• Triplet lady

Didriksons Boardman - bra köp?

Hej,

Ni som har eller har haft Didriksons Boardman fleecefodrat regnställ till era barn, är det ett bra köp?

Jag har tre mycket aktiva 2-åringar som gillar att vara ute i alla väder. De går inte i förskolan men är ute och leker för det mesta. Vi bor i ett klimat där det sällan blir minusgrader utan mycket regn och blåst!

Eftersom jag ska köpa tre vill jag höra mig för lite först. Om ni inte gillar Boardman, har ni andra förslag?

• Svar på tråden Didriksons Boardman - bra köp?
  • alvide

Är det mycket aktiva barn så är inte Didriksons det bästa. Är man frusen och är stilla mycket så är det OK. Jag är personligen lite anti Didriksons. Jag jämför det med att sätta på barnet isolering och sen presenning överFlört

• alvide

Aktiva barn ska ha bra skalkläder med minst 10000 vattenpelare alt om man inte har råd så ska det vara ofodrat regnställ och ha löst fleeceställ under.

• Triplet lady
    alvide skrev 2010-08-31 13:47:56 följande:
    Aktiva barn ska ha bra skalkläder med minst 10000 vattenpelare alt om man inte har råd så ska det vara ofodrat regnställ och ha löst fleeceställ under.
    Tack, bra poäng. Ja, här pratar vi inte barn som sitter still De har redan Po.P skaljackor och vindfleece. Skalbyxor Po.P från förra vintern som de kanske kan ha nu i höst också (har inte provat än). Vet inte vad de har för vattenpelare, men när det kommer en riktig störtskur, eller när barnen är ute i regn någon timme, så känns det inte som om det räcker till för att hålla dem torra. De har ofodrat regnställ också som de håller på att växa ur, men då kanske det är bättre att satsa på ett nytt ofodrat regnställ och ett par fleecebyxor?
  • JWM

har använt dessa fodrade ställ i många år o dom har fungerat mycket bra

i år köpte jag på ica maxi för 299 kr styck o dom verkar minst lika bra

• Triplet lady
    JWM skrev 2010-09-01 09:33:12 följande:
    har använt dessa fodrade ställ i många år o dom har fungerat mycket bra

i år köpte jag på ica maxi för 299 kr styck o dom verkar minst lika bra
    Aha, tack for tipset. Skulle ju eventuellt kunna funka som reserv for de dar riktigt regniga dagarna!
  • Parvens syrra

Jag har beställt didrikssons slaskeman det ofodrade regnstället och sen har jag fleecekläder ifall det behövs.

• yodi

vi har haft boardman i två vintrar nu och det har fungerat bra, jag är nöjd med dom.

Svar på tråden Didriksons Boardman - bra köp?