• Anonym (panik)

Hjälp! sms-lån, lurad??

hej. jag har tagit ett smslån på 1000kr förra månaden. Fick en räkning på 1702kr, den betalade jag. De stod att summan man ska betala tillbaka allt som allt var 1350kr när jag tog lånet. Men jag betalade den dyra och tänkte att de är väl pga räntor o annat. Nu, några dagar senare har jag fått en ny faktura på 1350kr!! alltså den rätta summan att betala, det står att den nya fakturan ersätter den felaktiga. Jag skiter i om jag inte får nå pengar tillbaka men vad händer nu ??? får panik... Går ej få tar i företaget genom att ringa, dom hänvisar till mejl, jag har skickat mejl men får tillbaka samma svar där som på telefon: Dom höga begrännsningar till att svara, ( el. mejla tillbaka)

Vsd ska jag göra ? Jag har ju betalat, för mkt t.o.m ... ska jag strunta i den nya fakturan?? snälla hjälp mig med svar

• Svar på tråden Hjälp! sms-lån, lurad??
  • JulieL

Du kan inte hamna hos KF så länge du bestrider fakturan. Precis som andra säger - anmäll dom, sedan ta kopia på fakturor och skicka till företaget och be dom att rätta till det här. 
    Googla på "bestrida faktura" finns massa där hur ska man gå till väga.  

• Anonym
    JulieL skrev 2010-09-02 13:41:19 följande:
    Du kan inte hamna hos KF så länge du bestrider fakturan. Precis som andra säger - anmäll dom, sedan ta kopia på fakturor och skicka till företaget och be dom att rätta till det här. 
    Googla på "bestrida faktura" finns massa där hur ska man gå till väga.  
    Finns inget att anmäla om hon inte väntar o ser om hon får en påminnelse eller inte får mellanskillnaden tillbaka , men hon måste ju vänta nån vecka för att veta det . Dom har ju erkänt sitt misstag o rättar till det ju :
  • Anonym (panik)

HTO finansiering

• Anonym

Jag har aldrig haft problem med HTO, har dock bara använt mig av luckyloan för något år sedan. Men har sett att de öppnat flera nya smslån.
    Eftersom det står att den nya fakturan ersätter den gamla så är de ju medvetna om att något blivit fel. Alltså kommer du inte att behöva betala in denna nya utan du kommer säkert att få tillbaka mellanskillnaden.

• Anonym (panik)
    Anonym skrev 2010-09-02 13:43:16 följande:
    Finns inget att anmäla om hon inte väntar o ser om hon får en påminnelse eller inte får mellanskillnaden tillbaka , men hon måste ju vänta nån vecka för att veta det . Dom har ju erkänt sitt misstag o rättar till det ju :
    Så om jag väntar och kollar om jag får påminnelse eller mellanskillnaden tillbaka, kan jag bestrida fakturan DÅ ifall jag skulle få en påminnelse? utan att de blir några anmärkningar någonstans?
  • Anonym (panik)
    Anonym skrev 2010-09-02 13:45:19 följande:
    Jag har aldrig haft problem med HTO, har dock bara använt mig av luckyloan för något år sedan. Men har sett att de öppnat flera nya smslån.
    Eftersom det står att den nya fakturan ersätter den gamla så är de ju medvetna om att något blivit fel. Alltså kommer du inte att behöva betala in denna nya utan du kommer säkert att få tillbaka mellanskillnaden.
    Det är samma som vi lånat genom.
  • Anonym
    Anonym (panik) skrev 2010-09-02 13:46:35 följande:
    Så om jag väntar och kollar om jag får påminnelse eller mellanskillnaden tillbaka, kan jag bestrida fakturan DÅ ifall jag skulle få en påminnelse? utan att de blir några anmärkningar någonstans?
    Ja det kan du , du har ju beviset att du betalat o alla papper  från dom .
  • Anonym

De har öppet 10-15 på vardagar, ganska kort tid så de kanske bara haft mycket att göra eftersom de inte svarar.

• JulieL

Jag fick att bestrida skojarfakturor och man ska inte vänta till påminnelse utan behöver inte tjäta på företaget om påminnelse kommer. Och man får inte betalningsanmärkning så länge man bestrider felaktiga faktura!

• Anonym
    JulieL skrev 2010-09-02 13:52:31 följande:
    Jag fick att bestrida skojarfakturor och man ska inte vänta till påminnelse utan behöver inte tjäta på företaget om påminnelse kommer. Och man får inte betalningsanmärkning så länge man bestrider felaktiga faktura!
    Detta är ju ingen skojfaktura om dom skickat ut den rätta o erkänt sina fel.
  • Anonym
    Anonym (panik) skrev 2010-09-02 13:47:12 följande:
    Det är samma som vi lånat genom.
    Är det telefonkö eller vad händer när du ringer när de har öppet?
  • JulieL

Jag har läst det, men principen är detsamma. Och var ser du att dom har erkänt det?

• Anonym
    JulieL skrev 2010-09-02 14:03:19 följande:
    Jag har läst det, men principen är detsamma. Och var ser du att dom har erkänt det?
    Dom har skickat ut en faktura med texten , "ersätter felaktig faktura", det innebär att dom upptäck sitt misstag o rättar till det .
  • Anonym (panik)
    Anonym skrev 2010-09-02 14:01:40 följande:
    Är det telefonkö eller vad händer när du ringer när de har öppet?
    Nej det går vanliga signaler, sen är det en inpratat medelande som säger att dom inte kan svara. och hänvisar sina kunder till att skicka e-post
  • Anonym (panik)

bebis är hungrig nu, så måste kila iväg ett tag.

Men jag har alltså inget  att oroa mig för just nu ? innan jag fått mellanskillnad eller en påminelse.

• Anonym
    Anonym (panik) skrev 2010-09-02 15:00:48 följande:
    bebis är hungrig nu, så måste kila iväg ett tag.

Men jag har alltså inget  att oroa mig för just nu ? innan jag fått mellanskillnad eller en påminelse.
    du bör kunna ta det lugnt. Avvakta några dagar.
Svar på tråden Hjälp! sms-lån, lurad??