-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Hade din familj på 6 pers klarat sig på 28000 kr/mån
-
Du får gärna tala om ifall det är 28k efter att räkningar är betalda och om det är före eller efter skatt...
-
Oj förlåt, jag missade helt och hållet det eftersom det endast var en rubrik. 28000 kr efter skatt är det som gäller och då är inga räkningar betalda. Vi har fasta utgifter för 16-17000 kr/mån och då är ingen mat/hushållskostnad inräknad.
-
Till detta kan jag upplysa om att barnen kan ärva en hel del kläder av varandra så det drar ju ner på klädkontot en hel del.
-
28.000 kr efter skatt?
Inga problem! Så mycket pengar har vi aldrig tjänat, och vi är 9 personer i familjen.
-
Ok vad skönt! Vi planerar nämligen för en fyra och önskan är att jag ska kunna vara hemma några år för att slippa alla jäktiga småbarnsår med jobb, långa dagar på dagis och minimalt med tid för barnen och då vill jag ju helst slippa att ta ut någon föräldrapenning så långt det är möjligt.
-
Är det inklusive barnbidrag?
Men ja, det borde gå om man är villig att tänka efter på vad man lägger pengarna på. -
Ja det är inklusive barnbidrag.
-
Tanken är att jag inte ska behöva ta ut någon föräldrapenning alls eller bara ytterst lite.
-
I en familj på 6 pers, så tror jag att det hade varit lite väl knapert., men det är klart att det hade funkat om man måste.
-
Ja, det beror ju på vilka utgifter man har. Själva har vi knappt några alls... Vi klarar oss ganska bra på 80% av makens lön (25 000 FÖRE skatt OM han skulle jobbat heltid... vad kan det blir? Han kanske får ut 13-14000?). Nu är vi ju bara 5 stycken iofs...
Vi har inte heller tagit ut fp under banens första år. Har varit hemma i 8 år nu :)