Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Apropå både glad gubbe och renovering...

Vi hade det ju som sagt lite svårt att komma till när stickorna var som starkast men vad tror ni är det helt utom räckhåll att man träffar rätt  på ägget ändå?! Och så till den klassiska frågan: har ställningen någon betydelse? Har den haft det för er som blivit gravida?

Reonovering ja, Vi tuffar på med lite i taget. Jag går ju hemma på semester själv medan gubben min jobbar. Så jag hinner småpula med det som jag klarar av själv. Kul att ha lite små projekt när det är dåligt väder! Annars klättrar jag på väggarna.
    Tanken är väl att vi ska piffa till lyan innan försäljning som lär bli så småningom. 

Får se hur det blir veckan som kommer. Blir det dåligt väder så ska jag ta mig an toaletten och måla annars blir det stranden och lite korsord och någon bok.

• Pingla35

Dags för mens igen då.. Har mensvärk från Demon!! Dock har inte tanten dykt upp ännu men ska ta mig till toa och kolla ordentligt.

Såg att vår systertråd nu även har startat en tråd för de som fött sina bebbar. trevligt! känner själv just nu att vägen dit är oändlig.
    Speciellt nu när ALLA och då menar jag ALLA i min vänkrets har eller är gravida. Det känns skit!!
    Är inte på topp humör just nu!  

• Pingla35

välkommen Altheah!

Lite äckelvarning men det är vi ju vana vid här inne, eller hur?! Flört
    Dramatiken fortsätter... Har  haft trosskydd idag bara för att vara på den säkre sidan. 
    När jag kom hem nu så hade jag lite rosa flytning i skyddet. Torkar mig efter kisseriet och förväntar mig mer på pappret. Men nej!!!
    Varning!! för upp ett finger för att kolla om det är på gång men nej igen! Så här brukar det inte vara!
    Jag behöver alla tummarna ni kan avvara!!Solig 

BIM om två dagar!

(Har inga test hemma eftersom jag glömde dem på svärfars båt, annars vet ni vad jag hade gjort) 

• Pingla35

Jaha, då kom hon.... Nya tag om någon dag. Bryt ihop och kom igen.Flört Känns ok denna gång faktiskt..

• Pingla35

Gör en lite uppdatering och flyttar mig i listan.
    Får hoppas på denna månad då jag förhoppningsvis har fokus på annat än verkstad.
    Snart är semestern slut och vi ska dessutom köpa hus!!
    Blev klart igår. Så nu ska jag fixa klart med min lya och lägga ut den till försäljning.
    Kul att fokusera på annat!

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Juli {#emotions_dlg.flower} 
    1 -- ca Råttentottan ÄL 17 juni ca (11:e försöket, 1:a efter spolning)
     4 -- Smiley ÄL ca 19 juni (45:e försöket, tror jag. Pergomånad)
     8 -- Önskan78 ÄL 24-25 juni (2:a försöket) 
    14 -- Kastrulliz, ÄL 1 juli ca (första försöket) 
    16 -- Finlandssvenskan ÄL 2 juli (9:e försöket) 

20 -- Polarlantis, ÄL 6 juli (försök 1 efter MA, 4 försök innan) 
    25 -- Essalady ÄL 11 juli (11:e försöket)
    29 -- Vintermamma, ÄL 15 juli (försök nr 8)

{#emotions_dlg.flower} Augusti {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Nemi76, ÄL 18 juli (Försök nr 2 med Pergo)
    3 -- ViVillHaBarn (3:e försöket, 30 år)
    5 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 juli (försök nr 7)
    5-- Lilla plopp kanin ÄL ca 22-26 juli ( försök >>40, 30 år)
    8 -- Jezza80 ÄL ca 27 juli (försök nr 7)
    10 -- Kiyona, ÄL 28 juli (försök nummer 6, X 2009, MF 12/5) 
    10--DubbelA, ÄL ca 29 juli (försök 10)
    10 -- Annelie77 ÄL ca 25 juli (försök 4 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    11-- Prodigy79 (13:e försöket)
    18 -- Pingla77 (försök nr 13, Pergomånad)
    19 -- MariaF79, äl ca 7 augusti (försök nr 10, två mf i v 5 på försök 5 och 7)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
     Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
     MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
     Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
     Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
     Inna: BF 19 augusti (5:e försöket) 
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
     Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
     ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11) 
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
     Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12) 
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök) 
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket) 
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket) 
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket) 
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Millan75: BF 7 februari (försök 10, 1 mf, 1 abort pga kromosomfel) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marsflickan: BF 29 februari (2:a försöket) Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)

• Pingla35

Hej på er!
    Vart borta ett tag från tråden men börjar arbeta idag och hoppas på att rutinerna ska återfinna sig snabbt.
    I rutinerna ingår det nämligen att kika in här och var lite mer aktiv.

Vi körde på som bara sjuttsingen under ÄL-tiden men är inte säker på att det tagit sig denna gång heller trots pergo för tredje gången. Vilket börja kännas tröstlöst.
    Dags att arbeta återkommer när jag backat tillbaka lite i tråden och läst ifatt vad som hänt er andra. 

