• Anonym (Helt slut)

Less på att få ta allt ansvar

Är arg, ledsen, irriterad ja allt som man kan vara tror jag! Jag och sambon separerade för 6 månader sedan, vi var överens om 50% för att barnen ska ha båda sina föräldrar lika mycket. Men nej nu sitter jag här själv, eller han träffar barnen 4 dagar i månaden iof. Är i några veckor till mammaledig så än så länge är det helt okej för mig att jag har dom så mycket som jag har men sen när jag börjar jobba så kommer det bli ett HELVETE!! Barnen kommer få riktigt långa dagar på dagis, 7-17 (jag kan inte gå ner i tid dom första 10 veckorna), när vi kommer hem ska man hinna med att laga mat, tvätta, städa, mysa m.m m.m.. Får ont i magen av bara tanken. Och riktigt dåligt samvete..

Bara tanken på alla vabbdagar jag lär få ta är ett stressmoment bara det, pappan kan inte vabba för man kan ju inte ringa jobbet samma dag och säga att man inte kommer?! :/ Har inte fast anställning så måste ju verkligen visa framfötterna. Är jag dum som tycker att det är bådas ansvar?!?! Hur kan det bli så att man lämnar över ALLT ansvar på den andra? Jag känner mig helt slut..

Att dessutom behöva sitta och säga till sonen att han inte kan åka till sin pappa för att han "jobbar" hela tiden gör ju inte saken bättre heller. Han kan inte ens komma hit i 1 timme och träffa dom på 12 dagar?!

Men idag har jag kontaktar familjerätten igen, har försökt där förut men vi har inte kunnat skriva nåt samarbetsavtal för att han inte får fram några scheman som det låter. Men nu tänker jag stå på mig det här funkar inte!! Barnen ska inte behöva komma i kläm för att vi inte bor ihop längre.. Han gör ALLT han kan för att göra livet så svårt för mig som möjligt utan att tänka på att det "drabbar" barnen.. Har sagt till honom att det finns mycket föräldradagar kvar att ta ut så att han kan träffa barnen mer, men nej han måste jobba..

Är bara så j-vla less på det här nu!! Men nu fick jag skriva av mig iaf...

• Svar på tråden Less på att få ta allt ansvar
  • Familytime

Vi sitter i samma båt. Är också irriterad över att de "köper " sig fria med underhåll. Hinner inte skriva mer nu. Men du är inte ensam i à f!

• Anonym (Helt slut)

Skönt att man inte är ensam, att dom dessutom köper sig fria med ett underhåll som inte räcker till :/

• Anonym (Likadant)

Exakt samma sits här. Har dock ensam vårdnad och förr träffade pappan dottern då och då men nu har han kommit på att han vill bo med oss, och eftersom jag säger nej, så säger han nej till att träffa dottern. Logiskt? Ha! Vi hade en ök om att dottern skulle vara ledig från dagiset på måndagar och nu går det inte längre. Ringde dagiset och fick utöka hennes timmar, blev ledsen under samtalet. En dag i veckan kommer hon att behöva gå där mellan 9 och 18. Och from januari typ mellan 7 och 17 varje dag!!! Precis som TS får jag ont i magen av blotta tanken. Dottern är nu 19 månader. FAN på HONOM!!!

• Anonym (Helt slut)

Undrar hur dom tänker?! Han ville att vi skulle bli tillsammans igen för ett tag sen, så han smörade ett tag vilket ledde till att han hade barnen lite mer eller kom iaf över och träffade dom oftare.. Men sen när man sa att det inte skulle bli något mellan oss igen så försvann han "helt" igen.. Dom kan inte förstå att det är barnen dom drabbar?! Jag tror att han ser det som att han "hjälper" mig när han har barnen, inte att han är en ansvarstagande pappa och varför skulle han hjälpa mig? :/ Min minsta är 1 år och ska ha såna dagar, har inte råd att vara mammaledig längre.. usch det gör ont i hela mig!!! Men planerar att ta dom här 10 veckorna nu och sen jobba 50%..

• Anonym (Likadant)
    Anonym (Helt slut) skrev 2010-08-31 22:23:49 följande:
    Undrar hur dom tänker?! Han ville att vi skulle bli tillsammans igen för ett tag sen, så han smörade ett tag vilket ledde till att han hade barnen lite mer eller kom iaf över och träffade dom oftare.. Men sen när man sa att det inte skulle bli något mellan oss igen så försvann han "helt" igen.. Dom kan inte förstå att det är barnen dom drabbar?! Jag tror att han ser det som att han "hjälper" mig när han har barnen, inte att han är en ansvarstagande pappa och varför skulle han hjälpa mig? :/ Min minsta är 1 år och ska ha såna dagar, har inte råd att vara mammaledig längre.. usch det gör ont i hela mig!!! Men planerar att ta dom här 10 veckorna nu och sen jobba 50%..
    EXAKT samma situation här. Han vill bli ihop nu för det passar honom nu. Jag ville också det för ett tag sen, men han sa nej till ett familjeliv för det var för jobbigt. Men nu har han BESTÄMT  sig att han är redo! Hahahaha! Dra åt.....sa jag. Då kom straffet.

Jag dejtar som en galning nu, 11 dejtar på 3 veckor!!! Hoppas att jag hittar nån snart. :)
  • Anonym (Helt slut)

Haha det gör du rätt i! Kööör!! ;) Jag dejtar så mycket man hinner, inte mycket iof eftersom man "aldrig" är barnledig.. Eller har träffat en till och från sen i Maj, man kan ju hoppas att det är en man av den bättre sorten! :P

Har du fått någon hjälp från familjerätten? Du hade ensamvårdnad va? Jag vill verkligen ha det men vet inte hur man ska lyckas få det :/

• Anonym (Likadant)
    Anonym (Helt slut) skrev 2010-09-01 08:38:01 följande:
    Haha det gör du rätt i! Kööör!! ;) Jag dejtar så mycket man hinner, inte mycket iof eftersom man "aldrig" är barnledig.. Eller har träffat en till och från sen i Maj, man kan ju hoppas att det är en man av den bättre sorten! :P

Har du fått någon hjälp från familjerätten? Du hade ensamvårdnad va? Jag vill verkligen ha det men vet inte hur man ska lyckas få det :/
    I skrivande stund sitter jag och väntar på att bli kopplad till nån socialsekreterare. Jag vet att det finns hjälp att få, visserligen bara nån helg i månaden men ändå.

Du får gärna ringa mig. Anger ett mobilnummer här som är ett kontantkortsnummer:). Det är Comviq 0722940890. Det vore roligt att pratas vid. Jag bor i Sthlm.
  • Anonym (Helt slut)

Okej vad är det för hjälp man får då? Ja men de vore roligt, har iof ingen tel just nu men ska hämta den nya i morgon :)

• Anonym (Likadant)
    Anonym (Helt slut) skrev 2010-09-02 08:41:56 följande:
    Okej vad är det för hjälp man får då? Ja men de vore roligt, har iof ingen tel just nu men ska hämta den nya i morgon :)
    Kan berätta när du ringer :) Hoppas du gör det. Vad blir det för tlfn?
  • KattÅRåtta

Skild sen 2 år och det första halvåret var barnets pappa "med i matchen", delade ansvar enligt vårt ursprungliga upplägg: barn och hund varannan vecka. När han träffade en ny kvinna havererade ALLT och jag har nu 2 barn, en hund och två katter på heltid.
    Går på knäna både praktiskt och ekonomiskt, exet tar inget som helst ansvar för vårt tidigare gemensamma liv, barnen har han träffat någon dag i månaden, hunden vägrade han helt sonika att ta tillbaka efter ett tag. Hunden är dessutom hans och även om jag älskar jycken så saknar jag friheten att ibland kunna resa iväg med barnen med kort varsel. Dygnet räcker inte till på långa vägar, någon tid för ett eget liv existerar inte men exet hinner både spela i ett band, spela korpfotboll OCH träna nya kvinnans sons fotbollslag.

Han har helt tappat intresset för sina barn, de känner det och mådde det första halvåret mycket dåligt. Nu har de accepterat läget och börjar sätta sig på tvären när han väl hör av sig, svarar inte i telefonen eller på sms hälften av gångerna. Lusten att träffa en pappa de inte känner igen har väl helt enkelt försvunnit.

På plussidan kan jag säga att barnen blivit äldre och att vi har en tight och nära relation. När det är tungt försöker jag tänka att det tar slut, barnen blir självständigare och klarar allt mer ansvar. Jag får förmånen att vara en del av hela deras liv och uppväxt. Förlusten är deras pappas men såklart även barnens som nu tyr sig mer och mer till min sambo vilket aldrig var min ambition. Jag får acceptera att en närvarande sund man på många plan har ersatt deras pappa för tvinga honom till umgänge går inte.

Svar på tråden Less på att få ta allt ansvar