Inlägg från: Jezzi80 |Visa alla inlägg
  • Jezzi80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Åsapåsa skrev 2011-08-30 22:38:07 följande:
    Ville bara tipsa om en webshop med billiga äl-tester och gravtester. Bra erbjudande på Clearblue tester också och gratis frakt om man beställer för över 130:-

gravidochbarn.se/8-sticka
    Tipsar även jag om en sida.... alltid fraktfritt. Dock ej direktbetalning utan alltid med faktura (för att kunna ha lägre priser/kostnader skriver de).
    Köpte deras specialerbjudande innan och är nöjd med det. Dock bara en sorts tester/ ett märke. Men priset är bra. 30 ÄL-test + 7 gravtest i paketet för 170 kr. Inga fler avgifter.
    Betalningen är till ett vanligt bankkonto som man får med sig i brevet.

http://www.planera-graviditet.se/specialerbjudande.html

antar att man dock inte kan beställa om man har bet.anmärkningar efter som de gör en koll pga fakturan.
  • Jezzi80

hejhej

grattis till + Annelie!!!!
    Underbart ;)

Tanten kom exakt som beräknat den 3/9... återkommer strax med ny dag...

• Jezzi80
    {#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} September {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Vi vill ha barn ÄL 17 augusti (försök 4)
    4-- Smiley
    8 -- Finlandssvenskan ÄL 25 augusti (11:e försöket)
    11 -- dansarkicki, ÄL ca 28 augusti (försök 28, försök 5 med Pergo, MA maj -11)
    11 -- MariaF79, äl 31 augusti (försök nr 11, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    13 el 14 --Råttentottan, ÄL 29 el 30 aug (försök 13)
    14-- Polarlantis ÄL 31 augusti (försök 7, MA på nr 4)
    15-- mliten, ÄL 29 Aug(försök 13)mf Dec-10
    19-- Kaprifolen1979 ÄL ca 6 sep (försök nr 8)
    25 -- Saftochbulle ÄL 11 september (försök nr 12, tre mf tidigare)
    25 ca?-- Sophy80 ÄL godknowswhen (försök 15, 7:e m bra simmare, 2:a e spolning)
    27 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 30 år)
    ?? Kiyona - försök nummer 8, X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
    29 -- Jezza80, ÄL ca 16 sept. (försök nr 9)

{#emotions_dlg.flower} Oktober {#emotions_dlg.flower}
    4-- Prodigy79 (15:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
  • Jezzi80

Hej hej

Tea Time: Välkommen!!!

Här drog tanten häromdagen så nu e man snart på G igen. Mys igår, mys mys mys. Hjärta

Släppte ut tårar för första ggn ang. att det inte blivit nån bebis än, när jag pratatde med min sjukgymnast igår. Hon vet att vi försöker och hade själv svårt innan deras första kom. Inget fel på henne eller hennes karl men ändock 2 år.
    Skönt att prata med nån IRL (missta inte, NI är underbara här i tråden!!!) som känner igen känslorna, frustrationen, tankarna... Som ärligt kan säga (och sa) att hon ser smärtan som kommer när man månad efter månad bara tickar på med vanliga cykeln. Det där som gör ont men som man inte pratar om.
    När andra blir gravida och man känner en lycka för dom men även en slags otillåten ilska om sig själv.
    Det kändes fint att få höra henne säga "Du förtjänar nåt så otroligt att bli gravid". Som vet hur kampen varit det senaste decenniet för att komma hit jag är.

Att få prata ut om de sårande orden från närmsta vänner som faktiskt stack i hjärtat men som inte var menade som sårande.
    Att få känna orättvisan utan att verka bitter eller överdriven i att vissa blir gravida direkt.
    Det kändes skönt. Jag har en fantastisk sjukgymnast.
    Jag fick gråta och jag fick värme och kramar från en som vet hur det känns.
    Ovissheten. Den extrema längtan.

Jag vet... vi är "bara" inne på 9:e försöket nu... Ni är många här som kämpat längre...
    Jag beundrar er.
    Fan, jag beundrar nästan mig själv oxå att jag orkar.
    Ni är fantastiska, underbara.
    Nej föresten... VI är fantastiska och underbara Flört

Nä gårdagen va skit. Min smärtsjukdom och nervsjukdom e knas just nu, mens och ÄL knasar till min ansikts-hy så jag inte vill synas och jag är bara... opepp.
    Det blev för mkt igår och orättvisan kändes. Allt det där man liksom gjort för att det ska bli lättare och bra att bli gravid. Alla mediciner jag slutat med, psykmedicinerna jag jobbat mig för att klara mig utan och smärtmedicinerna jag inte tar för det äventyrar en graviditet (men gör jag har mer ont). Alla år av terapi jag kämpat mig igenom för att lösa gamla problem, beteenden och måenden. De 14 kg jag gått ner senaste knappa året för att hamna på hälsosam vikt. Lägenheten vi flyttat till som funkar med barn.
    Allt sånt kom upp igår och allt rann över.

Men... (alltid ett "men" Flört)... Det känns bättre idag. Inte bra, men betydligt bättre. Släppa ut tårarna och skiten. Nya tag.

Vi är alla fantastiska kämpar. Vi har olika svårt, olika saker att kämpa med men likväl är vi faktiskt fantastiska allihopa.
    Jante-lagen är inpräntade i mig, vilket inte e helt bra... Jag släppte ut lite i texten här med nu, trotsar Jante. Man får gnälla lite, man får tycka lite synd om sig ibland. Duktigheterna måste inte alltid tystas ner och inte heller svårigheterna och känslan av orättvisa.

Nu: Nya tag. Samlar nya krafter att orka med det här ett tag till.
    Hoppas på det där extra strecket på stickan den 29/9.
    Hoppas att mängder av underbara människor får det där Plus riktigt riktigt snart. Hoppas vi alla går med stooora magar följt av jollrande barnvagnar.Nalle

All kärlek till Er Hjärta

• Jezzi80
    Marsflickan80 skrev 2011-09-11 13:26:21 följande:
    Jezza:  det var otroligt smärtsamt att läsa ditt inlägg. Jag har fortfarande tårar i ögonen. Jag förstår mycket väl att det känns orättvisst. Det känns som om allt plågsamt drabbar en samtidigt, allt skit liksom faller ner gång på gång och så fort man lyckas resa sig kommer något som gör att man faller tillbaka ytterligare två steg. Det är skönt att det känns bättre idag och det kommer att bli ännu bättre, men det kommer även dagar av misströstan - och inte konstigt det. Du ÄR underbar och åt helvete med Jante! Vad är det för en idiot som har hittat på den skiten egentligen? Alla är vi unika och fantastiska och förtjänar att ha ett bra liv och att våra drömmar slår in. Tyvärr så får vissa jobba hårdare för det och det känns ju orättvist. Jag tror dock på er och att alla tjejer här i tråden en dag sitter med en underbar och väldoftande bebis i famnen, vi löser det bara på olika sätt och det kommer bara att ta olika lång tid för oss. Tyvärr får vissa av oss vänta längre än andra. Och det är helt ok att vara ledsen, gråta och känna sig missunnsam ibland, bara man inte fäster sig vid det och inte kan komma tillbaka. En stärkande kram på dig! 

Polaris: Pepp till dig också, jag hoppas och håller mina tummar för att det ändå blir ett plus nu snart 

Maria: jag förstår precis! Känns som om alla runt omkring mig (både bekanta och arbetskamrater) ploppar ut ungar till höger och vänster och det är flera som är gravida nu som skall ha efter det att vi skulle fått, tråkigt och orättvist! Det får man tycka!

Sophy: det kanske inte har tagit sig hittills men en dag skall det allt göra det - får du se!

Tea Time:  Tack så mycket! Nu har jag i alla fall slutat blöda så snart är vi nog på banan igen

Pingla: vad spännande med IVF! Januari/Februari är ju jättesnart! Vad är det du känner dig orolig för? 

Ang. boobietest så har min man fått för sig att det bästa är att känna så ofta som möjligt för då känner man verkligen skillnaden  
    Tack. Din kommentar värmer.
    kram
  • Jezzi80
    Tedax skrev 2011-09-11 21:44:43 följande:
    Jezza80: Imponerad av allt du har gjort för att må bättre! Var stolt över dina framsteg, det är ju du som gjort dem och du är värd att njuta av dem. Solig  Hoppas att de snart leder till ett Plus!
    Tack. Ja hoppet är inte slut iallafall :)
    Kommentaren värmer :)
    kram
  • Jezzi80
    Polarlantis:
    Tack.
    Ja man ska ju inte fastna i det... men för mig hjälpte det att släppa ut en del för att inte gräva ner mig. Hon är fantastisk sjukgymnasten och guld värt att ha nån IRL oxå.

Millan:
    Tack.
    Jo man får försöka ta till sig det man gått igenom o klarat. Minnas segrarna :)
    Slutade inte med alla mediciner tvärt dock, flera trappades ut (kan gå fel annars), andra byttes mot snällare (men sämre fungerande) men de flesta jobbade jag bort under år av terapi och slit inom mig :) För ett par år sen la jag oxå in mig på avgiftning av benzo som ordinerats i hemska doser dagligen under 8 år... Efter det.. ingen mer benzomedicin (dvs vanebildande lugnande, insomningstabletter, ångestdämp. etc)
    Första del-segern var att må genuint bra i själen, vilket jag gör och det utan mediciner (dvs psyk-bra mående :D)
    Andra målet... bebis.
    ÄL i övermorgon så nu ska det sexas minsann hehe. Och hoppet har fått sig en gnista igen nu hehe

Tack alla för snälla kommentarer och stöttning.

Varmaste kramar!
  • Jezzi80

hejhej

läst ifatt mig lite nu. Inte varit inne här på några dagar...

BIM senarelägger jag...  ÄL har kommit dag 14 i flera månader men nu vart det dag 17 istället (dvs igår/inatt).

{#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar...{#emotions_dlg.flower}  

September 
    1 -- Vi vill ha barn ÄL 17 augusti (försök 4)
    4-- Smiley
    8 -- Finlandssvenskan ÄL 25 augusti (11:e försöket)
    15-- mliten, ÄL 29 Aug(försök 13)mf Dec-10
    19-- Kaprifolen1979 ÄL ca 6 sep (försök nr 8)
    21 -- Kiyona - första försök efter mf (X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
    21 -- Sophy80 ÄL 7 sep (försök 15, 7:e m bra simmare, 2:a e spolning)
    25 -- Saftochbulle ÄL 11 september (försök nr 12, tre mf tidigare)
    27 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 30 år)
    29 - Misstessan, ÄL ca 13 sep (försök nr 3)

Oktober 
    2 -- Jezza80 ÄL 19/9  (9:e försöket) 
    4-- Prodigy79 (15:e försöket)
    5-- Tea Time, ÄL ca 19 sep (försök nr 7 efter MF 10/1)
    13 -- Dansarkicki (ÄL ca 29 sep, försök 29, 6.e med Pergo, MA maj-11)
    12 -- MariaF79, äl ca 1 okt (försök nr 12, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    12-- Polarlantis ÄL 28 september (försök 8, MA på nr 4)
    14 -Marsflickan (ÄL ca 30 sep) försök nr 3, (1:a efter MA 21/8)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket) 
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11) 
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12) 
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök) 
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket) 
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket) 
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket) 
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
  • Jezzi80

BIM-väntan.
    Haft rätt tufft denna ÄL, humöret har minst sagt dippat... tårarna har varit många.
    Men men.. man gråter lite och tar nya tag.

Dock rätt... sur på "nya facebook-hemlisen". Det va ju nångång det började med att man som tjej skulle skriva vilken bh-färg man hade på sig, som stöd och uppmärksamhet för bröstcancer.
    Nästa omgång va nåt med en handväska och sen en mix av skostorlekar och minutrar. Nån som känner igen?
    Iallafall.. fick ett sånt meddelande igen, men nu är det...
    Månad och dag man fyller år blandat med... Äh, jag skriver hur det skulle blivit för mig... så fattar ni.

"Jag är i vecka 1 och har ett enormt sug på Björngodis"

Uppmuntrande att facebook haglar av gravid-associationer... och fet chans att jag skulle skriva så på min status och få kommentarer och grattis till en graviditet, när det e svårt, jobbigt etc att det ska ske.
    Nej tack, jag dissar detta.. och tycker personen som kom på denna omgångens "hemlis för tjejer" borde tänkt till engång extra...

suck 

• Jezzi80

hejhej alla :)

Spenderat dagen med familjen (nästan hela, eller... nja, iallafall 1 bror+fru+dotter, syster+pojkvän+son, mamma, pappa, svägerskans syster+kille och så älsklingen min såklart) i stan. Aquaria vattenmuseeum först, sen långpromenad i stan och sen jättemiddag på Fridays...
    Nu..äntligen hemma o rätt slut (minst sagt) men det har varit kul ändå. Inte ofta man träffar så många i familjen samtidigt :)

Igår, på ÄL+5, på kvällen.. kom rejäl mensvärkliknande smärta men mer fokuserad. Fortsatt hela natten och även idag+ ikväll.
    Man börjar ju hoppas, men vågar inte riktigt. Vet att jag innan haft ont denna tiden nån enstaka gång... men minns inte om det varit såhär påtagligt.

BIM den 2 okt. Vääääntan....

kram alla

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet