• CajsaK

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmelie: skulle haft mens två gånger sedan september men det har ej dykt upp någon än... kan ha lite oregelbunden mens, så nu hoppas jag snart på plus....så här långt mellan mensen brukar jag inte ha direkt ofta! Därför är ja inte med i bim listan, vet sällan vilket datum jag ska ha mens.

Har fortsatt ha små vattniga rosa grejer idag till och från, bara lite, hoppas ej mens! Så pass känner jag min kropp och vet att jag aldrig haft så här förr.... min mens brukar alltid komma med dunder å brak rejält liksom...
  • CajsaK

oj råka visst skriva me fet text sist...

• CajsaK

Någon här som vet hur länge spottings kan pågå, om de är ett bra el. dåligt tecken, samt hur mkt/lite som är normalt? Även hur det ser ut?

Börjar bli lur på om det är det jag har... är isf inne på 3:e dagen med "småstänk", som bara lite rosa vatten då och då...

• CajsaK

Har även tänkt på det här med värktabletter å dylikt. Brukar ha spänningshuvudvärk och då hjälper bara ipren någorlunda. Men har inte vågat äta ipren nu när vi försöker få barn. Har tror jag en gång tagit ipren under denna tid då alvedon inte hjälper ett skit mot nåt för mig, alvedon är som att ta ett piller med luft vad jag än har för värk.

Har även insomningstabletter och ångestdämpande vid behov. Sånt ska man visst inte heller stoppa i sig vilket känns väldigt jobbigt ibland då jag verkligen skulle behöva det!

Går just nu omkring med konstanta spänningar och insomningssvårigheter, samt att det är mkt tungt på mitt jobb vilket gör att jag känner mig som en zombie hela dagarna.

Någon här som vet av bra receptfria el. dylika tabletter man får ta vid graviditet/försök till barn? Finns det ångestdämpande tabletter man får ta tex? Jag menar vissa blir ju deprimerade under sin graviditet och dom måste det ju finnas nåt för....?

• CajsaK
    Pingla35 skrev 2010-12-12 21:44:36 följande:
    Jaha, ännu en i kretsen som väntar barn...... 
    Idag kändes det nästan som om hon ville undanhålla det från mig. Jag är den enda i det här gänget som ännu inte fått barn och hon nu, är inne på sin tredje...  Demon

Själv har jag såna humörsvängninger att jag själv blir rädd för dem. Troligtvis en otrolig PMS...
    Eller frustration som bara måste ut någonstans. Stackars sambo!

Ni som skriver av er om allt möjligt. Både positivt och negativt, lättsamt eller jobbigt! Fortsätt med det! Jag blir glad (förstå mig rätt) när jag läser era tankar. För det får mig att känna mig normal.

Ringde i fredags till kvinnokliniken som jag skrev tidigare och frågade om de kunde "ta in mig för koll". Dels för cellprovstagning efterkoll men också för att kolla resten. Det lät inte helt omöjligt eftersom jag ändå skulle in. Vi får se om de säger samma sak efter juluppehållet. 

Tant Röd!? Ännu har hon inte hittat mig, hehe.. 
    Först grattis till er som plussat! :D

Pingla77: Känner igen mig sjukt mkt i din situation på jobbet att jag nästan undrar om vi jobbar på samma ställe! haha. Känner mig sjukt stressad och har såna humörsvängningar att jag ej kan kontrollera mig, tror jag är på väg in i väggen, känner mig helt slut!
    Mensen lyser dessutom med sin frånvaro fortfarande... om de beror på stressen eller nåt annat vet jag inte, inget plus än iaf..

Min sambo har ingen förståelse alls för stressen på mitt jobb och över hur trött och slut jag känner mig. Vet ej vad jag ska ta mig till, blir galen snart tror jag. Man behöver ju nån att prata med och helst då sin sambo... Han vill hitta på både de ena å de andra jämt, men jag har noll ork å då tycker han jag e sur och gnällig...

Blir ju inte så peppad på sex heller, vill bara ha stöd ju :(
  • CajsaK

Pingla: Jobbar inom vården, där får vi inga välbehövliga lediga dagar, utan jobba på som vanligt, hehe ;) men men det ska väl bli bättre nån gång hoppas jag :) ser dock ingen ljusning för situationen just nu. Får bara nya symtom, nu har jag ont i hela brösten å inte bara i bröstvårtorna. Har fortfarande spottings och ibland hugger det som till i höger sida. Har ej ringt kk eller så än utan går som och tror att röda veckan ska börja när som helst :) Ceke: Krya på sig, lät inge kul ju!

• CajsaK

nu har de små rosa "skvätten" blivit bruna istället....kan de ha varit mens eller? brukar ej ha så här... sparkar mig själv i rumpan! måste ringa å kolla upp!

• CajsaK

Irmelie: Vet ej riktigt, men om jag haft regelbunden mens skulle det väl vara kring jul ungefär... Hade senaste mensen mellan 23-31 september.

• CajsaK

Irmelie: Hihi, ingen fara, man blir lätt senil när de e så många som skriver :) Nä har inte "hunnit" kolla upp mig än... men ska ta tag i det snart!! :)

• CajsaK

Jahapp, då verkar mensen ha kommit....mkt märkligt! Den började som fel håll....med svaga spottings 1 vecka, sen lie småbrunt 2 dagar och så nu mer blod i röd/brun aktig färg... Brukar börja rejält, sen avta till ljusrosa, sen brunt. Samt har jag molvärk... Samt ont i brösten sen flera dagar nu, vilket jag bara brukar ha under ägglossning... Aldrig varit med om nåt liknande! Känslig fråga kanske....men ni som haft missfall, hur har det artat sig? Kan de bli bara lite blödning och molvärk? Eller får man jätteont i magen och störtblöder?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet