Inlägg från: tiara |Visa alla inlägg
  • tiara

Tips på sovsäck att ha i barnvagnen?

Vi funderar på att köpa en sovsäck till vår minsta dotter (snart 1,5 år) att ha i vagnen i stället för en åkpåse. De sover ute i vagnen hela vintern på dagis. Det ska vara en sovsäck som det går att ta hål för selen i. Jag har sökt en del på Internet och ser att bl a Haglöfs (Slumber toddler) har en sån. Stadium verkar också ha en om jag förstår rätt (Everest). Och så har jag hittat en som heter Vaude twinny 110 som ser ganska ok ut.

Någon som har nån av dessa eller har tips på någon annan bra och varm sovsäck som det dessutom går att ta hål för barnvagnsselen i?

• Svar på tråden Tips på sovsäck att ha i barnvagnen?
  • tiara
    Familjen L skrev 2010-08-29 20:27:01 följande:
    Jag har den från stadium, till min dotter. Nu sover hon dock inte i vagn längre, så nu ligger den bara och väntar på att det kommande syskonet kan använda den. Men vi var iaf väldigt nöjda med den. Den har hål för barnvagnsselen och den var varm och gosig för min dotter, då hon sov i vagn. Jag är nöjd med den. Så den rekommenderar jag helt klart. Men vet inte om de har kvar just denna som var just till barnvagn men också som vanlig sovsäck.
    Var i Sverige bor ni? Vi bor ganska långt norrut med relativt kalla vintrar med andra ord. Vet du vilken temp den klarar? Går den att "hänga" över stolsryggen, så att den inte glider ner när barnet sitter i vagnen?
Svar på tråden Tips på sovsäck att ha i barnvagnen?