• Ansi30

Vi över 30 som längtar efter första barnet

simtim: GRATTIS som tusan! vad häääärligt!

NICU och Klyona, välkomnna! 

• Ansi30

Nu är jag helt skakig... jag har fasiken PLUSSAT!!!!!!

Har gått här och väntat på mensen och allt har känts precis som det alltid gör innan jag ska ha den men så idag kom jag på att jag kanske borde testa eftersom bröstvårtorna helt plötsligt började göra ont...

Nu är det bara att hoppas att plusset håller i sig! 

• Ansi30

Tack!

Ja jag såg till att dra in extra mkt luft just vid Cekes inlägg, allt för att bli smittad och det gick ju vägen

• Ansi30
    Solig BIM Vi som längtar... Baby 

Solig April {#emotions_dlg.flower}
    11 -- Essalady ÄL 28 mars (försök nr 8)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    22 -- Zalia ÄL 11 april kanske (sjunde försöktet)
    23-- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    24--Jezza80 ÄL 11 april (försök nr 3)
    26-- Finlandssvenskan ÄL 12 april(6:e försöket)
    26-- Saftochbulle ÄL 12 april (försök nr 9, efter två MF)

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Kiyona ÄL ca 18 april (2:a försöket)
    3 -- Millan75 ÄL ca 19 april (2:a försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    8 -- Kia78 ÄL 25 April (13:e försöket)
    8? -- Irmelie ev. ÄL 24 april (Första försöket med pergo)
    8 ca - Frk Svår ÄL 25-27 april
    11 ca-- Råttentottan Äl 26 april ca (9:e försöket)
    11 ca - Prodigy79 (10:e mån utan prev-medel)
    15 -- MariaF79, äl 3 maj (försök nr 7), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
  • Ansi30

Ja jag tänker att jag tänker glädjas över det här plusset fullt ut.... blir det ngt knas blir det det oavsett om jag lagt in in mig på listan eller inte
    Nu lär jag testa varje morgon till min test är slut... typ 7 dagar för att se att plusset består. 

• Ansi30

Jag tittar in här ett par gånger varje dag för att smitta ner er andra med gravidbassilusker! Som vanligt är tråden superaktiv så det är svårt att hänga med

• Ansi30

Glad påsk på er alla härliga, modiga, tålmodiga och goa tjejer (och keke så klart)! Ha en riktigt härlig helg nu!

• Ansi30

Polarlantis: Oj vilken tuff upplevelse! Jag skickar massor av styrkekramar till er!

Jag var på gynakuten igår för jag hade så galet ont i magen under några timmar...men det visade sig vara förstoppning Läkaren gjorde ett ultraljud och såg en 1 cm stor hinnsäck men sa att det var för tidigt för att man ska kunna se ett embryo i säcken. Han satte mig till v 4+5. Och även om han försäkrade att det är helt normalt att man inte ser mer än hinnsäcken nu så har jag ju börjat noja. Jag ska på inskrivning hos BM den 18 maj och ska då be henne se till att jag får ett till VUL. Tror inte dom gör VUL hos barnmorskan?

Jag fortsätter att hålla tummar och tår för er alla här i tråden!!!! 

• Ansi30

Daniela tack för info! Det vore ju klockrent eftersom jag bor rätt nära min bm-mottagning

• Ansi30
    Polarlantis skrev 2011-04-27 17:28:12 följande:
    Tack alla igen!
    Vill ge en kort berättelse till er för en sak var verkligen intressant med hela den här hemska grejen...
    Har fått första pillret och på fredag så får jag cytostatika och så ska allt komma ut. Skönt att jag fick tid på en gång!

MEN det som var det intressanta...vet inte om någon kommer ihåg men jag hade en morgon då jag hade galet ont, alltså så ont att jag nästran svimmade och nästan kräktes, det var hemskt! Sedan gick det över och inget mer hände. Idag fick vi veta att grav avstannat v6, PRECIS då som jag hade smärtan. Alltså försökte kroppen fixa ett missfall och stöta ut det men misslyckades och allt har bara fortsatt sedan dess! Så nu har jag en varningssignal att gå på OM det händer igen. Enda svaret jag fick när jag då ringde var att om jag inte blöder är det ingen fara...vilket var helt fel.

Mår ok...tror jag...så himla trött och ledsen men det är ändå inte världens ände på något sätt...ännu...men kanske när jag börjar blöda på fredag...

Många som har spännade saker på g här, håller tummarna för er alla! Ville inte deppa ihop er nu!! KRAM!
    huuu! Precis så var det ju för mig igår! Vaknade med en sådan fruktansvärd smärta i magen och ryggen, det höll i sig i ca 15 min och sen klingade det långsamt av. Åkte till gynakuten där läkaren sa att jag var förstoppad (vilket jag också var) och efter ett par toalettbesök har jag nu inget ont alls. Men jag blir ju klart oroad när jag läser din erfarenhet! 
    Märkte du någonting annat efter att du hade haft så där ont? Hade du några symptom som sedan försvann eller dyl?

KRAM till dig! 
  • Ansi30

Häääärligt med två plus sen jag kikade in senast! Rätta takter!

Ceke: Har du länk till den tråden mallanis skapade när hon blev gravid? Hänger du där? Jag finns i en tråd för oss som ska få i dec (om allt går vägen) men jag saknar ju alla från den här tråden som fått sina plus.

Trevlig valborgshelg på er finafina trådvänner!!! 

• Ansi30

Ceke: Jag skyller min förvirring på tröttheten som blir alltmer närvarande
    Tack för hänvisningen  

• Ansi30
    Gris78 skrev 2011-05-06 10:18:07 följande:
    Hallå allihop, ledsen att det varit tyst från mitt håll men jag har inte haft ngt att rapportera. Läser vart efter ni skriver däremot, mycket intressant med spermieinfo bl.a.

Tänkte på det med ömma bröst som det snackas om hos alla gravida, - är det hela bröstet eller bara punktvis?

När man tar reda på hur lång cykel man så tog man väl ett medel baserat på tidigare cyklar?! - har glömt hur det var.... Misstänker att jag har lite längre än 26 dgr. Bim faller nästan alltid in en eller två dgr senare än vad kalendern säger, äl är oxå ett par dgr senare dvs nästan jämt på dag 14, 15.
    Jag är extremt öm i bröstvårtorna och ngt mindre runt hela bröstet. Innan BIM hade jag inte ont alls det kom sen ngn dag efter (om jag minns rätt),
  • Ansi30
    Sophy80 skrev 2011-05-06 11:24:57 följande:
    "Idag får bara soldater med glimmande huva komma in, imorgon är det tjejsoldaternas tur och varannan fredag släpper vi in er med defekter"
    HAHA  
  • Ansi30

En stor sol-och-sommar-kram till alla i tråden! Jag följer er varje dag och håller mina tummar för att plussen ska rassla till i tråden.

Jag är i v 10+4 i dag... tiden går fort men ändå långsamt. För oss tog det 9 månader innan plusset kom så njut nu av sommaren och sexa loss järnett så kommer det säkert ge resultat när ni minst anar det. Så blev det för mig.

• Ansi30

STORT grattis Millan!!!! Vad roligt. 

• Ansi30

Håller tummar och tår för alla som närmar sig ÄL eller BIM! 

• Ansi30
    Polarlantis skrev 2011-06-14 12:24:04 följande:
    AJAJAJ! Cytotecen börjar verka nu...ska åka in om en halvtimma och op är kl 14...hoppas jag inte hinner få alltför ont innan dess!!!
    Håller tummen för att du mår bra sen efter op. KRAM till dig!
  • Ansi30

KRAM till dig Polarlantis, nu är det över och nu ska du vila och låta kroppen läka och ladda om. Ta hand om dig!

• Ansi30

Jag kikar alltid in här och läser hur det går för er. Kämpa på och ett tu tre så händer det. På ett eller annat sätt.

KRAM till er alla! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet