AmandaBrun skrev 2010-08-28 17:55:55 följande:
Okej bra att DU hade det men som sagt bara för att Du hade det så har inte alla andra det.
Man har ett ansvar när man är sexuellt aktiv. Man måste vara redigt korkad för att inte fatta att om man inte skyddar sig ordentligt eller liknande så kan ett barn bli till. Och att sedan gå och släpa med ett beslut till vecka 17+6 är TOTALT OANSVARIGT.
Nej det beslutet ska tas direkt.
Och har man som sagt av nån anledning upptäckt sin oönskade graviditet senare än gränsen så ska man kunna få tillstånd, men då ska det som sagt också något som ska utredas och godkännas.
Jag vet inte hur ditt umgänge ser ut, men jag känner inte någon som är så pass oinsatt. Det betyder inte att jag förnekar att det finns kvinnor som har dålig bildning, men att dte skulle vara så många att man måste ändra lagen verkar otroligt.
Det är dessutom en väldigt konstig grej att påstå att kvinnor medvetet väntar med abort om de inte måste. Vad har du för grund för ett sådant uttalande. Tror du att det är en fantasktiskt härlig del av graviditeten man inte vill missa, med illamående och hormonsvängningar, och en medicinsk abort är inte tillräckligt bra utan man vill ha en liten förlossning istället?