Sänk abortgränsen!
Jag tycker gränsen för fri abort ska sänkas från vecka 18 till vecka 12.
Sverige är det enda land inom EU som har fri abort fram till vecka 18!
Jag tycker gränsen för fri abort ska sänkas från vecka 18 till vecka 12.
Sverige är det enda land inom EU som har fri abort fram till vecka 18!
Är det ingen som tycker nåt i denna fråga??
Instämmer är det enda jag kan säga.
Jag håller inte med utan (som alltid) tycker jag att dagens abortlagstiftning är bra och genomtänkt.
Instämmer.
I stort sätt alla aborter görs innan v12, men de finns även de som med lättvindiga skäl har aborterat upp till v21. Och de är ca 150st/år. Fruktansvärt
Håller inte med, tycker vi har bra lagstiftning som det är.
Jag är i vecka 12, har bestämt mig för att behålla trots min grav var en olyckshändelse. Bestämde mig för 1-2 veckor sen bara, hade bara vetat om grav någon vecka då. Jag vill ha möjligheten till hinna överväga fördelar mot nackdelar så jag är trygg i mitt beslut, detta har jag fått möjlighet till i och med nuvarande lagstiftning.
Jag är säker på att jag inte kommer ångra mitt beslut att behålla, men om jag lidit av tidspress litar jag inte på jag hade varit lika övertygad vad jag än valt, att jag valt rätt.
Instämmer helt med TS...
Jag är i dagsläget fullständigt nöjd med den abortlagstiftning vi har. Att andra länder håller sig kvar vid konservativa gränser ser jag inte som ett argument till att vi ska göra det.
Ge mig ett annat argument än "men vi äääär faktiskt de enda som har fri abort så länge". Det argumentet ligger i klass med "en miljon flugor kan inte ha fel, skit ääääär gott".
Jag tror vi har v12 som gräns här i Finland, har som tur var aldrig behövt fundera desto mer över det. Fri abort fram till v18 tycker jag låter väldigt konstigt...v 18 har man nästan gått halvvägs och fostret är ju stort! Nej, då tycker jag gott folk kunde adoptera bort barnen om de inte vill ha dem. tycker inte det är ok att döda friska barn...
Ge dig.
Vilken skillnad gör det för dig om någon gör abort i v10 el v19 ?