Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Sänk abortgränsen!

Isola09 skrev 2010-08-28 11:24:29 följande:
    Jag tycker gränsen för fri abort ska sänkas från vecka 18 till vecka 12.
    Sverige är det enda land inom EU som har fri abort fram till vecka 18!
    Och om resten av europa hade fri aga av barn, skulle du verka för det också då?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-28 18:25:38 följande:
    På vilket sätt påverkar senare aborter samhället på ett negativt sätt?
    Det blir alltför få oönskade barn förstår du väl! Gråter
  • Dorian Ertymexx
    Isola09 skrev 2010-08-28 18:36:33 följande:
    men snälla.
    Jag är jättesnäll. Det är du som använder ett idiotargument.
  • Dorian Ertymexx
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 18:37:55 följande:

Tycker att vi kan visa respekt för detta med liv och död och därför sätta en gräns vid vecka 14. Att man inte kan leka gud hur som helst inom vissa områden.

Att få en abort vid fosterskador el dyl är inga problem så kom inte med det.

Men att som sagt kunna fundera över sitt beslut i 18 fulla veckor när livet därinne vuxit sig så stort...såg senast min på UL-skärmen i förrgår vecka 19 som låg och sprattlade, sög på tummen och andades fostervatten...det är FEL och vi måste visa att det är fel genom att sänka gränsen.

Om inte annat i respekt för de ofödda bebisarna som inte alls bett om att bli till.

Eh, och? Vi leker gud med en hel massa varelser som är långt mer intelligenta, medvetna och utvecklade än ett 19-veckors foster.
  • Dorian Ertymexx
    Isola09 skrev 2010-08-28 18:41:38 följande:
    Jag tycker det vore väldigt omänskligt och omodernt att 2010 senarelägga den fria aborten när vi kan rädda många barn i vecka 22 med den teknik vi har idag.
    Vad har det ena med det andra att göra? Att vi KAN rädda barn i en viss ålder betyder inte att vi MÅSTE det.

Vi KAN idag plocka ut ägg som annars skulle blivit menstruerade och para ihop det med en spermie som annars skulle ejakulerats ner i en toalett, och rädda dem och göra ett barn av dem. Betyder det att det är fel att onanera respektive ha mens?
  • Dorian Ertymexx
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-28 18:42:49 följande:
    Hur påverkas samhället negativt av att aborter görs i ett senare skede?
    Jag har redan svarat på det. Vi får alldeles för få oönskade barn ju!
  • Dorian Ertymexx
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-28 18:56:20 följande:
    Vilket leder till att barnhem måste stängas och personalen där måste bli bankrånare?
    Ja... och dessutom blir det inte tillräckligt många utslagna som blir arbetslösa, och då kanske vi måste börja devalvera kronan med inflation som följd! Gråter
  • Dorian Ertymexx
    Isola09 skrev 2010-08-28 19:00:54 följande:
    Synen på människan? tycker du allvarligt att synen på människovärdet inte påverkas?

10%
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-28 18:49:52 följande:
    Jag är jättesnäll. Det är du som använder ett idiotargument.
    Jag skapar en debatt om ämnet, jag använder inga "idiotargument."
    Nej, du säger att "men alla aaandra fååår juuu!!!". Det är inte en debatt, det är ett idiotargument. För då kan jag ju säga att "jamen alla europeiska länder är för barnaga, så då borde vi införa det också!" Eller hur? Att andra personer (eller länder) gör något betyder inte att det är rätt. Hela världen kan ha totalförbud på aborter, det betyder ändå inte att det är rätt.
  • Dorian Ertymexx
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-28 19:03:04 följande:
    Det är möjligt att det påverkas, men hur påverkas det och på vilket sätt är detta negativt? För det är väl knappast så att vi ser en människas värde som mindre för att kvinnor får göra abort?
    Isola09 skrev 2010-08-28 19:00:54 följande:
    10%
    Källa på det tack.
    Raka motsatsen, faktiskt. Människolivet har aldrig haft ett så högt värde som det har idag, trots (?) fri abort. Länder som inte har fri abort har ofta sämre syn på människolivets värde, ironiskt nog. Vet inte om det finns ett faktiskt samband, men ett statistiskt samband existerar definitivt.
  • Dorian Ertymexx
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 19:05:50 följande:
    Och det rättfärdigar det? Att vi beter oss åt som idioter på andra områden. Då kan vi lika gärna göra det här med?
    Ja och nej. Om vi är beredda att offra kännande, intelligenta, medvetna varelser för vårt eget bästa, vad spelar det då för roll om vi aborterar icke-kännande, icke-medvetna varelser? Är de heligare eller bättre bara för att de råkar ha en DNA-sekvens som påminner mer om ditt än om en gris?
Svar på tråden Sänk abortgränsen!