Inlägg från: Frk Svår |Visa alla inlägg
  • Frk Svår

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Polarlantis skrev 2011-01-11 10:40:42 följande:
    Tja vem vet vad som händer men något är det iaf! Ska bli spännande att testa imorgon bitti. Smart val att vänta för jag är hemma och jobbar imorgon...vad testet än visar är det ju skönt! Värk som innan och enorma humörsvängningar har jag fått nu...oroväckande om det är pms...har aldrig varit så drabbad men nu är det berg-och-dagbana! Något fel på lukten är det också...sambon luktade stekta kantareller när jag pussade honom, igår, hahaha! Nu får det allt HÄNDA något så det här slutar iaf!

Känner ni er också lite lätt irriterade under ÄL? (ja, om det nu är det jag har då...hmmm..) Alltså, nerverna ligger på utsidan och hej vad jag var lättirriterad igår! Hur lätt är det att mys på då om man bara frasar av ilska hela tiden och allt är fel avd den stackars sambon än gör?! PUST! Och sedan följde så klart långa förbannelser på sig själv för att man kanske missar ÄL nu för att man är så irriterad! SUCK! Nya tag idag...och test imorgon...ush...går ju runt och hoppas lite nu...inte bra...
    Det där känner man igen. Pressen att ha sex när man har ÄL och så går man och irriterar sig över att lusten är som bortblåst men man MÅSTE ju ändå ha sex och hur stor lust har man när man är irriterad och stressad?
  • Frk Svår
    ceke skrev 2011-01-11 10:47:23 följande:
    Ojdå.. själv blir jag supersugen när ÄL är på G Men sen blir det ju minst sagt lite verkstad av det hela... hehe
    Jag blev det förr. Tyckte mig märka att jag hade ÄL pga att lusten ökade som tusan. Men nu känns det mer och mer som ett tvång och inte lustfullt alls.
  • Frk Svår

Var på gymmet idag för första ggn på länge. Tänkte bli av med de där 5-6 extrakilona jag bär på tills jag blir gravid (om jag nu blir det någon gång, känns lite hopplöst ibland) och kände av mensvärken tydligt. Den brukar alltid bli extra tydlig när jag tränar och då kommer mensen som ett brev på posten en eller två dagar efter

När det gäller sexnoveller...beställa sexnoveller? Varför då när man kan hitta bra noveller på nätet? Får man länka? Det är ingen snusksida utan en sida med enbart noveller, inga bilder och annat jobbigt (om man vill slippa se bilder på kön bara för att man vill läsa lite erotiska noveller). www.bubblan.nu är en jättebra novellsida.

• Frk Svår

Jag har en menstrual calender som app i telefonen och den talar om när ägglossning är, man kan fylla i temperatur osv. Enligt den skulle jag ha ÄL den 1/1 och stickan gav ju utslag den 31/12 så det stämmer nog då. Men det är inte kul att vakna upp och titta på telefonen och se att den talar om att man har beräknad mens om tre dagar

Sedan vet jag ju inte eftersom min cykel varit allt från 23 dagar till 35 dagar. Men om jag nu hade ÄL vid nyår så borde väl mensen komma till helgen? Eller hur lång lutealfas kan man ha egentligen?

• Frk Svår
    Polarlantis skrev 2011-01-12 09:06:17 följande:
    Dum teleton, den har säkert fel! Hoppas det iaf!
    har dålig koll på det där med hur länge...är det inte så att tiden mellan ÄL och BIM är fast? Hmm...eller så har jag kommit ihåg fel..
    Jag har också fått lära mig att tiden mellan ÄL och BIM är fast. Men jag har ju aldrig fått utslag för ÄL tidigare så jag har ingen koll på hur lång tid jag har... Därför vet jag inte om det är någon idé att testa till helgen (förutsatt att mensen inte kommit då såklart) eller om jag ska vänta en vecka till...
  • Frk Svår

Ang lutealfasen...enligt FertilityFriends "kurs" ska lutealfasen vara ganska konstant för varje kvinna:

Luteal Phase (LP): This is the time from ovulation until the end of the cycle. If you conceive, the fertilized egg will implant in your uterine lining roughly 7-10 days into this phase. If there is no conception, the uterine lining will shed (this is your period) and your body will begin to prepare for a new cycle. This phase usually lasts 12-14 days but can last between 10-16 days. The length of this phase is fairly constant from cycle to cycle for the same woman. Progesterone is the hormone that dominates this phase.

Alltså, om jag hade ÄL vid nyår så borde jag kunna testa efter den 16e iaf...om inte mensen kommit innan dess såklart.

• Frk Svår
    Kattflickan skrev 2011-01-12 20:55:56 följande:
    Frk Svår: Har du pratat med gynekolog om att du har så oregelbunden mens?

Millan 
    Jag nämnde det när jag ringde och bad om utredning, så det kommer vi väl att kolla upp när utredning väl börjar, hoppas jag.
  • Frk Svår

Är det bara jag som har svårt att låta bli att surfa barnvagnar? Skäms

Just nu kikar jag på Bugaboos hemsida för det är ju verkligen en djungel av val och alternativ. Men 10 papp för en barnvagn som man använder vaddå, ett par månader?!?!

Men snacka om att gå händelserna i förväg...

• Frk Svår

Jag har liknande "problem" som ni med en kollega på mitt extraknäck. Tack och lov jobbar vi inte så ofta ihop. Hon är jättetrevlig och en jättego tjej men när hon frågar om jag inte ska skaffa barn snart så vill jag bara ställa mig upp och utbrista att det är fan inte så jäkla lätt!! Inte hennes fel att hon har jättefina barn och hon vill ju väl, men det är lite tröttsamt att folk tror att det bara är att skaffa hur som helst.

• Frk Svår

Och där kom halsbrännan idag igen. Gissa vad Frk Svår tänker då??

Det är ju med hjärtat i halsgropen man går på toa varje gång nu. Och blev det inget nu så kommer man gå såhär nästa månad också. Detta suger!! (Är lite trött och gnällig nu)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet