Inlägg från: Astrogirl |Visa alla inlägg
  • Astrogirl

Vi över 30 som längtar efter första barnet

L Maria skrev 2011-05-13 19:30:48 följande:
    Jag är gravid igen! PlusHjärta
    Jag är jätteglad och jag är livrädd...
    Jättegrattis!!! Håller tummarna för er!
  • Astrogirl
    Kaprifolen skrev 2011-05-13 22:05:31 följande:
    Okej, vet attt vi snuddat vid ämnet förut, detta m alkohol och fertilitet. Handen på hjärtat hur gör ni och era män? Vi har valt att leva som" vanligt" och dricker vin på helgerna, kanske ngn ytterligare dag i veckan om andan faller på. Frågan är om det påverkar, troligen om man ska tro på det som finns att läsa om manlig fertilitet på internet. Den kvninnliga tycks inte lika känslig, men nayutligtvis påverkas den säkert i viss grad. Hur ser ni på saken, vore intressant om även ni som blivit gravida ville vara med och diskutera frågan.
    Vi har dragit ner på alkoholkonsumtionen genom att vi inte deltar i några fester eller går på AW längre med vänner som inte vet om att vi försöker. Vi kanske dricker ett glas rom och cola på fredagkvällen max 2 glas och det händer inte varje fredag. Efter ÄL försöker jag att inte dricka alls fram till BIM. 

När vi gjorde vår utredning så var alla prover bra och sambons spermier var helt normala och då hade vi ju levt precis som jag beskriver ovan.

I december då jag blev gravid så drack jag både lite snaps till julbordet och även 1 - 2 glas vin till någon middag strax innan BIM. Hade nästan tappat hoppet på att bli gravid efter ett år av misslyckade försök, men då hände det. Hade lite ångest över de sista glasen vin innan BIM efter jag fick reda på att jag var gravid, men min BM sade att jag inte skulle oroa mig. Sedan drack jag självklart ingen alkohol. Tyvärr fick jag ju MA sedan i v 7 vilket verkar vara en riskabel vecka då det är många jag känner som fått MF och MA då. 

Nu har jag kört med Pergo denna månaden och inväntar spänt BIM. Mina bröstvårtor är inte så ömma längre, men jag har fortfarande lite flytningar så jag hoppas på det bästa. När jag plussade i december så var det endast lite mer vitaktiga flytningar ända fram till BIM som var det enda tecknet. Hade inget annat symptom på graviditet förrän efter BIM. 
  • Astrogirl
    SmoochiePoo skrev 2011-05-14 18:33:47 följande:
    Fått svar på mitt HGC värde nu och det har sjunkit så det är ett mf. Läkaren ville dock att jag skulle komma och ta ett test på fredag igen. Så blir att åka iväg och lämna blod igen. Det var ju det svaret jag visste jag skulle få, men ändå så känns det jobbigare idag när man fått svaret..kan inte riktigt förklara det.

Aja ska ut på en promenad och rensa tankarna.
    Era stackare. Det är alltid hemskt med mf. Tyckte tiden mellan man fick reda på det tills man fick ut det var den värsta. Man bara väntade på att få börja om. Styrkekramar!
  • Astrogirl

Håller alla tummar för er alla här inne!

Själv har jag fortfarande ömma svullna körtlar runt bröstvårtorna och lite vitaktiga flytningar. Hoppas hoppas hoppas att Pergon har fungerat och att det kanske finns ett litet liv därinne!! BIM om ca 3 dagar. Blev tidigare än väntat pga Pergon förkortade cykeln denna månaden.

Vi hoppas på många nya plus här i tråden!

• Astrogirl

Imorse testade jag med Testlagrets grav.test och jag såg ett väldigt väldigts svagt streck intill det vanliga teststrecket, så jag hoppas verkligen att jag såg rätt.

Har köpt 2 st Clearblue grav.test idag och ska testa med ett imorgon. BIM på lördag - söndag egentligen. Har haft ömma bröstvårtor sedan ÄL och har haft vitaktiga krämiga flytningar också sedan dess (ursäkta om ni kanske tycker det är äckligt).

Idag har jag haft rejäl molvärk i tjejmagen och äggstockarna, så jag hoppas verkligen att Pergon har fungerat.

Kram på er allihopa!

• Astrogirl
    Kekke skrev 2011-05-19 18:56:17 följande:
    hoppas hoppas hoppas..
    sen är det nog mest jag som hoppar vidare så fort jag ser en massa text om flytningar..
    Tack Kekke. Ja fördelen med FL är ju att man kan läsa det man vill och hoppa över det man inte vill läsa. Glad
  • Astrogirl
    Kattflickan skrev 2011-05-19 19:05:26 följande:
    Grattis Astro! Såg det nu! Jättekul! Om du har bim på lördag först så är det ju tidigt att plussa, bådar gott!

Millan 
    Tack Millan. Ja jag hoppas på ett tydligare plus imorgon på CBs test, för då känns det mer definitivt. Sen får man ju hoppas på det bästa. Glad
  • Astrogirl
    acinna skrev 2011-05-19 20:26:15 följande:
    Vi håller tummarna för dig Astro!!!
    Tack. Ska lägga mig snart så det blir morgon snart. Flört
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet