• Line79

Sovmorgon?

Undrar hur ni andra med ett barn delar upp morgnarna? Jag är morgonpigg & går gärna upp på morgonen med lilltjejen, medan maken oftast lägger henne på kvällen så att jag får lite tid för mig själv. MEN ibland vill även jag sova lite längre på morgonen & då blir det alltid tjafs från hans sida. Jag får ligga i sängen 1-2 timmar med lilltjejen bredvid mig innan han orkar pallra sig upp & laga frukost & hur lätt är det att somna om då!? Det slutar alltid med att jag går upp efter någon halvtimme & han ligger kvar & sover. Hon vaknar vid 7 & maken går upp vid 9-9.30. Ska väl tillägga att han är en helt underbar man, så inte tråden spårar ur...

• Svar på tråden Sovmorgon?
  • Line79

Tack tjejer! Bra att höra hur ni andra delat upp det & det verkar ju som de flesta tar varannan. Jag vill helst gå upp på morgonen, men tycker att det kan vara skönt med en morgon i lugn & ro någon gång i månaden. Ska visa tråden för maken så kanske han förstår att Habo bör ställa upp de få tåget jag vill sova in. Trevlig helg

• Line79

Ha ha, vilka felstavningar jag gjorde mobilen verkar bestämma själv vad som ska stå Jo jag säger alltid till kvällen innan så han vet & är ok med det, men ändå så väntar han en till två timmar innan han går upp efter att lilltjejen vaknat. Byter jag rum så kommer ju hon ändå in till mig för pappa bara sover ju...

• Line79

Lena- he he, bra idé. Tror han skulle va sur hela dagen då men det kanske är värt det Har jobbat hela helgen, men ska prata med maken i morgon & visa tråden så han verkligen förstår att nästan alla faktiskt delar på morgnarna. Han har det ju riktigt bra eftersom att jag gillar morgon mmyset med lilltjejen, men har man jobbat till halv 10 en fredag kväll är det skönt att sova ut lite. Tack tjejer!!!

Svar på tråden Sovmorgon?