• Ansi30

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Mellanis: Vet att många av mina vänner som varit gravida har sagt att symptomen kom och gick framför allt i början så försök att ta det lugnt! Sen tillhör jag dom som tycker det är bättre att ringa bm och prata än att sitta själv med all sin oro. så jag tycker du ska ringa dit och förklara att du har din jobbiga erfarenhet och därmed kanske få gå på lite tätare kontroller eller liknande,

KRAM! 

• Ansi30

Tar bort mig från nov och lägger till mig i dec

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER

12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• Ansi30

Här fick jag glad gubbe på ÄL testet i morse så i kväll blir det mys och även i morgon är det väl bäst att se till att få sig lite Börjar misströsta lite så jag har inga förhoppningar om att det tar sig denna månad heller. MEN nu är det bara några dagar kvar till man "får" sätta upp adventsljusstakarna och utebelysningen och det ääälskar jag.

• Ansi30
    SannaK skrev 2010-11-22 21:36:47 följande:
    Hej tjejer

Får man hoppa in här. Är 30, började barnverkstan för ett år sedan, det tog sig i april, missfall med komplikationer i juli o nu denna v har vi äntligen fått börja försöka igen. Spänd väntan inför BIM i början av dec alltså...
    Välkommen!
  • Ansi30

Ernilla: Supertack för att du delar med dig även med det jobbiga och svåra!
    När jag var gravid (missfall) fullkomligen exploderade min ångest och panikångest. jag mådde så sjukt dåligt...så pass att jag starkt övervägde abort. Tankarna rusade från det ena till det andra och mkt handlade om att jag "ångrade" graviditeten...trots att jag ju innerst inne visste att en bebis var det jag ville ha.
    Så jag tror att dem första månaderna får oss som har tendenser till deppression, ångest och panik riskerar att vara tuffa.

Så försök att ta det lugnt och lufta tankar och känslor och kom ihåg att INGA tankar är förbjudna!
    Bamsekram till dig från en som absolut vet hur det är. 

• Ansi30
    ernilla03: Skickar en stooor varm kram till dig! Det kan ju vara så att du har mått så dåligt just för att hormonerna slogs på och sen då kanske av? Känner starkt med dig då jag var i samma situation för ngt år sedan.
    Men även om det kanske är tidigt att känna så så VET jag att man kan kommer igen!

• Ansi30

Hallegosingen vilken aktivitet det är i den här tråden! Jag hänger knappt med

Men en sak är då säker, när jag följer oss alla så ser jag hur mkt upp och ner i det är i våra liv OCH hur coola vi kvinnor är som pallar med! Vilken styrka och vilken järnvilja vi har.

Här är det idag en vecka till BIM... om tiden står still? JA! 
    Plussar jag inte den här månaden ska jag be att min gyn tar ett prov för bakteriell vaginos i dec när jag ska tid och ta ett cellprov. Jag hade lite knasiga förändringar som sedan visade sig vara helt normala men nu får jag gå på tätare kontroller. Så när jag ändå ligger där med benen i vädret får dom ta ett BV prov. Märker inte av några direkta symptom men jag har haft det en gång tidigare så det är lika bra.
    Har hört att vissa spekulerar i att det kan försämra chansen att bli gravid.

• Ansi30

Ansi30 - "Hallegosingen", vilket spännande ordval! :) Får man fråga vilken dialekt? (Jag jobbar med att skriva, bland annat, så det är därför jag fastnade vid ordet.)
    Jag bor i Stockholm Tror att det var en gammal dagisfröken som sa så när jag var liten. Sen dess har det hängt med.

• Ansi30

ernilla03: Ha en fin resa nu. Hoppas det kan hjälpa till att skingra tankarna lite på det som hänt.

änglabitch: Ser att vi har BIM samma dag, den 6 e dec. Har du några känningar?  

• Ansi30

Tjuvtestade idag på BIM - 3 och det var negativt
    Tycker min kropp beter sig exakt som innan mens så jag tror inte det har tagit sig denna månad heller. Börjar misströsta. Kör på fram till februari sen blir det till att boka tid och kolla upp oss.

MEN det är suveränt vackert ute och jag övermyser i dessa adventstider. Heja Sverige med de fyra årstiderna.

Trevlig helg på er! 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet