• acinna

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Skickar också styrkekramar till dig Millan!!!

• acinna

*skrattar så tårarna rinner* Oj, mycket skulle min sambo få för sig, men att dansa naken till "Popular" skulle han aldrig göra! Och jag vet inte om jag skulle skratta eller gråta om jag skulle få se den synen... ;)
    Underbart tjejer, ni förgyllde verkligen min dag!!! 

• acinna

Ja, det kan vara en idé. Han verkar ju vara "popular" land småflickorna, så naken kanske ändå fler vaknar till!

• acinna

Kom på att jag aldrig lag in mig på listan eftersom jag inte vågade när vi fick plus...

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  April  {#emotions_dlg.flower}
    5 -- Millan75 ÄL ca 22 mars (1:a försöket efter missfall, totalt 8 tidigare försök)
    8-9 -- Irmelie  ÄL 25-26 mars (Väntar på mens, sen blir det pergostart)
    11 -- Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    11 -- Essalady ÄL 28 mars (försök nr 8)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    12 -- Frk Svår ÄL ca 1 april29
    13 -- Ansi 30 ÄL... ska tempa den här månaden (10e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23-- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24--Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26-- Finlandssvenskan ÄL 12 mars (6:e försöket)
    MariaF79:  (försök nr 7), MF v 5 på försök 5
    Saftochbulle (försök nr 9, efter två MF)

Solig  Maj  {#emotions_dlg.flower}
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (10:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket  efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)

• acinna

Marsflickan: Välkommen hit!
    Tänkte på vad du sa om att vara horrmonfri efter preventivmedel för att lättare bli gravid. Det stämmer inte på mig i alla fall... Åt p-piller i många år, men slutade för att kunna gå ner i vikt. När jag gav mig fasen för det gick jag ner 22 kilo på ett halvår. Blev gravid -08 men av olika orsaker valde vi medicinsk abort. Skaffade hormonspiral efter det, och i somras plockade jag ut den i samband med cellprov. (Kan tillågga och jag gick upp nästan 15 kilo av spiralen, och "sambokilona"...) Blev gravid på första försöket efter spiralen var borta, men fick X (utomkvedeshavandeskap) och slogs med sjukvården i 5 veckor innan de hittade det och fick bort det med titthålsoperation. Blev gravid igen på första försöket efter operationen, och sitter nu här i vecka 25... Så hormonerna påverkar nog inte allt!

Lycka till mer ert första försök! 

• acinna

Marsflicka: Tack! Resan känns inte så lång eftersom vi sedan mitten av juli klarat av att bi gravida två gånger, eller ska jag säga att jag varit "ogravid" 4,5 veckor sedan 16 juli... Men samtidigt så vet jag inte vart vi varit idag om inte jag haft FL att ventilera mina tankar och känslor på. Min sambo är underbar och lyssnar och är engagerad, men när vi var mitt i allt bråk med sjukvården, och en skrapning och en titthålsoperation senare (i v. 10+0) äntligen var av med X:et, så tror inte jag han orkat lyssna på alla mina tankar och känslor eftersom man ältade allt många gånger per dag.
    Han tog de största striderna med sjukvården, både i telefon och där, och har även gjort det sedan vi fick vårt nya plus eftersom de inte ville ge mig remiss på hcg-prov eller ett nytt VUL, trots att det klart och tydligt står i min journal att jag skulle få det direkt vid plus eftersom risken är stor att det kunde bli ett nytt X igen eftersom jag har den trasiga äggledaren kvar.

Nu njuter vi bara av att Pyret finns på rätt ställe och att graviditeten går bra och framåt. Tänk vad tiden går fort! 

• acinna

Saftis: Grattis och ha en underbar fördelsedag!!! Och njut av resan så klart!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet