Inlägg från: amatullah |Visa alla inlägg
  • amatullah

Islam

Joppis skrev 2010-11-24 14:02:23 följande:
    Vad är "Kuffar"?
    Kuffar betyder icke muslimer
  • amatullah
    3barnmama skrev 2010-11-24 14:07:54 följande:
    Nej kufar betyder de som inte tror på gud. Kristna och judar inte kufar
    När vi muslimer säger kuffar  då menar vi alla icke troende och där ingår också kristna och judar

Kristna och judar tror på GUD på sådant sätt som är oaceptabellt

Du frågar varför jag är här ? Jag kom pga kriget i mitt land men när jag kom till Sverige då va jag inte muslim.

De svenskar som flyttade till Dubai  eller som jobbar i arabiska länder har de tagit shariia lagen som sitt lag ?
    Är de lojala mot shariia lagen ?

Att man beffiner sig i ett land betyder inte att man måste ändra sin tro
  • amatullah
    3barnmama skrev 2010-11-24 14:26:39 följande:
    Nej, men jag hört från shikh att man ska flytta från icke muslimsk land till muslimsk land och inte tvärtom
    Det är sant  och det ska man göra så fort man kan om GUD vill

Du missade när jag sa att när jag kom hit att då va jag inte muslim

Tro inte  att jag vill stanna för alltid  här i Sverige , jag är bara gäst här .

InshaAllah så fort får vi möjlighet att flytta då gör vi det .

Vi kanske kan byta plats med de svenskar i Dubai så att de kommer hit och att vi går dit ?
  • amatullah
    Joppis skrev 2010-11-24 14:55:10 följande:
    En mindre för Farbror Blå....
    en tips för Farbror Blå;

skulle du vilja ha mindre muslimer i Sverige  se till att din regering slutar bomba arabiska länder och Afganistan
  • amatullah
    Posh skrev 2010-11-24 15:21:39 följande:
    Nej. Ahl al kitab är bokens folk. De är inte kaffir, kuffar eller vad du än vill kalla dem.

Din världsuppfattning är mycket skrämmande för tänkande individer.
    Bevis från heliga Koranen att judar och kristna är icke troende dvs kuffar

9:30] DE JUDISKA [trosbekännarna] säger: "Esra, Guds son", medan de kristna säger: "Kristus, Guds son". Detta kommer över deras läppar och då säger de efter vad [andra] förnekare av sanningen har sagt före dem. Guds förbannelse över dem! Hur förvirrade är inte deras begrepp!

[9:31] De har tagit sina rabbiner och klosterbröder till herrar och beskyddare i Guds ställe, och [detsamma har de gjort med] Kristus, Marias son, trots att de har förmanats att inte dyrka någon annan än den Ende Guden - det finns ingen gud utom Han; stor är Han i Sin härlighet, fjärran från allt vad de vill sätta vid Hans sida!

Ska du lära mig Islam ?
  • amatullah
    Posh skrev 2010-11-24 15:35:17 följande:
    Nej. Det framgår inte i koranen att dessa personer är kuffar.

Nej. Jag tänker inte lära dig islam. Jag tror inte det är möjligt för någon med ditt mentala tillstånd att ta in någon information överhuvudtaget.
    Sprid inte lögner här ! Jag gav dig bevis och du ändå påstår något annat  men det kan hålla i din lilla värld inte i den riktiga
  • amatullah
    Joppis skrev 2010-11-24 17:21:20 följande:
    Vi vill framförallt inte väcka en fanatiker inom Islam. Då vet man inte vart det kan smälla
    Jaså ? Är jag fanatiker bara för att jag brinner för min religion  ?

Islam är helt emot självbombningar  och de fall när vissa gör detta ändå kan USA skylla sig själv  tack vare deras fientlighet emot muslimer .

Vissa muslimer tycker att självbombningar är ok att göra men jag har stark övertygelse att detta är förbjudet

som är tur för er )
  • amatullah
    Joppis skrev 2010-11-24 17:41:49 följande:

Dom som brinner mest... är dom som är farliga

Islam mördar världen offer... Västerlänningar som västerlänningar. Riktigt otäcka jävlar är dom, dom Islamistika fanatikerna.

Om du är vänlig emot mig då är jag också vänlig men om du visar fientlighet emot mig då blir jag också det

Fientliga västerlänningar  har samarbete med  korupta regim i arabiska länder och Afganistan där de har samma mål : strypa luft för  muslimer för varje pris under täckmantel " kampen mot terror "

Om västvärlden vill så gärna hjälpa demokrati på fötter  varför västvärlden reagerar inte på Hosni Mubarak som är dagens  farao ?

Inte bara att västvärlden  är tyst vad han gör och hur han torterar muslimer utan Mubarak får bidrag av västländer !!!  En hemsk diktator får pengar från väst istället att han blir åtminstone kritiserad

Man krigar inte i Afganistan för demokratins skull

en läsvärd artikel

http://www.sydsvenskan.se/opinion/article886221/rdquoVastlander-motarbetar-demokrati-i-arabvarldenrdquo.html
  • amatullah
    Joppis skrev 2010-11-24 17:43:21 följande:
    "Som är tur för er"? Dy tycker med andra ord att det inte är helt fel att vissa rikspuckon bombar sig själva och oskyldiga då? Hur störd är du på en skala?
    Nej , jag tycker inte att det är ok att bomba sig själv och döda oskyldiga för att Islam är emot detta .

Resulullah , sallAllahu alejhi we sellem , förbjöd detta och detta va inte hans sunneh / praxis
  • amatullah
    Posh skrev 2010-11-24 18:20:40 följande:
    Talat som en sann fanatiker.
    amatullah skrev 2010-11-24 17:35:35 följande:
    som är tur för er )
    Ska man ta detta som ett hot?
    ta  den som du vill , ni svenskar är som kaniner )
  • amatullah
    Afrodisiac skrev 2010-11-24 20:12:59 följande:
    OK, vi tar det som ett hot. Dina hotfulla uttalanden kan resultera i en riktig polisanmälan. Vill du det?
    Varför inte ?

Spring till eran polis och anmäl mig -helst ikväll
  • amatullah
    I Blackrose I skrev 2010-11-24 21:01:26 följande:
    Amatullah

Varför är du hotfull och otrevlig? Vad är du för nåt? Salafit?
    Om man är vänlig mot mig då är jag vänlig tillbaka men om man är otrevlig mot mig då är jag också det .

Jag är muslim .

Icke troende förväntar sig av oss muslimer att vi ska acceptera att de hånar  och förölämpar oss och våran profet Muhammed frid och välsingelse över honom och detta ingår i deras " yttrandefrihet " . Det kan de bara glömma
    Vi kryper inte framför deras fötter ,( inte i alla fall jag )

Typ; eran profet är hund och ni är hundar . GT publicerade en komentar 2007 där det står att hund är bättre en profet och att det är förölämpning för hunden att jämföras med profeten .

Vad tror du hur vi muslimer kände oss ? En del bara grät , så  ledsna och sårade de va .

Vad tror du hur våra barn kände sig ?

Jag har kontakt med många muslimer och de berättar för mig att svenskar är mer och mer fientliga mot de . Man märker detta nästan överallt .

Vad är det för kultur , moral och etik  att skrika åt en muslimsk tjej eller kvinna  på spårvagn eller buss och attackera henne för att hon har slöja ?

Vad är det för en lärare som sprider sin hat över våra barn ?

Tills nu muslimer har visat väldigt mycket tålamod .

Hur skulle icke troende reagera om jag har skrikit åt deras barn på bussen  för att det är kafir ?

Men för oss muslimer är det vardagsmat  , att tala inte om alla hotfulla blickar mot oss - vi är vana vid det

ha det bra
  • amatullah
    Joppis skrev 2010-11-24 22:36:06 följande:
    Tänk om du får en polishund efter dig... Hur smutsig blir du då?
    Det skulle inte bli första gången att kuffar släpper hundar på oss muslimer och oavsett hur smutsig jag blir det finns vatten
  • amatullah
    Joppis skrev 2010-11-25 09:18:59 följande:
    Troligen är det oftast helt befogat att ni får polishundar efter er såklart.
    Som i Göteborg när polisen använde oerhört mycket våld för ingenting ?

Eller som  era allierade använde hundar i Abu Ghraib fängelse ?
  • amatullah
    Joppis skrev 2010-11-25 09:20:45 följande:
    Ska muslimerna förklara krig?
    Vi är i krig mot varandra från den dagen Sverige gick in i pakt med Bush regering , och från den dagen svenska soldater åkte ner till Afganistan och från den dagen  hånades våran profet  .

Men det va icke troende  som började först  kriget emot oss , det va inte vi muslimer .
  • amatullah
    I Blackrose I skrev 2010-11-25 11:13:51 följande:
    Amatullah

Vill du vara vänlig och förklara en sak för mig? Varför känner sig muslimer "hotade" av hundar? Vad är det med just hundar som tar emot så himla mycket? Varför just hund av alla dessa tusentals djur? Vad är det med hund som är så "smutsig" och "illa"?

Ja, jag har märkt hur samhället (Europa) har förändrats när det kommer till muslimer men tror du hatet blir mindre om ni förklarar krig?!
    Hund hos oss har en negativ samanhang .
    Islam lär oss att vi ska inte ha hunden hemma och om den rör vid oss de måste vi tvätta kläder innan vi går in i bönen .

Västvärlden förklarade krig mot oss först så vi ska inte låta att någon trampar på oss hur som helst .

Spelar ingen roll vilket djur står  på teckningen .

Teckning är bara verktyg för att håna och kränka  oss , våran religion och våran profet  och allt detta under täckmantel av yttrandefrihet .

Sådan trend pågår i hela Europa och en del västerläningar visar på vilken nivå de beffiner sig
  • amatullah
    Afrodisiac skrev 2010-11-25 11:59:21 följande:
    Exakt vilka är i krig med vilka?

Ska man alltså resonera som du och dra alla över en kam?

Och sen, vadan denna kamphundmentalitet eller denna gangstermentalitet. Väx upp va?
    Jag drar inte alla över en kam eftersom det finns väldigt trevliga svenskar som skäms både för Vilks och för svensk krig i Afganistan .

Kamphundmentalitet ? 

Du , jag struntar fullständigt i vad du tycker om mig

Ni icke troende är vana att hunsa andra muslimer som ni vill  så jag kan bli en överaskning
  • amatullah
    Afrodisiac skrev 2010-11-25 12:13:26 följande:
    Har du NÅN kunskap om världen överhuvudtaget?!

Ska vi prata om vem som förklarade vilket krig så kan vi börja med att Muhammed, massmördaren, var den som först förklarade krig och tvingade folk att lämna sin tro för islam. Det du!

Vill du ha källa? Släng bort koranen och läs på historia!
    Ljug inte . Man kan acceptera Islam , eller bo kvar i shariia stat som icke troende men betala en viss skatt  eller kriga .

Ni kan spela hur mycket ni vill att ni är fredliga men ändå svensk vapen dödar oskyldiga och svenska soldater  skjuter på muslimer i Afganistan  pga " självförsvar "  på Afganistans territorium som occupations makt
  • amatullah
    puss skrev 2010-11-25 12:27:20 följande:
    ang din första mening: jag är trevlig, men jag skäms inte. däremot är jag emot de båda sakerna.

din andra mening: där drar du alla över en kam.
    Det va inte meninge  utan när jag sa så då menade jag på de fientliga icke troende
  • amatullah
    Argo skrev 2010-11-25 12:39:24 följande:
    En enkelbiljett till mellanöstern går på under 10.000 kronor.

En bussresa hem till Balkan är ännu billigare.

Så, vad är det som hindrar?

*iom att du nu har ett sådant våldsamt problem med det svenska och västerländska samhället.*
    Aha , så fort man tycker annorlunda ska man bli utkastat  ur Sverige ?

Så fort man   hör saker som passar inte i   öron vi muslimer ska bli deporterade ?

Den enda som binder mig med Sverige är min familj som delar inte mina åsikter .
Svar på tråden Islam