Inlägg från: Zavedos |Visa alla inlägg
  • Zavedos

Sänk abortgränsen!

Isola09 skrev 2010-08-28 18:17:54 följande:
    Frågan var huruvida det påverkade mig om jag gjorde abort i vecka 10 eller vecka 19, och jag svarar att i vecka 17 kunde jag känna fosterrörelser, så för mig är skillnaden stor.

Om det inte är uppenbart, vilket det tydligen inte är för alla, så kan du väl säga mig istället av vilken/vilka anledningar det ska vara tillåtet med fri abort fram till vecka 18?
    Så om man inte känner barnet är det ok att abortera??? Dina argument känns otroligt personliga och kan inte gälla för allmänheten, mer för dina personliga val, som ingen lägger sig i!!!
  • Zavedos
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-28 18:51:20 följande:
    Eh, och? Vi leker gud med en hel massa varelser som är långt mer intelligenta, medvetna och utvecklade än ett 19-veckors foster.
    Well said!!! Vad är det för speciellt med människofoster??? Alla utgår ifrån SINA personliga KÄNSLOR i den här frågan!
  • Zavedos
    Isola09 skrev 2010-08-28 19:34:08 följande:
    Man kan väl använda skydd även om man är äldre?
    Men skydd är inte 100-procentigt!!! Så det argumentet håller inte heller!
  • Zavedos
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 20:19:50 följande:
    Man blir oplanerat gravid.

Man bör kanske bli gravid när man känner att , nu är det läge att sätta en unge till världen?
    Det där argumentet är så JÄVLA dåligt!

Aborter är ju just till för exempelvis sådana situationer som en oplanerad oönskad graviditet, som kan hända ALLA, även de som TÄNKER INNAN som du så fint uttrycker det...
  • Zavedos
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 20:42:05 följande:
    Okej vi måste ha en gräns eller hur. Man måste ha en möjlighet att ta bort ett oönskat barn som kvinna om man upptäcker att man är på tjocken. Gränsen ska vara så tidig som möjligt.

Jag kan sträcka mig till 14+0. Då räcker det oftast med en skrapning för kvinnan. Ganska smärtfritt och okomplicerat.

Efter detta måste en förlossning sättas igång och det döda fostret måste födas fram. Varför kan vi inte tycka att det första exemplet är mer okej än det andra och helt enkelt sätta en gräns där?

Och sen självklart be till gudarna att alla gör sina aborter så fort som möjligt.
    Men det är ju inte DU som måste genomföra detta fruktansvärda!!!
Svar på tråden Sänk abortgränsen!