• Fidelis ad urnam

Smör = pålägg?

Är smör ett pålägg enligt dig?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Smör = pålägg?
  • lövet2

Nej, jag räknar det inte som ett pålägg. Det är liksom bara en självklarhet ...

• DenNamnbitne

Det är väl inget klister men det är gott och man har det för att göra smörgåsen saftigare. Det som lägges ovanpå smöret är pålägget.

• Bedan

Nej, smör är det man har under pålägget.

• musli

Nja, det är en livsnödvändighet för mitt välmående... Men oftast är det väl ett pålägg när jag bara har massa smör på mina mackor.  :)

Hanna 050511 & Elias 090910
  • Anna o Leia

Njaä... smör för mig är snara det som ligger i ett halvcenimeter tjock lager innan pålägget åker på

• mosterYster

Klart det inte är! Smör är det som gör en brödbit till en smör-gås. Sedan kan man välja att äta sin smör-gås utan pålägg eller så lägger man på något på den: ett på-lägg.

Simple as that.

• IsDimma

Nej 

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Zanna1983

Det är en smakförhöjare. Jag tycker även att det är gott och har mycket på min smörgås!

• h8him
    mosterYster skrev 2010-09-01 10:24:59 följande:
    Klart det inte är! Smör är det som gör en brödbit till en smör-gås. Sedan kan man välja att äta sin smör-gås utan pålägg eller så lägger man på något på den: ett på-lägg.

Simple as that.
    Äter man i så fall en gås med pålägg om man inte har smör men ändå ost på brödet? Obestämd
  • mosterYster
    h8him skrev 2010-09-03 01:55:39 följande:
    Äter man i så fall en gås med pålägg om man inte har smör men ändå ost på brödet? Obestämd
    Nej, man äter bröd och ost. Vilket jag också kan göra, men då är det ost av typen Brie de Meaux, Roquefort, Saint Agur osv (ja jag gillar franska ostar Tungan ute).
Svar på tråden Smör = pålägg?