• NICU

Vi över 30 som längtar efter första barnet

DubbelAA - HAHAAHA vad jag skrattar vid synen av ett gäng lärare mellan dina ben! ;) *fniss* Som tur är, är mina kollegor gynekologer, barnmorskor, läkare och sjuksköterskor ;)
    Ja, snart bär det av - nedräkning av dagar! Ska bli sååå skönt med semester! (förutom att jag inte får käka svärdfisk och baracuda i mängder i år!) ;) Och inte heller ta thaimassage!!! Grrrr ;)
  • NICU
    Saftmedbulle skrev 2012-02-03 17:31:37 följande:
    Och inga goda drinkar... ha, ha (inte ALLS skadeglad)...
    Näääääääää och ingen Singha heller!!! (fast jag måste medge... jag dricker bara cirka 2 glas om året i vanliga fall, så jag är inte så jätteledsen ändå). Men den där goda fisken!!! ATTAN! ;)
  • NICU
    Mumwannabe79 skrev 2012-02-04 18:16:59 följande:
    Jag fick idag kl.11:30 ett femdagars embryo (blastocyst) infört i min livmoder Glad. Tre st skulle de frysa idag, ev. kan de frysa två till senare. Känns som ett kanonresultat, nu är det "bara" att vänta och hoppas. Testdag 17/2.
    Åh vad spännande! Nu kommer tiden att snigla sig fram till den 17:e  ;) Men jag hoppas att den går fort fort fort för dig! :) Kram!
  • NICU
    DubbelAA - vi får se om jag kommer kunna äta något över huvud taget när jag är i Thailand och Malaysia...
    Jag har drabbats av illamåendet från helvetet *phew* Går runt med mina seaband dygnet runt och försöker att inte spy, men ibland känns det bättre att bara få upp det igen och så släpper det en liten liten stund i alla fall.
    Håll tummen för att jag kan få i mig lite Pad Thai åtminstone! ;)
  • NICU
    Jezzi - nu håller vi tummen för att femtonde försöket är magiskt för dig också, precis som för mig, Råttis och Saftis!! ;)
  • NICU

Åh nej Anwen, vad trist =(

Här firar jag inte med mens, men däremot med kräkningar och att inte få i mig något att äta ;)

• NICU

Absolut DubbelAA! Det gör jag! Jag ska INTE klaga och jag sa till mig själv innan jag blev gravid att "om jag blir gravid, då ska jag INTE klaga något alls"... fast det är fanken svårt när man kräkits och mått illa konstant i två veckor och är sjukskriven från jobbet och inte kan göra något alls ;)
    Fast nog är jag glad alltid - men jag längtar tills den här delen är över så att jag kan njuta - och det SNART för nästa söndag åker jag på min semester ;)

• NICU
    L Maria skrev 2012-02-14 20:16:06 följande:
    Hoppades att jag skulle få en och annan av er att skratta med mina klantigheter, kan behövas lite sånt ibland, jag bjuder på den! Blä för sjukdomar och mens, Nicu - du får dock inget medlidande eftersom det är för a good cause... Kram på er på alla
    Jaaaa jag försöker att tänka så också, men det är väääääldigt svårt ibland, speciellt när jag inte kan göra något annat än att spy, ligga på soffan och känna mig bakfull för att mina värden är dåliga och att jag inte har någon energi i kroppen :) Men jag biter ihop och det ska fan gå det här. Jag är ju liksom inte första som drabbas så här hårt ;)
  • NICU

Jag ligger här och drömmer om alla plus som SKA ploppa upp här i tråden under början av året... det önskar jag mig på Alla Hjärtans Dag!

Plus till alla fina!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet