Islam
Nu vill jag att du svarar de här frågorna annars tror jag inte på din seriösitet;
1) varför kom du till Sverige? Du nämde nångång att du inte va kvar i ditt land, varför?
2) gick det bra en tagut lag som beslöt att du fick uppehålltillstånd?
3) va ska ni göra om nån tjuvar era egendom eller bil vilken lag gäller då?
4) går det bra att läsa tagut lagar styrd skola? 5) får man sitta o skriva kafr sida sådan som FL för när du blir medlem du accepterar ju deras vilkor, blir man inte kuffar då?
5) när du "krashade" i Sverige sa de till dig att nu ska du bli kristen eller ataist så skulle du bli tvingad att dyrka afrikanska wood om det nu du överlever från flyggkrashen?
6)är det ok att din man betalar sociala avgifter eller jobbar han svart?
7) har du o dina Sheikh nån slags fikh utbildning så du kan känna dig fri o ge fethva?
8)hadith- sherif "om två muslimer i diskution kallar ena till den andra kafir en av dem blir kafir" är du inte rädd för Allah att dömma vem som är vad med så lite vi vet som människa?
9) är det inte bättre att du fokuserar mera på hakk vilket är svårare att bli förlåten så du inte trampa på massa muslimska systerar o bröders. Hakk?
10) har du någonsin tänk; är jag värkligen i rätt spår? Och varför?
11) är du medveten om Hz Muhammed sav har förbjöd oss att vara fanatiker utan ville att vi skulle använda sunt förnuft?
12) tycker du att jag är ingen att diskutera med för jag duger inte som muslim i dina ögon?
Jag brukar inte svara på provocerande komentarer eller på vissa inlägg där jag bedömmer att det är bättre att vara tyst .
Nu kommer svar på dina frågor ;
1) det blev krig i mitt land . Skulle jag återvända där troligtvis kommer jag snabbt att hamna bakom galler pga Islam . Jag är inte här för att " utnyttja systemet "
2 ) enligt shariia är det tillåtet att fly till ett icke troendes land och söka skydd där . Bevis för detta är när sahaba r.a. flydde till Abesinien så jag har inte handlat efter taguts lagar utan shariia
3 ) om någon skulle tjuva min bil då skulle jag informera människor om detta genom att sätta upp lappar tex i tidningen , affärer ect . Det är också tillåtet att jag informerar svensk polis att min bil är stulen och om de hittar den att de ger mig den tillbaka . I shariia är tillåtet att ta hjälp i sådana ärenden från icke troende .
Däremot , om polisen skulle hitta min bil och tjuven då får jag inte anmäla tjuven . Varför ?
Skulle jag göra detta då leder detta till åtal och rättegång framför taguts( svensk ) domstol . Vi Muslimer kan inte göra detta eftersom vi erkänner bara shariia lagar och shariia domstolar . Skulle jag anmäla någon i tanke att ställa honom framför rätta i tahgoots domstol skulle jag begå kufr eftersom jag skulle bli nöjd med deras dom .
Bevis från heliga Kor´anen
[4:60] Har du inte lagt märke till dem som säger sig tro på det som har uppenbarats för dig och det som uppenbarades före din tid, hur de villigt underkastar sig tahgoots dom, fastän de har uppmanats att förneka dem?
Jag är bara nöjd att tjuven ställas framför shariia domstol men eftersom det finns inte här
då får det bli utan rättegång .
4 ) enligt shariia man kan ta kunskaper från icke troende och få undervisning av de
5 ) jag har inte förstått denna fråga . kan du vara snäll och förklara lite bättre
6 ) Min man jobbar och de tar skatt från hans lön men detta är inte friviligt . Att icke troende tar pengar från din lön är inte kufr dvs detta handlingen tar dig inte ut ur Islam
Förresten vem vill friviligt att ge sina pengar till skatt )
7 ) de sheikher är jätte kända och respekterade av alla Muslimer och de har kunskap att ge fetwa , däremot är jag bara den som söker kunskap . Jag kan inte ge fetwa men jag vet vad är min tro dvs vad är Islam
8) denna hadith gäller när man anklagar sin bror/ syster utan bevis
9 ) Nur , tawhed är det viktigaste . Det är första vad man ska lära sig om man vill bli Muslim . Har man inte tawhed ingenting annat hjälper . Först lär man människor vad betyder la ilahe illAllah sedan allt annat
10 ) Koran är min vägvisare och då kan man inte gå vilse . Vi är alla blinda utan den . Sedan är det Resulullah´s sunneh .
Han ,sallAllahu ´alejhi we selleme sa att han lämnar de två till oss och de som följer detta kommer inte att gå vilse
Sedan ber jag hela tiden Allah Subhaneh att leda oss till den rätta vägen
11 ) Nur , Resulullah sallAllahu ´alejhi we selleme , förklarade allt för oss ,hur ska vi dyrka Allah , vad är tillåtet och vad är förbjudet . Det gäller att söka kunskap . Jag är inte fanatiker när jag dyrkar Gud på den sätt som Han Subhaneh kräver av mig
12 ) nej , estagfirullah . Du är inte Muslim för mig men jag tycker att du är en av de bästa här att ha en disskussion och det är bra att du ställer frågor