Inlägg från: Pigeon |Visa alla inlägg
  • Pigeon

Sänk abortgränsen!

CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-28 21:02:11 följande:
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 21:00:51 följande:
    Nä då får dom snällt skämmas och förklara sig ordenltigt innan dom får godkänt en abort du!

Inte bara få in och äga..remove it please

*asg*
    Jag fick fundera en lång stund innan jag förstod bilden.
  • Pigeon
    längtan09 skrev 2010-08-28 21:21:19 följande:
    Ingen har ännu kommit med ett argument som förklarar hur dom blir berörda av att någon gör en sen abort.
    Blir du berörd om någon annan berättar att de dödat sitt eget barn? Hur förklarar du det?

Och ja, liknelsen är relevant. För mig är alla foster barn, och att döda ett foster är att döda ett barn. Att mista ett foster genom missfall är att mista ett barn.

Däremot blir jag inte lika berörd av att någon gjort en abort, som om jag hör om ett barn som mördats. Jag blir inte heller lika berörd av att få missfall, som jag skulle bli om mitt födda barn dog.
    Anledningen är att det ofödda barnet i magen har jag inte sett, inte träffat, inte fått en relation till. Jag blir mindre berörd av en främlings död, än av en närståendes... men fortfarande tycker jag givetvis det är lika hemskt vem som än blir dödad.
  • Pigeon
    Shadilly skrev 2010-08-28 21:30:23 följande:
    Det som berör mig illa när barn misshandlas och mördas är det lidande de gått igenom. Fostret har inte känt detta lidande och den här typen av känslomässigt drama känns ogrundat.
    Jag förstår. Så om barnet dödas på ett humant sätt t.ex genom överdosering av sömnpiller är det inget som berör dig?
  • Pigeon
    Tabba skrev 2010-08-28 21:34:32 följande:
    ... så, där satt den!

Kristna abortmotståndares främsta skäl. 
    inte ett foster utan  " ofödda barnet" -> barn -> abort = mord

Men ni har fel.

" Rör inte vår abortgräns" kampanjen har startat.
    Om du läser mitt inlägg ordentligt skriver jag för mig är fostret ett barn. Var har jag skrivit om mord? Och på vilket sätt har jag "fel" som blir berörd? Är det upp till dig att bestämma över mina känslor?
  • Pigeon
    Shadilly skrev 2010-08-28 22:09:03 följande:
    Hur stor halmbock kan du bygga?

Kom tillbaka när du har riktiga argument och har kammat dig.
    Ja det var ju ett bra svar när man inte vet vad man ska svara.  
  • Pigeon
    Shadilly skrev 2010-08-28 22:29:58 följande:
    Det finns inget att svara på ett trollinlägg, annat än skärp dig för fan och återkom när du lärt dig argumentera.
    Troll kan du vara själv, jag har varit medlem på FL sedan 2004 och alltid stått för mina åsikter. Någon ställde en fråga - "varför berörs du av att någon gör en sen abort", jag svarade på frågan - gav en liknelse, för mig är det som att någon berättar att ett barn har dött. Därför berörs jag.

Varpå du svarade att du bara berörs om barn har lidit av att de dödades...
    Du får skylla dig själv om du skriver saker som gör att du sen blir svarslös.
  • Pigeon
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 22:32:18 följande:
    Vad är det för tjöt om troll?
    Ett troll är någon som registrerar sig på ett forum och skriver saker de inte står för och inte kan argumentera för enbart i syfte att provocera. Vanligtvis försvinner personen kort efteråt ur tråden.

Vad jag inte förstår är hur någon kan tycka att det är provocerande att jag blir illa berörd av aborter?
Svar på tråden Sänk abortgränsen!