Irmeline skrev 2010-12-12 17:26:45 följande:
änglabitch, du frågade lite om lutealfas. Enligt min gravidbibel ska en och samma kvinna ha ungefär samma lutealfas varje månad, det är follikelsasen som kan variera. Stress etc kan förskjuta ÄL och då förskjuts hela cykeln. Lutealfasen är också mer konstant mellan olika kvinnor, och är i normalfallet mellan 12-16 dagar medan follikelfasen kan variera mycket. Att mensen är "sen" en månad beror då på att Äl blivit försenad. Att ha cykler som varierar nån dag här och där är normalt och tom vanligt.
Ceke: håller med om att det är svårt att sluta tänka på det. Nu kring BIM så har jag varit som besatt av tester och symptom att jag blivit helt matt. Ska bestämt lägga av och vänta på mensen..
Mallanis: är på BIM+4 (om jag nu hade ÄL när jag såg geléklumpen) och testade senast igår negativt. Ingen mens ännu. Hade en liten spotting på BIM, inget mer. Börjar bli lite orolig för molvärken jag haft. Aldrig haft det förr förutom den gången som jag var gravid. Hoppas jag inte fått någon infektion av missfallet..
Mest av allt hoppas jag att spottingen på BIM var en nidblödning pga att ägget fäst efter 2v. Inte så troligt tyvärr.
Tack för info, jag tänkte Äl-testa från dag 10 för o se om jag kan få lite bättre koll när det brukar lossna. det där attans ägget.
Är säkert stress som du säger som stökar till det, är ganska stress-känslig, hetsar upp mig över saker och har svårt att vara lugn när det kör ihop sig på jobbet osv. Är ju oxå, som många av er andra ett kontroll-freak och blir stressad när jag inte har full koll på allt.
Och det här med barntillverkning har jag ju ingen kontroll alls över!
Men jag brukar försöka hitta på och göra saker för att inte BARA tänka på det hela tiden. Även om man ju helst bara vill tänka på det. Hela tiden. Men man kan ju inte tänka till sig att bli gravid tyvärr
Angående P-piller, jag år det 7-8 år men slutade för ca 6 år sen, för att både jag och killen tyckte det kändes olustigt att trycka i sig massa hormoner, dessutom hade jag ett hemskt humör ibland, som förmodligen berodde på hormonerna,blev mycket snällare utan p-piller ,hahaha
Vi körde sen kondom eller avbrutet sex, DET är väldigt skönt att slippa nu, nu vill man ju istället åt den dyrbara satsen