Inlägg från: änglabitch |Visa alla inlägg
  • änglabitch

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Åh,tråkigt SannaK !!!
    Har nyss testat-igen=negativt-igen
    Jag tycker ju det är nån aktivitet "där nere" som inte brukar vara!
    Spänner lixom ibland. Tror jag är på bim-1 till -3
    VILL ha ett plus!
    Brorsan och hans tjej ska ha barn i feb, vore ju så roligt om vi kunde få samma år iaf, när alla andra man känner redan har barn som går i skolan och pratar läxor och sånt!

Ingen annan som testat än?

• änglabitch

Vill någon vara gullig och lägga in mig på januari-listan under Ansi30, samma Bim 19-20 dec och 3:e försöket
    Please!

Ja det är verkligen skönt med några som är i samma situation, som man kan babbla av sig med och höra om era  tankar runt det här, känns som man ofta känner igen sig i vad ni skriver.
    En träff IRL vore spännande, men lite läskigt, hehe
    Min kille tycker jag hänger mycket vid datorn sen jag blev "fast" för FL, tur han jobbar kväll ibland så jag kan släppa loss FL-suget Drömmer

Jag var helt inne på att få barn på sommaren och senast augusti, men som redan sagts-när som helst passar för mig nu!!!

Har aldrig haft sån helvetisk mens-värk-hoppas det var sista gången på väääääääääldigt länge kärringen kom!

Jättegrattis Mallanis! Klart man är avis men bra med goda exempel, det behöver vi nu!

• änglabitch
    Ansi30 skrev 2010-12-08 13:30:04 följande:
    Sanna77 och Änglabitch min med-BIMare: NU KÖR VI!!!
    Jajemensan! Det gör vi! Jag har beställt 14 ÄL-test och 5 gravid-test för att ladda upp, kommer nog gå dåligt med att hålla sig lugn och leva preciiiiis som vanligt, haha

Vad nervös jag blir av ipren-snacket, hade bara hört man inte ska äta det när man redan ÄR gravid.
    Jag som levt på det i 3 dagar för att orka jobba och orka stå upp överhuvudtaget, mensvärken har varit abnorm!
    Är ju bara Ipren som hjälper mot det! Eller finns det nåt annat som hjälper??? någon som vet? Alvedon gör inte det för mig iallafall.

CajsaK- Jag har tagit valeriana ibland, ett naturläkemedel (finns på apoteket) mot oro och ångest, som man sover gott på, jag tror inte det är farligt för foster eller påverkar för fertiliteten, men är inte helt hundra.

Vilken dag börjar ni ÄL-testa? Började på dag 12 sist men tror det var för sent. Är ju så svårt när cykeln är så olika varje gång Obestämd
  • änglabitch

Grattis Inna och uppsara!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Fan vad roligt rent ut sagt! Solig
    Då blir det minst 2 septemberbarn från vår tråd iaf,( hoppas jag inte missat nån mer som plussat)

Själv fick jag hem testerna idag, ska försöka få nån koll på när jag har ÄL, men vet inte hur man kan veta det ändå när man har så olika lång cykel varje gång.
    Visst är det vanligast med lutealfas på 14 dagar, och att det är tiden mellan mens och Äl som varierar?
    Vet ni? Eller kan man ha Äl på tex dag 12 typ jämt och ändå olika lång cykel?

• änglabitch
    Irmeline skrev 2010-12-12 17:26:45 följande:
    änglabitch, du frågade lite om lutealfas. Enligt min gravidbibel ska en och samma kvinna ha ungefär samma lutealfas varje månad, det är follikelsasen som kan variera. Stress etc kan förskjuta ÄL och då förskjuts hela cykeln. Lutealfasen är också mer konstant mellan olika kvinnor, och är i normalfallet mellan 12-16 dagar medan follikelfasen kan variera mycket. Att mensen är "sen" en månad beror då på att Äl blivit försenad. Att ha cykler som varierar nån dag här och där är normalt och tom vanligt.

Ceke: håller med om att det är svårt att sluta tänka på det. Nu kring BIM så har jag varit som besatt av tester och symptom att jag blivit helt matt. Ska bestämt lägga av och vänta på mensen..

Mallanis: är på BIM+4 (om jag nu hade ÄL när jag såg geléklumpen) och testade senast igår negativt. Ingen mens ännu. Hade en liten spotting på BIM, inget mer. Börjar bli lite orolig för molvärken jag haft. Aldrig haft det förr förutom den gången som jag var gravid. Hoppas jag inte fått någon infektion av missfallet..
    Mest av allt hoppas jag att spottingen på BIM var en nidblödning pga att ägget fäst efter 2v. Inte så troligt tyvärr. 
    Tack för info, jag tänkte Äl-testa från dag 10 för o se om jag kan få lite bättre koll när det brukar lossna. det där attans ägget.
    Är säkert stress som du säger som stökar till det, är ganska stress-känslig, hetsar upp mig över saker och har svårt att vara lugn när det kör ihop sig på jobbet osv. Är ju oxå, som många av er andra ett kontroll-freak och blir stressad när jag inte har full koll på allt.
    Och det här med barntillverkning har jag ju ingen kontroll alls över!
    Men jag brukar försöka hitta på och göra saker för att inte BARA tänka på det hela tiden. Även om man ju helst bara vill tänka på det. Hela tiden. Men man kan ju inte tänka till sig att bli gravid tyvärr Flört

Angående P-piller, jag år det 7-8 år men slutade för ca 6 år sen, för att både jag och killen tyckte det kändes olustigt att trycka i sig massa hormoner, dessutom hade jag ett hemskt humör ibland, som förmodligen berodde på hormonerna,blev mycket snällare utan p-piller ,hahaha
    Vi körde sen kondom eller avbrutet sex, DET är väldigt skönt att slippa nu, nu vill man ju istället åt den dyrbara satsen Skrattande
  • änglabitch
    Astrogirl-varför rådde läkaren er sluta med ÄL-test? För att man inte ska bli så fixerad eller?

Pingla-har du testat än?

Jag är så nyfiken Skrattande Måste väl bli nåt jul-pluss snart, jag står i startgroparna att börja jobba på nyårs-pluss!
  • änglabitch

Har nyss plöjt igenom de sidor jag inte hade hunnit läst här! Är så roligt och intressant o se vad ni skrivit tjejer, men oxå mycket lessamt, men tack för ni delar med er!

Är lite nojig att vi inte kunnat sexa nåt idag och inget mer resten av veckan,pga jobb.
    Hade starkast streck på Äl-stickan igår och svagare idag, har fått till det några dagar innan Äl, och igår.Vad är oddsen tror ni? Är det en stor miss att inte få nån "dos" idag?Fast det borde väl leva fortf från igår?
    Vill inte sumpa dom chanser man har!

• änglabitch

Skönt alla börjar vara friska och många får vara lediga i jul!

Intressant med livmodertapp-känning, har kännt efter men fattar ju lixom inte vad som är vad, var borde jag hitta den??Trodde den satt så lånt in att man inte kunde känna den med fingrarna!
    Tänk vad man lär sig här

Idag har jag haft massor att göra och inte tänkt så mycket, men blivit påmind hela tiden av "nåt", mest på höger sida, typ vid äggstocken, inte så det gör ont, men typ moler.
    Hade Äl i söndags och brukar aldrig känna av mensen mer än någon dag innan.
    Några ideer???
    En graviditet går väl inte att känna så tidigt?

Moderkaka låter väl som nåt smaskit till kaffet, hahaha

• änglabitch

Millan-låter lovande! Glad

Som jag skrev förrut,jag har "tryck" i äggstockarna (?) Fattar inte varför! Rynkar på näsan

Ha en härlig jul allihop, med eller utan glögg och snaps.Önskar jag hade en anledning att avstå (ett gryn därinne)
    Såg en förlossning på tv och började gråta när jag såg babyn på mammans mage.JAG!
    Önskar det räckte att vilja tillräckligt mycket för att bli gravid.

• änglabitch

GRATTIS! Astrogirl- allt går bra och grynet bara växer och mår bra.Önskar dig all lycka!
     Måste vara en overklig känsla att äntligen se ett pluss.Glad
    Kändes härligt att läsa om dina små symtom, liknar dom jag haft nu på pricken.
    Inte för det är någon garanti, men det ger mig hopp!

Under julen träffades familjen,med bla min brors fru och sin stora 7-månaders mage, jag gick och snegla på den och önskade att det var min.Hon är lika gammal som mig och vi skojade alltid förr om att vi skulle ha bebis samtidigt. Jag tror inte hon anar hur gärna jag hade velat det nu!
    Sen kom pappa med sin hemgjorda snaps, som jag inte alls var sugen på så jag sa nej,mest för den är äcklig men mycket för det inte känns som det är värt det, om jag ska dricka mellan ÄL och Bim kan det ju iaf vara nåt gott!
    Hans kommentar var - Äh, vad är det med dig? Är du gravid eller?
    Det gjorde så ont! -Nä,,,,,inte än, viskade jag bara.Gråter

• änglabitch

Åh, tråkigt med så många mens-påhälsningar!

På tal om vad man bör och inte bör under graviditet-hur är det med spikmattan?
    Har för mig jag hört det inte är bra, står att man utsöndrar oxytocin efteråt, vilket ju kan orsaka missfall!
    Vågar mig inte riktigt på den nu för det, någon som vet bättre?

Ansi30- skönt tanten inte kommit än, även om du tyckte det kändes som det är på g.
    Jag började bli öm i brösten i måndags (7 dgr innan BIM), är väldigt tidigt för mig men vad vet jag vad kroppen har på gång den här månaden.
    Har haft molvärk till och från sen 3 dgr efter ÄL,och nu är jag svullen i magen så jag knappt kom i jobbarbyxorna, men det kan ju vara julmat

Jag är verkligen velig hur jag ska göra med nyårsfirandet, tänkte förrut jag skulle testa i morgon, men nu är jag osäker, fattar inte hur jag ska kunna smygvaranykter! Vi är 6 st som ska äta middag och fira varav 2 nyktra.Dom kommer märka direkt! En av dom är min syster som vet att vi försöker så hon har koll på mig- Tips???!!!
    Vill ju veta själv så man kan dricka med gott samvete eller låta bli om man nu mot förmodan  plussat.

• änglabitch

Hej och god fortsättning på er!

Jag startar året med en positiv trend-jag plussade idag!! Glad
    Inte jättestarkt  men ändå ett tydligt streck, BIM -1 idag.
    Den här månaden sexade vi innan utslag på ÄL-stickan så det ligger nog mycket i att vara på´t  tidigt!

Jag känner mig helt omtumlad och har nog inte riktigt smält det än, ska testa imorgon oxå för att vara säker.
    Öm i brösten, molvärk och ont i svanken är det jag känner av.
    Och lycka! så klart, jag hoppas ni andra joinar mig nu!

Gris-var är du? Hur går det?
    Polarlantis-tagit testet än?

• änglabitch

ÅH vag tråkigt Ansi30!
    Och Längtan1680!
    Hoppas verkligen  alla flyttar ner till Gravid-listan snart!
    Jag lägger in mig på gravid-listan,även om det känns som jag gör nåt olagligt, har inte smält det än!

December Tomte
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12 -- Ceke ÄL 29 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    18 -- Irmelie  ÄL  2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Gravid Februari {#emotions_dlg.flower}
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch:BF 10 sept 2011 (3:e försöket)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet