla ur Islam på många olika sätt som gör hans blod och pengar lagliga.

Bland de allra farligaste och vanligaste av dessa är tio saker som nämnts av Sheikh Muhammad Ibn Abdil Wahhab och andra lärda – må Allah visa dem alla Hans Nåd.

Här nedan nämner vi dem för er på kortfattat vis – med korta förklaringar därefter, så att du må vara på din vakt samt varna andra för dess fara.

1. SHIRK – Att sätta upp någon vid Allahs sida Allah
    säger:

”Allah gör Paradiset förbjuden för den som sätter medhjälpare vid Hans sida, och Helvetselden skall bli hans sista hemvist. För [dessa] syndare finns inga hjälpare.[al-Ma’idah 5:72]

Att kalla på de döda, att be om dras hjälp eller att ge dem gåvor eller slaktoffer är alla former av shirk. 

2. Att ha någon slags mellanhand eller förmedlare mellan en själv och Allah.
    Att göra du’a (åkallan) till dem och att be dem förmedla hos Allah, och att förtrösta sig på dem är att gå ut ur Islam – kufr.

3. Den som anser att polyteisterna (mushrikeen) inte är icketroende eller som har tvivel om deras icketro eller som tycker att deras väg är korrekt, den personen är själv icketroende – kafir.

4. Den som tror att någon annan vägledning är fullständigare eller bättre än Profeten Muhammads
    eller att en annans lag är bättre än det som Profetenkom med är utanför Islam. Detta gäller även de som föredrar det Onda styrelseskicket (Tahgoot) framför Profetens lag. Den som gör detta är en icke-troende. Under den rubriken faller även följande:

(a) Att tro att system och lagar som människor har uppfunnit är bättre än Islamisk Shariah (lag), till exempel;
    - Att Islam är anledningen till att muslimer är bakåtsträvande
    - Eller att Islam är inget mer än relationen mellan en muslim och Allah och att den inte skall blandas med några andra aspekter av livet.

(b) Att säga att tillämpningen av straffen som Allah
    har föreskrivit, såsom handhuggning av tjuven eller att stena den som begått äktenskapsbrott inte är lämplig för vår tid.

(c) Att tro att det är tillåtet att ge bestämmelser gällande Islamiska transaktioner eller lagfrågor, straff eller andra angelägenheter med något annat än det som Allah har uppenbarat som utgångspunkt. Detta även om personen kanske inte tror att sådana bestämmelser är överlägsna Shariah, för i och med detta så lagliggör denne någonting som Allah har förbjudit.

Det bör även kännas att den lagligförklarar det som är allmänkänt att var förbjudet i Islam, som t ex äktenskapsbrott, att dricka alkohol, transaktioner med ocker (ränta) eller att styra med annat än det Allah
    uppenbarade - Ijmaa’ (konsensus) gällande denne är att den personen är en kafir.

5. Den som hatar någon del av det som Allahs Budbärare
    kom med och förklarat vara lagenligt. Denne har ogiltigförklarat sin Islam, även han/hon utför det han har föreskrivit. Allah säger (i betydelsen av versen):

Därför att de känner motvilja mot det som Allah har uppenbarat – och så har Han gjort alla deras gärningar fruktlösa."
    [Muhammad 47:9]

6. Den som förlöjligar någon aspekt av Islam eller gör narr av Profetens
    Religion, eller någon av dess belöningar eller straff blir en Kafir. Allah säger:

Säg: Är era skämt alltså riktade mot Allah, Hans Budskap och Hans Sändebud? Kom inte nu med [tomma] ursäkter! Ni har förnekat den tro som ni förut bekände.[at-Taubah 9:65-66]

7. Att Utöva Magi
    Det inkluderar också att genom svart magi, se till att en man börjar hata sin fru efter att ha älskat henne eller att fresta en person att utföra något han ogillar. Den som utövar eller är förnöjd med detta är utanför Islam.
    Allah
    säger:

"Men dessa två [änglarna Harut och Marut] undervisade ingen [i magi] utan att först säga: ”Vi är bara en prövning och en frestelse, förneka därför inte tron. [al-Baqarah 2:102]

8. Att Stödja och Hjälpa Mushrikeen (
    polyteisterna) mot Muslimer
    Allah
    säger:

Troende! Välj inte judar och kristna till era bundsförvanter – de är varandras bundsförvanter – och den av er som söker deras stöd och skydd blir en av dem. Allah vägleder inte de orättfärdiga.[al-Ma’idah 5:51]

9. Någon som tror att det är tillåtet att avvika från Muhammads
    sharia är en kafir i enighet med det Allah säger:

Om någon vill anta en religion förutom Islam kommer detta att vägras honom, och i nästa liv
    skall han stå bland förlorarna
    .” [aal-Imran 3:85]

10. Att vända sig helt från Allahs Religion
    Att varken följa eller lära sig dess regler och föreskrifter. Allah
    säger:

Och vem är mer orättfärdig än den som, när han blir påmind om sin Herres budskap, vänder sig bort från dem? [Sådana] syndare skall Vi sannerligen låta känna på Vårt straff![as-Sadjdah 32:22]

Det spelar ingen roll om dessa överträdelser görs på skoj, på allvar eller utav rädsla förutom under tvång. Muslimen bör därför vara på sin vakt mot och frukta att falla in i något av dessa.

Vi söker skydd hos Allah från dessa gärningar som medför Hans vrede och hårda straff. 

Vi ber Allah
    att vägleda oss till det som Han är nöjd och belåten med och att Han vägleder oss och alla muslimer till Hans Raka Väg.

al-Imam Abdul Aziz Ibn Abdillah Ibn Baaz (d. 1420 H) [Majmou’ Fatawa wa Maqalaat]

• amatullah
    071001 skrev 2010-09-14 11:11:52 följande:
    Har inte läst hela långa tråden. Har en fråga:
    "Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss"
    Vad menas med det? Att ni inte lever efter Sveriges lagar och regler?
    Det stämmer . Vi Muslimer lever inte efter Sveriges lagar och regler ( eller några andra lagar  från andra länder ) utan följer endast shariia lagar  .

Skulle jag följa era lagar då kan jag inte vara Muslim .

Varför ?

GUD tillåter inte att vi lyder någon annan än Honom .  

Skulle vi både lyda Honom och tex eran regering då skulle vi sätta en medhjälpare vid Hans sida och det kallas för stor  shirk  som skulle ta oss ut ur Islam .

Detta stora shirk  kallas shirk i underkastelse .

Bevis från heliga Koranen :

[9:31] De har tagit sina rabbiner och klosterbröder till herrar och beskyddare i Guds ställe, och [detsamma har de gjort med] Kristus, Marias son, trots att de har förmanats att inte dyrka någon annan än den Ende Guden - det finns ingen gud utom Han; stor är Han i Sin härlighet, fjärran från allt vad de vill sätta vid Hans sida!

Eran svenska   regering är också tahgoot  ( onda makter ) . De styr över folket  med sina lagar  och med  detta tog de position  som härskare .

Min GUD säger att ränta är förbjudet  och  jag lysnar  på Honom och lyder  medan eran gud ( svenska  regeringen )  säger att ränta är tillåtet  och de säger emot GUD.

De två är raka motsatsen

Så hur skulle jag vara Muslim och lyda både min GUD och eran ? Jag har inte två gudar .

Att bo i Sverige och leva efter shariia lagar  går jättebra . Ingen tvingar mig att jag ska ta ränta , ingen tvingar mig att jag ska dricka alkohol , ingen tvingar mig att jag ska rösta eller vara svensk  polis .

Hoppas att du förstog det hela ?

Förre några dagar sedan firade vi våran högtid  och på festen kom min syster´s arbetskolega . Hon är svensk  och hon ville se hur vi hade det  så hon fick komma hemma hos min syster .

Hon hade inte problem att förstå att vi kan inte följa era lagar .

Jag har också träffat andra svenskar  som fattade   att  shariia lagar går med mig oavsett  till vilket land  jag kommer .

Det kan inte vara så att jag endast  lyder GUD i en shariia stat  men så fort jag kommer hit då är det andra regler .

Är man Muslim måste man lyda GUD hela tiden .

Ni behöver inte vara rädda  för mig . Att jag endast följer shariia betyder inte att jag ska gå ut på gatan med en kniv och vänta på den första bästa tjuven för att kapa hans hand hahahaha

Det är inte så . Det är förbjudet att lagen i egna händer . Om en Muslim  skulle straffas då krävs det shariia domstol  med en rättvis domare och två rättvisa vittne .Jag känner mig trygg med shariia lagar och vet att ingen orättvisa skulle hända mig där .  Dessutom krävs det personer som är utbildade att göra straffet .

Så alla tjuvar kan pusta ut  , i alla fall här i Sverige )) 

Svar på tråden Islam