071001 skrev 2010-09-14 11:11:52 följande:
Har inte läst hela långa tråden. Har en fråga:
"Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor och de är de enda gällande för oss"
Vad menas med det? Att ni inte lever efter Sveriges lagar och regler?
Det stämmer . Vi Muslimer lever inte efter Sveriges lagar och regler ( eller några andra lagar från andra länder ) utan följer endast shariia lagar .
Skulle jag följa era lagar då kan jag inte vara Muslim .
Varför ?
GUD tillåter inte att vi lyder någon annan än Honom .
Skulle vi både lyda Honom och tex eran regering då skulle vi sätta en medhjälpare vid Hans sida och det kallas för stor shirk som skulle ta oss ut ur Islam .
Detta stora shirk kallas shirk i underkastelse .
Bevis från heliga Koranen :
[9:31] De har tagit sina rabbiner och klosterbröder till herrar och beskyddare i Guds ställe, och [detsamma har de gjort med] Kristus, Marias son, trots att de har förmanats att inte dyrka någon annan än den Ende Guden - det finns ingen gud utom Han; stor är Han i Sin härlighet, fjärran från allt vad de vill sätta vid Hans sida!
Eran svenska regering är också tahgoot ( onda makter ) . De styr över folket med sina lagar och med detta tog de position som härskare .
Min GUD säger att ränta är förbjudet och jag lysnar på Honom och lyder medan eran gud ( svenska regeringen ) säger att ränta är tillåtet och de säger emot GUD.
De två är raka motsatsen
Så hur skulle jag vara Muslim och lyda både min GUD och eran ? Jag har inte två gudar .
Att bo i Sverige och leva efter shariia lagar går jättebra . Ingen tvingar mig att jag ska ta ränta , ingen tvingar mig att jag ska dricka alkohol , ingen tvingar mig att jag ska rösta eller vara svensk polis .
Hoppas att du förstog det hela ?
Förre några dagar sedan firade vi våran högtid och på festen kom min syster´s arbetskolega . Hon är svensk och hon ville se hur vi hade det så hon fick komma hemma hos min syster .
Hon hade inte problem att förstå att vi kan inte följa era lagar .
Jag har också träffat andra svenskar som fattade att shariia lagar går med mig oavsett till vilket land jag kommer .
Det kan inte vara så att jag endast lyder GUD i en shariia stat men så fort jag kommer hit då är det andra regler .
Är man Muslim måste man lyda GUD hela tiden .
Ni behöver inte vara rädda för mig . Att jag endast följer shariia betyder inte att jag ska gå ut på gatan med en kniv och vänta på den första bästa tjuven för att kapa hans hand hahahaha
Det är inte så .
Det är förbjudet att lagen i egna händer . Om en Muslim skulle straffas då krävs det shariia domstol med en rättvis domare och två rättvisa vittne .Jag känner mig trygg med shariia lagar och vet att ingen orättvisa skulle hända mig där . Dessutom krävs det personer som är utbildade att göra straffet .
Så alla tjuvar kan pusta ut , i alla fall här i Sverige ))