• Pingla35
    Polarlantis skrev 2011-08-18 09:05:04 följande:
    Hurra för er säger jag bara! Här är nämligen en till som blir obsessed över kronprinsessan och hennes kommande mage! Precis i samma veva som vi fick veta om vårat MA började det spekuleras i tidningarna om att hon nog var gravid,.,.men det var hon kanske också och hon kanske också har fått gå igenom massa skit? Men hur bra känns det att "tävla" med henne liksom? IDIOTIDKT tänkt, jga vet...men det känns lite så,.,..

Nu har iaf mensen kommit...eller ja, iaf något åt det hållet så det känns bra. Mensvärk som tusan och frotfarande metallsmak i munnen men nu ska väl det försvinna hoppas jag. Nu ska här laddas inför ÄL!!! Dags att beställa hem tester, så mycket för att "ta det när det kommer", bah! Måste tillbaka till att ha koll känner jag.  
    Precis mina tankar som du sätter text till !!! Jag tänker och känner precis likadant!
    Plus att jag idag fick mensen igenSkrikandes !! Enda trösten är ju att den går som en klocka. Men samtidigt kan jag ju då tycka att det inte borde vara så svårt att pricka det där ägget så mycket som man ändå ligger i de dagarna.

Minutrarna innan jag kom hem och gick på toa för att upptäcka skiten så ser jag hur J-LA lycklig Vickan är! Jag blir förbannad och bitter, ledsen och besviken men i ärlighetens namn så är det mest för att det inte fungerar för oss och inte för att just de eller ni andra här inne som har plussat! Jag är ju ändå någonstans glad för deras och er skull oxå!  
    Mumwannabe79 skrev 2011-08-18 17:41:12 följande:
    Hej på er!
    Jag och min man har äntligen fått tid för utredning (försökte redan i våras att få hjälp då jag har endometrios men vi var tvungna att försöka ett år som alla andra) 6/9 ska vi på första besöket! Glad 

Vad skönt att det är på gång!
    Kattflickan skrev 2011-08-18 18:21:37 följande:
    Känner mig ledsen som tusan. Varför måste vi ha ett så ovanligt fel? Just nu önskar jag verkligen att jag vore normal.

Men genetikern lät ändå positiv till att vi skulle kunna få ett friskt barn. Nu ska vi fundera över om vi vågar fortsätta på egen hand eller om vi ska be läkaren om hon kan skicka en remiss till stockholm om ivf pdg. Det lät inte på läkaren som om det vore omöjligt för oss att få göra det. Men det får vi väl se. Annars finns ju alternativet att åka utomlands och göra det.

Millan
    Jag lider med er.... När man läser om dig/er och eran kamp så blir jag tårögd. Världen är inte rättvis och livet är en berg-och dalbana. Ibland är dessa j-kla dalar så djupa bara.
    Men människan är ju lyckligtvis funtad och berikad med ett hopp om bättre tider som för en framåt. 
    Jag tror på er och att ni oxå ska få stråla som Vickan och Daniel!

• Pingla35

Nu var det länge sedan jag kikade in här och läste ordentligt...
    får ta mig tid att ändra i listan och läsa i fatt ngn annan gång..

Marsflickan: Beklagar verkligen sorgen, finner inga ord att skriva. Kram

EGO: Här spinner allt på i 190. Vi har köpt hus, jätte kul!! försöker sälja min lgh, inga spekulanter, tråkigt svårt!
    Nytt sorts jobb med nya fräscha inputs och trevliga nya kollegor.

Mormor gick bort förra lördagen...
    Jag var uppe i det blå och kände verkligen förändringarnas vingslag med lycka i vinden. Det varade kort...

Kö på mormors lgh och sambon uppbokad på annat kommande helger gjorde att vi idag tömde hennes lgh. Vad tragiskt fort det gick att tömma en människas hem. 

Känner ändå en sorts frid med att hon fick gå vidare, hon var trots allt gammal och "skröplig".
    så länge livet får ha den tågordningen är det ok.

Mitt upp i allt så startar sthlms-veckan... Oh, vad sugen man ärObestämd !!

• Pingla35

Millan- Du sänker inte alls tråden!! Vi och tråden finns till för att vi ska kunna lätta våra hjärtan ibland!!
    Kan förstå din oro. Tycker det låter som att läkaren lämnade lite för många luckor i sin information för att man skulle kunna vara lugn. Man vill ju veta. Ovissheten tär den också!
    Beklagar att ni båda förlorade era mammor på tok för tidigt. Skickar styrkekramar till er båda..

irmelie-Finner inte ord...  Kan inte föreställa mig vad du går igenom! Bra om du försöker ta det lugnt mellan varven men det är väl lättare sagt än gjort.  Och ja, alldeles på tok för tidigt att bli föräldralös.

• Pingla35
    Råttentottan skrev 2011-08-31 10:56:23 följande:
    Plockar bort Pingla77 som fått mens och Essalady fårn aug som får korrigera om något postivt.
    har hänt.
    Tack för hjälpen!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet