-
Enligt min läkare så beror det dock inte på att man får missfall utan bara att en del gravtest mäter så låga koncentrationer så att de ger utslag på ett befruktat ägg. Altså innan ägget har fäst i slemhinnan ... därav "falska" plus.... har en vänn som ständigt tar och testar lite för tidigt och blir besviken när plussen inte "fastnar" att äggen blir befruktade är vanligt men kruxet är altså att det ska fästa....Jojjo77 skrev 2010-12-27 10:47:16 följande:Håller tummarna!!! Tror att det är bra att inte testa för tidigt, är ju inte ovanligt att man får svagt plus som sedan övergår till minus pga av tidigt missfalla och det känns det ju bara jobbigare än att man tror att mensen bara är sen. Härda ut ett par dagar till innan test och så hoppas jag att du får ett fett PLUS!
-
spännande tjejer nu skulle det sitta fint med nya plus!!!!
-
fundera på inköp av test..... Men hallå tänk på oss i tråden vi är ju otåliga ;) give us some good news!!!!Gris78 skrev 2010-12-27 17:59:07 följande:Tack för suppen allesammans jag hoppas att ni har rätt denna gång...:)
Essalady - hur går det för dig? är loppet kört eller??
Polarantis - när tänkte du testa?? vilken dag??
Ska fundera på inköp av test...
Polarlantis- Du med nu vill vi ha PLUS!!!!!
feta pluss som det kommer bli runda bebisar av =) -
Essalady- Bort med sådana tankar!!! Det kan ta tid att få barn, visst kan man äta sunt stressa mindre.... Men inte 17 behöver det vara det det sitter i!! Du kan leva hur bra som helst göra allt rätt men bebis låter ändå vänta på sig!!! Tror inte att det är bra med sådana tankar inte hjälper det dig att bli gravid och inte heller mår du bättre under tiden ni försöker! Visst lev sunt men det är mycket som ska klaffa för att det ska bli bebis... er bebis kommer också även om det kanske inte känns så just nu!!!
jojjo- Japp känner igen mig! Det är som att kroppen spontant reagerar på orden och allt liksom knyter sig.... När jag hade mitt första ma så träffade jag en verkligen "kär" vänn hon berättade att de skulle få tvåan.... Och även om jag verkligen unnar och tycker massa om denna tjej.... så kom det ut ett hemskt falskt...Grattis! Mådde kass fast jag verkligen verkligen vill denna tjej allt gott!!!
-
Essalady- det går upp och ner! Man måste få deppa ibland ;) bara man inte stannar nere för länge!
Bullen- skönt att ni fick till det utan våldsamheter =) Senast jag kollade på MD77´s hemsida så var allt frid och fröjd, hoppas att det fortfarande rullar på ... det var visst iaf "bara" en ;)
Irmelie- Vilken tur att du kollade upp det! grrr visst är det skit att du fått vänta så länge men iaf skönt att äl var på gång!
lavendia- rullade en tår när jag läste ditt inlägg om ditt fadderbarn.....skönt att din vän förstod, sådana är guld värda.=)
Ceke- ohh nooo! Sjuka män ÅHHH så jobbigt ;) Bara du håller dig frisk så hinner ni sexa när mannen blivit lite bättre och kan lämna toagolvet!
Ego- Ja jösses här är hormonerna i rullning innan och utanpå.... sitter just nu och grinar när jag ser på lyxfällan... Mannen har lyckats att tajma med att "gå in i grottan" samtidigt som jag nojjar som f-n för RUL nästa vecka och tvivlar på om klimpen fortfarande hänger med.... Men annars är det bra =P ....men lite plus i tråden skulle göra mig så gla´!
-
Maria- gärna länken till FF ;)
-
Maria- missade det satt nog och skrev när det postades... jag missasde även ASTROOOOO!
Tjoooo stort grattis!!! Åhh så roligt för er!!! Fantastiskt!
-
Maria- tror inte att du hade äl tidigare än charten har räknat ut! Tempen kan ju hoppa lite men jag skulle inte oroa mig för att den kom tidigare iaf men att du fick draget kryss samma dag som ältestet var positivt? Du ältestade inte dagen innan?
jag tror mer på älflytningarna än ältestet ;) Men inte ens FF är bergsäkert så här såg mig kurva ut då jag blev gravid ;) (hoppas länken funkar) du ser FF är inte ens säker på min äl den gången ;) hahha
-
Maria- oj jag ligger lite efter ser att Minnie redan frågat ;) och att du altså har själv satt dit de sista temperna? ?mallanis skrev 2010-12-28 19:09:00 följande:Maria- tror inte att du hade äl tidigare än charten har räknat ut! Tempen kan ju hoppa lite men jag skulle inte oroa mig för att den kom tidigare iaf men att du fick draget kryss samma dag som ältestet var positivt? Du ältestade inte dagen innan?
jag tror mer på älflytningarna än ältestet ;) Men inte ens FF är bergsäkert så här såg mig kurva ut då jag blev gravid ;) (hoppas länken funkar) du ser FF är inte ens säker på min äl den gången ;) hahha
virrigt här ;) -
Maria- Japp får man ett heldraget test så "stämmer" de olika faktorerna in äl-test/temp och flytningar. =) Man lär sig massor på "resan med FF" ;) håller med Minne kolla trådarna med FF brukar vara kloka "rävar" där som kan tipsa ;) jag har redan glömt en massa ;)L Maria skrev 2010-12-28 19:17:39 följande:Ältestade dagen innan också och såg då att det var på väg uppåt - starkare streck än dagen innan dess, men inte fullt utslag förrän på morgonen den 23 (och på kvällen). Jag får dock heldraget streck, det betyder att den är ganska säker eller? Jämfört med det streckade som du hade i din? Flytningarna kom ju redan den 22:e så jag "vet" ju när det börjar bli dags för sexande!
Är i alla fall toppen om det faktiskt är så att det var den 23 eftersom vi som sagt prickade in sex både den 22 och 23! Får annars se nästa månad - kanske man blir lite klokare av omgång 2!
På min chart så har jag bara reggat eggwhite en dag (tidigt) fick bara utslag på ältestet en dag (brukar oftast ha två) och sen dröjde temphöjningen....
altså "inget" rätt ;) Så den månaden var jag ju inte ens säker på att jag haft äl, DÅ tog det sig....