-
-
Kan man ringa vc och kolla hcg värdet? Är lite trög när de gäller allt det här med barn... har varit en sån som aldrig skulle ha barn, har inte kunnat se mig själv som mamma. Förrän nu då vid 32 års ålder så börjar klockan klämta tungt och högljutt! Åldern säger ju sitt oxå, man börjar bli rädd att det snart ska bli försent samt svårare att få barn...
-
Uppsara o acinna: Jaha ok.... grejen är ju den att jag inte vet om jag är gravid eller inte, därför tänkte jag att man kanske kunde kolla hcg. Men får väl kanske ringa dem och höra om jag kan få göra test där för att se om jag är gravid först då. Har ju två uteblivna menser sen september!
-
Eftersom vi alla är 30+, är det bara jag som har/haft den där rädslan för att få barn? Hur är det för er, har ni alltid velat ha men det har ej passat i livet förrän nu, eller är ni som mig rädd? För mig har det iof inte "passat" förrän nu, då mitt liv varit lite struligt. Nu är dock allt stablit och jag längtar :)
-
ja jag får nog göra det... verkar va helt ensam om mina problem :S tack acinna ska göra som du föreslår!
-
Hehe trodde jag va ensam med denna rädsla! Sönt att jag hade fel :) jo vi har försökt sedan min senaste mens som va i september! men inga plus än av fem test!! Så nu har jag skräckblandad förtjusning, är jag med barn eller inte?? Har ni börjat Polarlantis?
-
acinna: håller tummarna för er! det kommer säkert gå jättebra! :) kram
-
Polarlantis:varför är man rädd för egentligen? Apor får ju barn (menar inte att dumförklara dem men...) Dom som e 20 får ju barn, känner att man kan ju ha mer erfarenhet av livet vid 30+ och borde därför inte vara rädd... Jag e rädd att inte va "bra" nog, fastän folk säger till mig att pga mina erfarenheter av livet kommer jag bli en stark och bra mamma...
-
Polarlantis: Precis, tänk om det tar sig! (vad gör vi då?) skratt :) Grejen är den att det kommer gå hur bra som helst!! Vi kommer bli fina föräldrar :) Har du hunnit göra några tester (som jag) eller har ni precis börjat?
-
Fick en liten obetydlig rosaaktig blödning idag, hoppas ej mensen är på g! verkar va många som den kom för idag....:(