Vi över 30 som längtar efter första barnet
Underbart Millan!!! Vi håller tummar och tår för att det ska gå bra denna gången!
Underbart Millan!!! Vi håller tummar och tår för att det ska gå bra denna gången!
Skönt att höra att allt var bra, Ceke!
Polarlantis: Nu håller vi tummarna ändå hårdare. Låter helt fantastiskt!!!
Imerlie: Man har rätt att deppa på sådana här dagar!!! Var låg och konstig flera dagar runt vårt bf med Knytet, trots att jag dessutom var gravid igen. Jag vet absolut vad du menar!
Ont i ljumsken hade jag när jag fick X, men jag vill verkligen inte måla fan på väggen för dig nu! Vi håller tummarna istället!
Jojjo: Man har rätt att vara bitter ibland. Visst är det orättvist att det inte är lika lätt för alla, men inte mycket man kan göra åt det. Har en kollega som försökt med allt i 7 år! och nu äntligen har de varit i Nigeria och fått hem sin ett-åriga dotter.
Vi blev gravida av misstag för tre år sedan, och var av flera olika anledningar tvungna att välja abort. När vi nu satsade så lyckades vi på första försöket, men fick utomkvedes. Det tog sjukvården 5 veckor innan de hittade fostret och fick bort det. På den tiden hann jag med 4 olika diagnoser, en skrapning och sedan en titthålsoperation. Gissa att vi tyckte det var orättvist, och att vi såg stora magar och barnvagnar överallt!
Vi tackar de högre makterna att vi blev gravida igen snabbt och att det satt på rätt ställe eftersom jag har upp till 40 procents risk att få X igen i den opererade äggledaren.
Jojjo: Tack detsamma! Ta hand om er och välkommen tillbaka när du känner för stöd eller bara gnälla av dig lite!
Polarlantis: Som tur väl är så vet man att det vänder, förr eller senare!!!
Tråkigt att det blir skrapning, men jag hoppas verkligen att allt blir bra efter det!
Polarlantis: Lycka till! Det kommer att gå bra!!!
När jag skrapades träffade jag inte den läkaren alls... Men de andra var jättegulliga, både läkare och sköterskor som jag träffade både före och efteråt. Jag var sövd i max en halvtimme och var jättepigg direkt efteråt. Var vaken redan innan jag kom till uppvaket!
Polarlantis: Jag blödde inte efter skrapningen, men jag hade redan blött ut hela livmoderslemhinnan innan dess...
Skönt att höra att du mår bättre!
Nemi: Vi räknade från sista mensens första dag, trots att vi visste att ägglossningen kommit sent. Efter RUL så har vi räknat som bm gör eftersom det är lättare. De räknar nämligen efter det de få fram och även när de bokar in ens besök.