Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack för alla grattis, både till plus och till födelsedag!
    Vi var ute och åt med min mamma och styvfar och även om det är tidigt så berättade vi faktiskt och vi kommer även att berätta för mina svärföräldrar i helgen. Min mamma tyckte det var jättekonstigt att jag inte skulle dricka vin på min födelsedag utan köra, så vi valde (vi hade bestämt det innan) att berätta. Hon blev jätteglad och till och med tårögd, vilket är ovanligt för henne!
    Det känns fortfarande overkligt, men jag försöker tänka lite i Irmelies banor - vi väntar barn, inte missfall...
    Solig  BIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 -- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    17 -- Frk Svår ÄL 27/1
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    MariaF79: BF 16 okt, försök nr 5

• L Maria

Hon är fin min mamma!
    Det kommer att hända, ni kommer också att få berätta den glada nyheten en dag!

• L Maria

Frifantasi - nej, men det kom nog inte som en överraskning ändå - vi köpte hus för ett år sedan, gifte oss i somras så detta var liksom det väntade nästa steget... Men det blir ju ändå en överraskning när det väl blir... Ska du testa...?

Essa - bra jobbat med viktnedgången - då har du minskat ungefär en klädstorlek nu? Har för mig att man brukar säga att det är en storlek på 4 kg ungefär.

Millan - önskar att jag hade motivation att träna också, det är min akilleshäl, jag är lat som f-n... Märker du något på kläderna? För tränar du så är det ju inte alls säkert att det syns på vågen även om du äter "bra".

Ego - efter visdomstanden så gick jag ner ca 1 kg och vägde på min födelsedag 59,5 kg - tänkte att jag ska försöka hålla det ett bra tag nu, speciellt om det skulle visa sig att den inte håller sig kvar.

• L Maria

Åh, spännande frifantasi - vi som hade samma BIM och allt!
    Kan du ta kort och lägga in?

• L Maria

Grattis både till Frifantasi och Längtan 1980 - kul att följas åt med er som ligger så nära i tid!!

• L Maria

Ceke - lycka till hos doktorn!
    Kekke - du fick maken att flina här i soffan...

Och så hoppas jag att jag slipper stå sist i listan så länge till nu!!

• L Maria

Saftochbulle - nu förstår jag varför du skulle vänta till lördag (kommenterade i BIM-tråden), men shit vad spännande och vilken sanslöst bra statistik vi skulle få till i februari - jag tror nämligen inte att det tar slut på plus redan efter 10 dagar av februari!

Ceke - vad bra att du fick ett så bra bemötande från läkaren, då är du igång nu, måste kännas skönt!

Jojjo - min första misstanke om graviditet var att jag fick flytningar ett par dagar efter äl, ca 4 dagar efter tror jag. Var annars helt torr mellan äl och BIM... Håller tummarna!
    (Jag vet att det är helt sinnes, men jag testade redan fyra-fem dagar efter äl, för jag kände mig så säker... Jag stod och stirrade på testet en stund efter att jag doppat det, 3-4 min efter, och då strök en röd ton förbi på hela den vita ytan (testlagrets) och det blev rött där teststrecket skulle dyka upp - stod och sa för mig själv "det är fan positivt", men sen försvann det...)

• L Maria

Tyvärr gick det inte vägen för oss...

SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    18 -- Percy31 ÄL 4 feb (1 försöket)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb( 4:e försöket igen eftersom det inte blev nåt försök förra månaden...)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb

MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)

Saftochbulle BF 21 okt (förfök nr 8)

• L Maria

Tack alla, det värmer otroligt! Det känns ju hemskt att säga det så, men det är samtidigt skönt att veta att man inte är ensam - det här händer och det är tom ganska vanligt...

Kan berätta hur det gått till här... Jag har haft symptom - ont och "burr" i brösten och molvärk sedan innan BIM. För några dagar sedan började det avta med molvärken och burret - var dock fortfarande sjukt öm i brösten och man har ju hört att symptomen kommer och går så jag reagerade inte så mycket på det.
    I fredagskväll ville jag göra ett test till bara för att få se ett riktigt starkt streck. Då var jag på äl +18 och hade ju testat positivt på äl +10 (och 11 och 14). Blev lite konfunderad när strecket inte kom upp på en gång så jag sa det till maken och när vi låtit det gå ett tag så såg vi ett streck som var svagare än det på dag 14. Jag förklarade det här med hcg och fördubblingstakten, så det borde ju sett annorlunda ut och tankarna började vandra. På fredag morgon hade jag också tagit tempen för första gången på ett par dagar och efter att ha legat stadigt på 37,0 och bara varit nere på 36,9 nån gång så var den på fredag morgon 36,8. Anade då ett samband och igår morse tog jag tempen igen - 36,6. Vi började ställa oss in på att allt inte var som det skulle och det blev lite tårar och funderingar fram och tillbaka.
    Vi bestämde oss för att ta ett test dag och jag tempade - nere på 36,4 och maken vaknade till och frågade. När jag sa att den var lägre så förstod vi att det här var på allvar. Jag gick upp och gjorde ett test till och när jag sedan torkade mig hade det kommit blod. Jag sa det till maken som nu för första gången riktigt förstod att det här inte skulle gå. Det gjorde ont i hjärtat när jag såg hans ledsna min... Vi försökte sova en stund till och kollade inte testet förrän ett par timmar senare - mycket svagare än de tidigare, i samma klass som det första vi tog på äl+10...
    Nu har jag ganska rejäl mensvärk och det blöder som vid mens...

Det här barnet - det är inte det man sörjer, för vi förstår ju att vid ett så tidigt mf var det ju något som inte var rätt. Det man sörjer är att inte se magen växa och ha oktober att se fram emot, barnet, familjen, som inte blev...
    Men, blandat med tårar, så ser vi framåt. Vi KAN bli med barn och nästa gång är inte den stora frågan OM utan NÄR. Vi har bestämt oss för att låta den här och nästa passera utan tempning och ältest - även om det sägs att lättast är att försöka månaden efter så har vi vår resa i april och decemberbarnstanken som gör att vi tar det lugnt. Blir det så blir det, men annars börjar vi försöka mer aktivt på resan.

Tack för att ni finns och lyssnar och tröstar! Hjärta

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet