Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ceke - inte alls omöjligt att det fortfarande är rester av hormoner kvar som gör att det ändrar sig lite; jag slutade med p-piller i augusti och fick tillbaka mensen direkt, den kom exakt 28 dagar efter sista piller-mensen. De första cyklerna hade jag inte koll på äl, så jag vet inte om det varit dag 17-18 i de första också och en ändring nu eller om den kontintuerligt kommit tidigare.

Millan - jag käkar b-complex, den har den roliga sidoeffekten att urinen blir neongul... 75 mg av alla b-vitaminerna (utom folsyra och en annan som det var annan mängd av), så en ganska maffig dos.

• L Maria

Ceke - jag har läst lite på ett engelskt/amerikanskt forum - många som blev hjälpta av b-complex mot spottingsen, så om jag var du skulle jag ge det en chans. Fast kanske avsluta din kur först med Pr...vad heter det?, och om inte det hjälper - testa vitaminerna. Kan ju vara skönt att veta vad det är som hjälper, så att man inte kör dem samtidigt!

• L Maria

Gris - haha, ja, lyx kan man ju kalla det! Men - han är ju i alla fall myndig med gott mått så inte behöver vi koda språket här... Ärligt talat så har han börjat växa till sig på senare år och ser nu ut som en man, till skillnad från när vi träffades och han just skulle fylla 21...

Jag bara gratulerar er som orkar med sex igenom hela månaden - precis som någon annan var inne på så är heltidsjobb döden för vår (eller i alla fall min) lust... Flextid i all ära, men om man pendlar 6 mil till jobbet och behöver gå upp innan halv 7 för att vara på jobbet vid 8-snåret så blir det inget gjort på morgnarna, jag värdesätter sömnen alldeles för mycket och är morgontrött så det räcker ändå... Vi pratar inte ens med varandra på morgonen eftersom jag har så taskigt morgonhumör - att få till sex då, haha, det skulle nog sluta i katastrof!
    Nej, ledighet är det som funkar bäst - att veta att klocka inte ringer dagen efter, eller att man kan "gå och lägga sig" lite på eftermiddagen... Hjärta Smekmånaden var guld för det - synd bara att den äl inföll när vi var som mest jetlaggade, vad som hände efter det gjorde ingen nytta i barnverkstaden i alla fall (desto bättre för bara vår skull)! Typiskt att man har mens resten av julledigheten...

• L Maria
    Polarlantis skrev 2011-01-07 14:50:46 följande:
    Min är -83:a så dom kan bilda klubb, hihihi! Barnarov är grejen!
    Haha, skönt att jag inte var den enda med en ungtupp! Men du är lite yngre än jag, så det skiljer inte så många år på er eller...?
  • L Maria
    Polarlantis skrev 2011-01-07 15:01:59 följande:
    Jag är -78:a så det är några år emellan...men det märks inte alls faktiskt. Vi är enormt bra synkade i tid trots ENORMT stor skilnad bakåt i tiden hur vi levt osv... Tänk vilken tur man har haft som träffat en underbar man Hjärta

Så nu...bäbis tack!
    Ah, fick för mig att du tillhörde de nyblivna 30-åringarna! Men då är det samma åldersskillnad på oss och våra män - och jag håller med, jag tänker i princip bara på det när man kommer till referenser bakåt "åh, det var den låten som var poppis när jag gick på högstadiet" och han svarar ja, jag kommer ihåg den från lågstadiediskona...
    De är goa, våra ungdomar! Hjärta
  • L Maria

Roade mig med att göra lite statistik, liknande den i andra tråden. Nu räknade jag inte med de som redan plussat i januari, men enligt statistiken så ska det bli minst tre till!
    Februari ser lite tunt ut än så länge, vet inte vem av oss som ska hoppas på en halv bebis...

Januari
    8     AnnJan (1)
    9
    10    Finlandssvenskan (1)
    11    Saftochbulle (1)
    12    Ceke (1)
    13
    14    Simtim (1)
    15    Irmelie (1)
    16
    17    Längtan81, Kia78, Pingla77, Uppsara (4)
    18
    19    Millan75 (1)
    20    Jojjo55, Annvian (2)
    21
    22    Zalia (1)
    23
    24    Essalady, Gris78 (2)
    25
    26    Polarantis (1)
    27    SannaK, Ansi30, MumwannaB, Fröken Ellen (4)
    28
    29    Daniela01, Lavendia (2)
    30
    31
    STATISTIK för Januari: Deltagare: 23, 16% chans (0,16*23)= 3,68 gravida i januari

Februari
    1
    2
    3    MariaF79 (1)
    4    Längtan1980 (1)
    5    Kaprifolen1979 (1)
    6
    7
    STATISTIK för Februari: Deltagare: 3, 16% chans (0,16*3)= 0,48 gravida i februari

• L Maria
    Polarlantis skrev 2011-01-07 15:15:06 följande:
    Precis, samma här! Och när man säger sådant som...ja när jag gick ut gymnasiet 97...föresten vad gjorde du då? Så bli det lite tokigt och mycket skrattande :)
    Vi har haft många såna jämförelsediskussioner - tillsammans med våra kompisar också, för det råkar vara så att vi i vårt gäng är många tjejer som är äldre! Några av våra bästa vänner är hon 81:a, han 84:a, hennes bror är 84:a, hans tjej 82:a, en annan har samma som vi, hon 79:a, han 84:a, båda mina bröder har 5 respektive 11 år äldre tjejer, en annan i gänget är 79:a och tillsammans med en 86:a (det var förresten lite kul - första gången jag blev presenterad för hennes fd pojkvän, också ung - så presenterar hon honom "det här är min 85:a" utan att säga namnet! )
    Helt enkelt en trend i vår bekantskapskrets med äldre tjejer och yngre killar!
    Killen i våra bästa vänner-paret höll tal på vårt bröllop och nämnde då detta och konstaterade "det bästa med såna här gamla stjärnor är att man får frukost dagen efter" (Vi träffade våra respektive med bara en veckas mellanrum och killarna, som känner varandra sedan innan, konstaterade då att när man "blir hemsläpad" av en äldre tjej så bjuds det på frukost dagen efter...)
  • L Maria
    Polarlantis skrev 2011-01-07 15:15:53 följande:
    Nu blev det avanserat här måste jag säga...en piggare dag ska jag se om jag kan peta in mig här också...
    Du är redan med den 26 januari!
  • L Maria

Snabbt svar på siffrorna inom parantes i mitt inlägg med statistiken; antalet personer som har BIM den dagen. Tog med det från den andra BIM-listan, det var någon som sa att det var mycket lättare att kontrollräkna då!

• L Maria

Haha, jag tänker också på er även när jag inte är online! För maken är det mest information om "nu är det en som blivit gravid" och "åh, nu var det någon som har fått missfall..." Sen har jag pratat lite om den diskussion som fanns för ett par sidor sedan, där en viss herre tyckte lite synd om sig själv som fick "ställa upp" i tid och otid...

Polarantis - en till som har första arbetsdagen imorgon (i och för sig börjar jag med kurs, så jag ska åka upp till Sthlm ikväll) efter ledighet sedan den 22 dec... SÅÅÅ himla lätt att snöa in på att jobbet är vidrigt och att man aldrig vill gå dit egentligen...fast jag vet att när jag väl är där så flyger dagarna förbi ändå!
    Här är det för övrigt plusgrader och igår regnade det = skånsk vinter som den brukar vara... Gillar den vita snön och -2 bättre!

Ego - tiden från BIM till äl går ofantligt långsamt nu.............

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet