Inlägg från: änglabitch |Visa alla inlägg
  • änglabitch

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hejsan!
    Hoppar gärna in här, snubblade över tråden och kände-vad skönt-fler än jag!
    Är 33 och har (ganska) nyss börjat höra dom berömda biologiska klockorna,och insett att om man ska ha barn får man nog vara redo nu, det är nog dax.Och plötsligt är det inte annat än bebis, barbapappa och spjälsäng i huvet!
    Märkligt! Men rätt skönt, då kanske man är hyfsat normal iallafall
    Känns lite som ALLA andra har barn och ser mig som ett hopplöst fall som inte fattat att vad livet går ut på.
    Hade, vad jag tror, ÄL i måndags ( och sex oxå ) så jag har BIM runt 6 Dec.

• änglabitch

Jag vill gärna vara med på listan om någon snäll vill lägga till mig, ursäkta, jag är lite trög och fattar inte hur man gör! :-O
    Bim 6 Dec, 2:a försöket

• änglabitch

Vad betyder det när man har mjölk-vita flytninar???
    Tycker jag har läst om det men hittar inget nu så jag vänder mig till er smarta tjejer med koll!
    Vad jag vet ingen ÄL eller BIM dom närmsta dagarna ju

• änglabitch

Okej, jag blev lite ivrig, nu har jag hittat lite info och det verkar ju vara rätt vanligt, men inte för mig, det var därför jag stressa upp mig och tänkte om det KANSKE kunde vara ett gravid-symptom

• änglabitch
    essalady-tack du ger mig hopp, det är inget jag tänkt på, att jag haft sånna flytningar.Men man kollar ju allting mer noga nu.Förrut har jag inte varit så intresserad av vad som kommer ut och varför

Nej inte är vi för gamla tjejer! Vi får hoppas på att det blir många som nästa år har en liten att köpa julklapp till !
    Och att dom som blir gravida i december får fortsätta med det, jag kan inte föreställa sig hur det känns att ställa in sig på att bli mamma och det ist bli som för ernlia03. Kramar till dig!

Nu är mina ÄL-stickor slut och jag tänkte inte köpa fler nu, måste haft ÄL söndags som jag trodde.
    Annars är det väldigt sent! Fast man blir nästan ännu mer besviken av ett minus när man tyckt att man prickat in rätt tid. Men det är ju så, ett mirakel om det blir nåt.Jag vill tro på ett mirakel!
     Lycka till alla som ska testa snart!
  • änglabitch

Testade idag på BIM -7 (det står på förpackningen att man kan testa tidigast då) ( Testlagrets)
    Men det var ju negativt
    Hade iof inte väntat mig annat, eftersom jag inte kännt av typ nåt. Har fått för mig att man kanske känner av när HCG ökar, man kan ju bli så konstig av hormonerna runt ÄL och mens.
    Förra månaden kände jag ju av massor av gravidsymptom för att jag gick och kände efter, har inte gjort det lika mycket nu.
    Jag vet det var tidigt, men ååååååååååååååh vad jobbigt det är att vänta! >

• änglabitch
    L Maria skrev 2010-11-29 22:23:13 följande:
    änglabitch - hur lång lutealfas har du...? Jag har tidigare nånstans i tråden funderat på det där med att vissa test säger att man kan testa si och så många dagar innan BIM - det är ju helt beroende på hur länge det är mellan äl och BIM... Jag, som räknar med att jag har 12 dagar mellan äl och BIM, skulle med de testerna du använt kunna testa fem dagar efter äl, men en person med 14 dagar emellan skulle då testa sju dagar efter äl, en med 16 dagar emellan nio dagar efter äl osv.
    Om jag inte tänker helt fel borde man väl räkna dagar efter äl, dvs säga att ett test kan visa positivt 7 dagar efter äl tex., för det är väl den tiden som bör vara densamma för alla - hur lång tid det tar från äl till dess att det befruktade ägget satt sig på plats? Obestämd

Essalady - har du nyligen slutat med p-piller...? Jag trodde att jag skulle klara mig den här gången, men nu, tre-fyra månader efter p-piller-stopp så har jag så jäkla mycket finnar...

Åldersnoja - jadå! Eftersom min make är flera år yngre än jag är, så har han kompisar som i sin tur har flickvänner som är yngre än dem - en av de närmsta är 8 år yngre än jag... Hehe, ibland känner man sig som värsta pensionisten, samtidigt som hon för ett tag sedan konstaterade "...jag träffade på en tjej som var 31 och som var så jäkla tantig i beteende och utseende och då tänkte jag, vilka andra känner jag som är 31, så tänkte på dig och du är ju inte aaaaalls sån!" Fick visa leg på systemet när jag var där för ett par veckor sedan och inte bara att hon tittade på datumet och sedan ett urskuldande leende, som det brukar vara, utan hon tittade på leget, sen på mig, sen på leget igen och sedan gav hon tillbaka det utan att röra en min...
    Men även om jag har mycket roligt ihop med de yngre flickvännerna också så märks det - jag (vi) är i en annan fas, även om vi nu inte gått ut och berättat det...men jag lovar, det är ingen av dem som tänker äl och BIM!
    Jag vet inte hur lång lutealfas jag har, mina cykler varierar mellan 27-35 oftast, men sist var det 40 dagar!
    Var första försöket till graviditet(fast utan ÄL-koll) så jag var ju helt övertygad att det blitt nåt! Taskigt av kroppen att luras så där!
    Jag tror testerna är grundade på de vanligaste 14 dagarna, så det är ju inte säkert det stämmer för alla.

Det där med åldersnoja känns igen, men hallå!!!! Är jag äldst i tråden med mina 33? ;-P
    Är oxå 2 år äldre än sambon och hans kompisars tjejer är ju ofta yngre, på en fest för ett tag sen var det bara en tjej med ut; som nyss fyllt 18, så hon och jag höll ihop på utestället sen, kändes verkligen lite skumt, jag är ju 15 år äldre!!! Men jaja, man kan ju ha kul ändå, konstigt hon inte kalla mig tant! Haha

Sanna77-intressant det där med progesteron, känns som det stämmer väldigt bra in på mig, kan vara lite "lynnig" ett par veckor innan mens, säger min kille
    Undrar om han menar för att jag helt plötsligt börjar gråta för ingenting, och nästa stund är jätteglad, och sen ilsken,,,
    Men det är väl en del av tjusningen med att vara tjej?
    Hellre massa humör, än inget alls,,,,
  • änglabitch

Saftochbulle- Vi över 30 heter ju tråden, det är du ju Klart du ska vara med!
    Vi är ju i samma sits allihop, vi vi ha plus och stöttar varann!

Åh! tråkigt Gris78 och Daniela01
    Kämpa på, ja man kan då ha varenda sympom om man bara känner efter, själv har jag försökt inte göra det nu, känner inga symptom alls och känner mig orolig för det ist, bäbis-noja på hög nivå  

• änglabitch
    Ansi30 skrev 2010-12-01 17:00:38 följande:
    ernilla03: Ha en fin resa nu. Hoppas det kan hjälpa till att skingra tankarna lite på det som hänt.

änglabitch: Ser att vi har BIM samma dag, den 6 e dec. Har du några känningar?  
    Jag har redan hunnit testa 2 ggr, hehe, är så ivrig.Senast igår, tänkte att ett litet svagt streck kan väl inte vara omöjligt! Men NÄ, det var så tomt på streck det kunde bli.
    Har inte kännt så mycket bara nån typ av värk ibland i äggstockarna, Idag var jag otroligt känslig och börja gråta 2ggr för ingenting, men så kan jag vara före mens :-/

Är lite roligt med det där med män och bebisar, jag har alltid varit negativ till att skaffa barn och min sambo oxå, men han brukar vara väldigt rädd för stora förändringar (fick övertala honom länge när vi skaffade vår första hund, nu vill han aldrig leva utan hund!)
    Så jag är lite försiktig med att prata för mycket om ÄL,BIM osv så det inte blir för mycket,( fast han är ju så klart positiv nu till att vi ska skaffa barn)
    Och det roliga är att ju mindra jag pratar om det desto mer kommer han och undrar
    -när tror du att det är Äl?
    -känner du nånting?
    -när tänkte du testa? Osv
    Tror jag skulle tjata hål i huvet på han om jag berätta allt jag känner och funderar på, haha

När ska du testa igen Ansi30? Ska vi bestämma att vi plussar på samma dag ;-D
  • änglabitch
    CajsaK skrev 2010-12-04 19:36:04 följande:
    Eftersom vi alla är 30+, är det bara jag som har/haft den där rädslan för att få barn? Hur är det för er, har ni alltid velat ha men det har ej passat i livet förrän nu, eller är ni som mig rädd? För mig har det iof inte "passat" förrän nu, då mitt liv varit lite struligt. Nu är dock allt stablit och jag längtar :)
    Nej du är inte ensam om o vara rädd.
    Jag har inte kännt mig redo, kanske varit ego och vilja kunna göra vad jag vill, men nu vill jag,längtan har kommit smygande senaste 2 åren,men har oxå haft struligt i mitt liv med en annan man som "spökat".Det gör han än, men jag tror att jag på nåt sätt måste leva med det, finns ingen annan lösning.
    Det har tärt både på mig och mitt förhållande och jag har mått och mår fortf i perioder mycket dåligt.
    Men som sagt, livet är inte lätt och man måste ta beslut som man inte vet om dom är rätt eller inte.
    Jag älskar min kille och jag vill ha barn med honom.
    Jag får leva med att det även finns andra känslor som alltid kommer finnas.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet