Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ceke skrev 2011-01-04 11:01:50 följande:
    Du funderar inte på att börja tempa, "känna o klämma"? Det säger ju en del om ens kropp... om man haft Äl etc? Gu va jag har lärt mig mycket från "bibeln" och Fertilityfriend... helt sanslöst att jag inte haft en aning om sådana saker tidigare...

Jag vet... ordet vänta.. ha tålamod.. är inga höjdarord...

Fy för den här dan. Den suger stort. Inte blir det bättre av att jag inte har så mycket att göra på jobbet idag heller. Försöka läsa forskningsrapporter.. hur lätt är det när tankarna surrar på annat håll? Jaja...
    hhah fantastiskt att se att fler i tråden blir FF- frälsta... När tråden började var jag nog nästan ensam (mimmi?  höll nog också på? ) skulle säkert älskat bibeln också.... då tyckte ni nog jag var lite galen men det är ju hur kul som helst =)
    svårt med koncentrationen....japp då blir det lite fl och ff ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej tjejer! Känns som att jag nog är den enda av de plussade som hänger kvar här, så jag gör en systertråd där jag hoppas att ni alla snart dyker upp! *kram*  Se trådstart!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    ceke skrev 2011-01-10 17:02:45 följande:
    Hej på er! Oj va mycket som skrivits idag!!

FrkSvår: Hej och välkommen! Ditt inlägg om att du känner att det är nåt som är fel och att din man tycker att du nojjar dig för mkt hade jag kunnat skrivit här har du en jämlike

Irmelie: Hehe, du har helt rätt i att jag heter Cecilia Spännande att vi träffades i din dröm! Vem vet, vi kanske känner varann I så många städer som jag bott och pluggat i så vet man aldrig!

På tal om värktabletter kör jag numer enbart på alvedon. Allt annat går bort!

Polarlantis: Ta ett test, bara för att inte behöva fundera.. ibland är det skönt att få ett svar.. så tyckte jag idag i a f.. Även om det inte är det roligaste svar, men ändå. Skönt att slippa gå o ha falska förhoppningar... Haha.. i min kalender står små citat för varje vecka. Denna veckas citat är " Fakta upphör inte att existera bara för att man inte bryr sig om dem" av Aldous Huxley.

Nu jäklar tjejer, ska här testas grejer inför nästa cykel. Gick in på en hälsokostbutik tidigare idag. Tjejen där frågade hur hon kunde hjälpa mig. jag svarade "gör vad som helst, bara du gör mig gravid". Hon va rätt kul, så vi skrattade gott åt det hela. Hur som, så kom jag därifrån med B6 vitamin 250 mg/tablett samt nattljusolja. Det sistnämda ska tydligen va bra för hormonbalansen i kroppen samt för huden. Nåja.. om det nu inte hjälper mot spottings, så kanske min hud blir mindre torr i a f!

Nu fundarar jag på att faktiskt ringa och beställa en tid för akupunktur också. Varför inte göra allt som går och inte går för att hjälpa kroppen på traven.. och förhoppningsvis slippa titthålsop senare i vår! Och bli gravid såklart...

Tjohopp! Är på rätt bra humör idag faktiskt trots allt. har umgåtts med en vän och hennes underbara lilla pojk på 1,5 år också, vilket va en riktigt höjdare
    hiihi kan liksom inte låta bli att gå in här och läsa vad ni har för er....

Ceke- Jag började med akupunktur efter mf nr 2! Kan helt klart rekomendera det! Blev helt sågad av "akupunktöristen" första gången men sen har jag försökt att ändra mig och tänka till! Har du bidrag från jobbet på friskvård? (jag hade det) och kunde ta min akupuntur på det "kontot" ett litet tips bara ;) då det lätt kan bli lite dyrt...
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Polarlantis- Jag plussade på BIM+ 10 vid min andra graviditet, hängde då i trådar med andra som plussade sent. Flera av dem har bebisar eller bebisar på gång idag ;)  Det kan dock vara ett problem att progresteron halten inte stigt tillräckligt fort eller att man jelt nkelt är en av dessa "låghormonare". =)

Jojjo- En del som gör ivf rekomenderas akupunktur av sina BM/läkare! Jag tänkte att jag gör ett försök efter mina problem med mf. Hur mycket det har med psyket att göra vet jag inte men vid mitt första besök berättade hon grejer om min kropp som är svårt att "gissa sig till" om man inte är synsk ;) eller väligt..... väldigt bra på att gissa.
    Jag fick akupunktur, försökte lägga om mitt beteende och började med tabletter hon rekomenderade. Vad som hjälpte mig vet jag inte men Äl kom tidigare fick kortare cykel och rikligare mens.... men sen vet man ju vad som hjälpte mig men jag började må bättre =)  trodde innan att jag hade en helt ok och regelbunden cykel... men hade äl lite väl sent...

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Längtan och KM - Stort grattis tjejer! Skönt att det verkar som att plussen nu äntligen börjar rulla in!

Pingla- Morr...konstigt att folk tror att det är ok att ställa så personliga frågor! idiot!

Tråkigt med er som fått besök av tanten. Kämpa på tjejer! Snart kommer plusset!

Ceke- Låter trevligt, hade dock maken fått göra samma sak så hade han först fått gått och skaffat mig nya kläder för de gamla sitter verkligen inte snyggt nu Rynkar på näsan njut njut njut låter som ni har en mysig helg planerad och hoppas det blir nybakat!

Essalady- Vilken kurva!!!! Det kan ju faktiskt vara en impdip på dag 21! Kommer inte ihåg om min (impdip) gick ner under det heldragna strecket eller ej.... Men har du haft sådan temp dip tidigare efter äl? ? ? ? Ser ju spännande ut!!!!!!!!!!!!!!!!! Flört
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    ifyouweremine skrev 2011-01-21 14:15:42 följande:
    Pingla - Jo dieten går fint. Invägning imorgon efter tre veckors diet, ska bli spännande. Förra veckan gick jag ner mer än ett kilo, hoppas på nåt liknande nu, men vet ju samtidigt att jag är på veckan före mens så kroppen kanske samlar på sig vätska. Jag har också problem med att hålla vikten vanligtvis, eller snarare min kropp vill gärna ligga på en viss nivå som är lite högre än jag vill. Den går sällan över den nivån, men den kämpar emot när jag ska försöka gå ner. Har provat flera dieter och mycket träning etc, men LCHF är det enda som varit riktigt effektivt för min del. Det kan ju vara värt att prova några veckor och se hur det känns? Alla trivs ju inte med den och olika kroppar svarar olika bra, men för mig funkar det bra som sagt.

Mallanis - Ja kurvan var annorlunda mot vad den brukar i alla fall. Större avstånd mellan låg och hög temp och sån där dip har jag aldrig haft förut heller. Men å andra sidan känner jag mig inte det minsta gravid över huvudtaget så det kan säkert bero på min LCHF-diet att det diffar nu. Hur går det för dig? Du måste nästan ha passerat halvvägs nu?

Ernlia - Åh hoppas att tiden går snabbt fram till onsdag då så du får svar på dina frågor. Hoppas och tror att det kommer vara som det ska den här gången. Om det mot förmodan inte är det så verkar du ju i alla fall ha lätt för att bli gravid. :)
    Jag skriver det igen essalady SPÄNNANDE!!! Skrattande jag hade ju en sån där fin dip för 21 veckor sedan ;)

Irmelie- Förstår att det blir super drygt när man måste vänta så länge mellan försöken =/ kämpa på snart kommer det nog ett fint + igen! Som stannar!!!!!

Bullen- ja kuddtricket kanske inte skadar men man känner sig ju lite fånig..... börja cykla med benen också så ser man ännu fånigare ut men får lite träning på köpet ;)

Ego- Jo jag är i vecka 21!!!! helt galet =) Nu är allt bra men har ju varit inne på förlosssning (falsk alarm och lång historia) för en vecka sedan. Fick då lyssna på en OOOOO så levande bebis men också OOOO så stressad. Puls på 160, men glad för att vi fick lyssna på bläckfisken (som BM kallade den)  och nu tänker jag inte sätta min fot på förlossningen förrän i juni och tänker inte heller oroa mig för bebisen där inne!

Tänker på er brudar och kan liksom inte låta bli att skriva lite då och då ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Essalady - Jo det kan vara vanligt så jag undrar om du haft det tidigare också. Dippen ska ju helst under "röda linjen" för att indikera tempdip men du hade ju börjat med något nytt denna cykel som kanske påverkat din temp var det inte så? Dippen du har kom ju också på fin dag 21 hur lång cykel brukar du ha?
    Skickar med min gravidkurva med tempdip som kom på dag 23 och som jag inte fått vid tidigare cykler.
    http://www.fertilityfriend.com/home/2fd45f

Håller massor med tummar! Fast förstår (och tycker det är vettigt) om du inte ropar hej ännu !

Kekke- så där kul med uniformer...finns några i garderoben men de är inte direkt utslitna ;) man måste ju liksom vara på rätt humör för att kunna bära upp dem *s* Hellre sexigt det känner jag mig oftare än sexig liten städtant ;) hahha. Ja kanske ska se om jag kommer i städtant outfitten i kväll (v 21 nu) så får både jag och mannen skratta lite... Skrattande 

Ceke- jösses när jag var i den åldern var jag LIVRÄDD för att bli gravid. Håller med Millan körde också med hängslen och livrem...

Åhh så söta ni är med EGO - inläggen ;) förstår att det kan vara förrvirrande ;) Mitt EGO- inlägg solsken, snö och endast några minus nu ska jag sätta på hundarna selarne och sätta dem framför sparken. SÅÅÅÅ kul ha en fin lördag brudar!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Essalady- Åh så trist med mens och kräkningar ....kan det bli värre? Jag som tyckte din kurva såg så bra ut! =/

Daniela- Va kul ni som kämpat så länge Stort GRATTIS!!! Du kommer väll till systertråden och babblar vidare när du känner dig redo ;)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Sanna- Beklagar verkligen ditt missfall! Så tungt det är, gråt och var ledsen och sörj!

Irmelie- Japp och det rekomenderas av en hel del läkare som gör IVF också !!! Jag fick äl tidigare och rikligare mens trots att jag trodde jag hade en hyfsat bra cykel....
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej girls är inne och läser om era äventyr och hoppas att den positiva trenden med pluss håller i sig!!! Det var ju helt stilltje ett tag men nu ser det bättre ut! Lycka till nu tjejer och sexa på ordentligt (är just nu lite avundsjuk på er som har stockholmsveckan att se fram emot..... här är det inte så mycket sthm längre.... är inte ens i uppsala...=/ )

Frk svår- Kollade på din kurva men än har ju FF inte satt ut någon äl än vad jag kan se? Fast troligen hade du den där i samband med eggwhite flytningen.

Essalady- Uch så bedrövligt besked din vän fått!
    ingen aning vad det inebär för risken men att behöva föda fram det kan väll vara tragiskt nog... Försök bara att finnas och lyssna det hade jag uppskattat som kompis iaf ...

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet