• NICU

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tedax skrev 2012-01-29 15:17:21 följande:
    Spännande med alla IVFer som drar igång, hoppas verkligen att det går bra för er alla!
    Ego: Då var man ett år äldre igen... Obestämd Hade det inte varit för ålderspaniken över barnalstrandet hade det inte känts så illa. Ytterligare ett år utan att vara gravid och chanserna blir ju inte bättre. Denna månaden har vi inte ens försökt, orkade inte helt enkelt. Förmodligen en reaktion av att det gått över ett år sedan vi började försöka, ett år sedan första missfallet och att vi nu vet att mitt TSH-värde inte är vad det ska. Hoppas att Levaxinet verkar snabbt och att lusten att försöka snart kommer tillbaka. Fast just nu känns det rätt skönt, att vara mellan ÄL och BIM utan att behöva känna efter symptom eller att hoppas, att bara kunna slappna av och vara.     

Hur ligger ditt TSH? Mitt låg på 7 när jag sattes in på medicin och det hade gått ner med hjälp av Levaxin efter bara 4 månader! Så det kan gå fort!! :)
  • NICU
    Tedax skrev 2012-01-29 20:34:41 följande:
    Tack för gratulationerna! {#emotions_dlg.flower}

I november var värdet 3,28 och i början av januari 3,99. Började med lägsta dosen Levaxin i mitten av januari och ska ta ett nytt prov i slutet av februari. Låter hoppfullt att värdet kan gå ner så snabbt och att du blev gravid strax efter att värdet var under kontroll. Glad Har du fått höja dosen nu när du är gravid?

Jag tog prover för två veckor sen (innan jag plussade) och då var TSH på 2,4. Med tanke på att det absolut inte ska vara över 2,5 så ska jag ta nya prover i övermorgon och antagligen höjer de dosen då på en gång :)
    Jag håller min tumme för att ditt går ner fort eftersom det inte är "skyhögt" från början :) Och snart är det eran tur, jag lovar!!
  • NICU

Välkommen in Lavinia!! :) Usch, vilken resa! Nu måste det väl ändå vara eran tur snart!

Här hänger vi som försökt länge och de som försökt lite kortare, men också vi (som jag numera kan säga) som äntligen har blivit gravida! Vi är ju ett "kompisgäng" och även om en del av oss blir gravida till slut vill vi ju gärna följa utvecklingen hos alla våra vänner här inne! Hjärta

• NICU

Välkommen  in Lollan, hoppas att du kikar tillbaka!

Både du och Lavinia får skriva till er i BIM-listan om ni känner att ni vill - det är inget tvång att försöka aktivt även om man skriver in sig, ibland händer det ju underverk utan en massa stenhård koll! :)

• NICU
    Jojjo77 skrev 2012-01-31 16:55:26 följande:
    Varning för depp-ego-inlägg!!! Är så galet trött på allt just nu. Har ett hemskt menshumör och känner mig äcklig och fet. Tycker att pluffset över magen sitter i sen alla hormoner och misslyckad graviditet... Tog en sväng på stan när jag var på väg hem från jobbet och tänkte, dum som jag är, att jag skulle prova jeans. Varför var jag såååå dum! Usch vad ful och fet jag kände mig. Behöver jag säga att jag INTE köpte dem...På jobbet är det värre än galet och man hinner knappt hälften av alla måsten. Blä vad allt är tråkigt. Skulle vilja fly till sol och värme och skita i allt. Känner att jag snart sätter mig på golvet och skriker och dunkar huvudet i väggen. Pest, kolera? Pest, kolera? Ähh va fan, jag kör på båda. Så känns det nu. Sorry, behövde bara gnälla rejält...
    Stor kram Jojjo! Jag hoppas att det lägger sig allt eftersom, man har ju en tendens att svullna och gå upp mot 3 kilo när man har mens, tyvärr! =( Jag hoppas att du slipper gå runt och känna dig svullen (jag gör det jämt eftersom jag gick upp närmare 20 kilo på två månader pga min sjukdom som jag inte blir av med hur jag än gör... från att ha legat stabilt till att vara fet.... lite frustrerande.. men jag försöker se det positiva med livet istället även om det är svårt ibland). Tänker på dig! Kramisar!
  • NICU
    Kattflickan, det har jag inte hört någonstans? Det vore intressant att få veta om det stämmer!

Någon frågade efter BIM-listan - här kommer den på nytt!

{#emotions_dlg.flower}BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

Januari
    30 - Kristin10 (försök nr 5)

Februari
    1
    -   Aruba - (försök 6)
    4 ca - Tea Time (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    6 - hoppas på plus,
    insemination 23/1
    9 - Jezza80 ÄL ca 27/1 (försök nr 14)
    12 - Kiyona (försök 1år+, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 29/1
    14 - Anwen (ca 22:a försöket)
    15 - MariaF79 äl ca 3 feb (försök nr 16, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas jan -12)
    20 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6 feb, försök nr 11, tredje m Pergo)
    26- DubbelAA ÄL ca 14 feb,( försök 18?)

IVF
    Smiley,
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
    Mumwannabe79, började med korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. (försökt sedan juli -10)
    Jojjo77,
    första ICSI, november 2011, plus men MF dec 2011. Andra ICSI, start i mars 2012. (Försökt sen nov -10)

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan
    (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012
    (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari
    (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb
    (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari
    (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars
    (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april
    (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april
    (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni
    (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Marsflickan BF 23 aug
    (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftochbulle BF 25 aug
    (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
  • NICU

Välkommen in Längtan! Vilken lång väntan! Det är ju en evighet till hösten - kan ni inte söka i annat landsting?

• NICU

Välkommen Maybellene! Här inne är vi ett härligt och glatt gäng som stöttar varandra i vått och torrt och det gör att man inte känner sig lika ensam alls!
    Kram!

Maria - F'låt! ;) Jag ser fortfarande fram emot nästa namn under mig på listan (och att jag får stå kvar där också förstås!)

• NICU
    Kattflickan, jag har inget planerat VUL, bara inskrivning i slutet av mars (när jag är i vecka 15) och det känns som en evighet dit. Idag har jag varit på hälsosamtal och tagit en massa prover eftersom mitt TSH har börjat att stiga och ligger på gränsen för vad det får ligga på under graviditet. Dessutom kämpar jag mot ständig järnbrist senaste 2 åren trots att jag äter järn hela tiden.

Däremot kommer jag att fråga mina kollegor på jobbet om VUL och jag är säker på att någon ställer upp. Det skulle vara skönt att veta att allt är som det ska innan jag åker iväg till Asien om 3,5 veckor! :)
  • NICU

Tack Jojjo och Längtan, det ordnar sig säkert, men det känns som att man vill veta att allt är okay innan man börjar berätta för folk att man är gravid och att vänta till vecka 15 känns ju som en evighet?! :)

Nu kikar jag in här varje dag för att jag längtar tills någon av er alla fina prinsessor får skrika ut att ni är gravida! Jag vill se det NUUUUUUUUUUUU så snälla, hoppas att någon plussar snart! Hjärta

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet