• Åsiktskvinnan

Less på att få ta allt ansvar

Jag har varit ensamstående i 8ÅR. Pappan ser underhållet som en straffavgift och tror jag lever lyxliv med barnbidrag, underhåll och bostadsbidrag. Han har tagit barnen någon gång i bland på något lov. (barnen var 7 &9 när vi gick i sär) Det går givetvis att vara ensamstående, även om det är jävligt tufft. Jag tog kontakt med familjerätten då jag anser att det inte spelar någon roll hur bra mamma jag än är så kan jag aldrig vara en pappa, men där kunde de inte hjälpa mig, för om han inte vill ha barnen så slipper han. De kunde hjälpa till med att ha ett samtal men det skulle inte pappan vara intresserad av så tyvärr, det var bara att fortsätta dra lasset själv. Det som alltid varit jobbigt är att han tror att han gör mig illa, men det gör han inte, utan det är barnen, jag förstår inte varför fäder inte kan se skillnaden och varför vill de försöka "skada" en, vi har i alla fall en gång i tiden älskat varandra och jag är fortfarande mamma åt hans barn. Jag reagerar över en sak ni skriver, att ni klagar över att ni har ont i magen över hur ni ska hinna med allt, men samtidigt skriver ni att ni dejtar så fort tillfälle ges.. Jag har varit singel i 8ÅR, just för att jag inte hunnit ha ett privat liv för det har inte bara varit avsaknad en pappa till barnen utan även barnvakt helt, då jag inte har några släktingar eller vänner som barnen ska vara hos. Men nu när barnen blivit äldre finns det faktiskt möjlighet att träffa någon, men nu har jag blivit så bekväm med att vara själv så det blir nog svårt i alla fall. Men men. Hur som helst, önskar jag dig all lycka till med dina barn. Det kommer vara svårt och jobbigt många gånger, men det går. Alla ensamstående borde få en eloge!

• Åsiktskvinnan
    Anonym (Likadant) skrev 2010-09-08 09:26:51 följande:
    Just nu jobbar jag deltid och dottern går på dagis lite mer än deltid. Så ska det vara året ut. Därför hinner jag dejta. För sen ska jag jobba heltid och iom att jag inte heller har några som helst släktingar i Sverige så blir jag helt själv. Visst, jag har vänner som jag kan be om att få sitta barnvakt men jag drar mig för det. Av den anledningen har det blivit intensiv dejting nu. Vill hitta nån medan jag har tid att leta. Jag har rätt till det och tänker inte känna skuld för att jag dejtar medan hon är på dagis. Vägrar känna skuld för det!!!
    Anonym (Helt slut) skrev 2010-09-08 08:18:45 följande:
    Det känns som att han bara vill få dig att må dåligt. Tyvärr rätt vanligt att dom håller på med tomma hot för att skrämmas och jag hoppas för din skull att det är så att det bara är tomma hot. Så brukade mitt ex hålla på och gör det fortfarande. Eftersom han inte ens träffar dottern så trorj ag att du har allt på din sida om vårdnaden etc.
    Jag menade inte att du skulle känna skuld, jag bara reagerade, då det var skrivet att det är så mycket att hinna med som ensamstående, men endå hinns det med att dejta. Det var det som jag inte fick ihop, inte att du skulle känna skuld. =) Förlåt om du uppfattade det så. Jag beskrev vidare hur jag själv inte hunnit dejta när barnen var mindre, just för att jag inte fick ihop någon tid för det.
  • Åsiktskvinnan
    Anonym (seperationsånges) skrev 2010-09-08 15:18:54 följande:
    Jag har hört många som säger att man vänjer sig men det känns inte som att det är möjligt. Hur fort på ett ungefär innan man "bara" saknar dom och det inte känns som knivar i hjärtat? är det veckor eller månader vi pratar om? Har väldigt svårt att se fördelarna just nu. Storkok kan jag ju göra även om jag har barnet.
    Jag tror det beror på hur man är som person. Har du vänner, har du någon hobby, man måste sysselsätta sig om man inte njuter av att bara vara. Jag kan inte svara på hur lång tid det tar. Men själv skulle jag inge hellre vilja än att ha inbokat att få vara själv. Men nu har jag varit själv så länge och dom är stora så nu är det väl annat för mig.
  • Åsiktskvinnan
    Anonym (Likadant) skrev 2010-09-08 20:16:35 följande:
    Ang dejting så vet jag inte hur du orkat att vara själv. Beundrar dig. Jag hade ändå hittat på nåt sätt att gå ut och dejta tror jag. Jag VILL INTE vara själv. Alla runt omkring mig har familj så jag vill det också.
    Ja ibland undrar jag själv hur jag orkat, men det har gått. =) Man är starkare än man tror. Klart man inte vill vara själv, men jag kände mig så jävla bränd så jag vågade inte ens. Men nu som sagt är barnen äldre, så vi får väl se, men man blir ju så jävla bekväm efter så lång tid själv. =)
  • Åsiktskvinnan
    Anonym (Balle) skrev 2010-09-12 16:44:22 följande:
    Han kanske mest vill ha det lite skönt och var inte så värst intresserad av ungar. När han sedan var tvungen att välja så lät han dig få dina ungar och försökte va med lite halvhjärtat.

Många av oss vill ju ha fast förhållande men inte massa problem och ansvar.
    När sedan kvinnan vill ha barn skaffar hon det med någon annan om man inte går med.
    Det funkar en tid sedan tröttnar man ändå på varandra.
    Får han inte ut det han vill ha av förhållandet och inte var den drivande önskan om barn så blir det såhär.
    Enkelt!
    Du är inte så gammal va?
Svar på tråden Less på att få ta allt ansvar