Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Essa - usch vad hemskt. Håller med alla i andras kloka ord. Vad man skulle göra? Ingen aning. Tror inte att man kan veta det om man inte själv sitter i den sitsen, men jag hoppas att vi aldrig kommer att behöva fatta ett sånt beslut... Usch, ryser i hela kroppen!

Känner mig konstigt lugn och ostressad inför BIM denna månad, märklig känsla i kroppen som är svår att förklara... Brukar aldrig vara "harmonisk" en vecka innan mens, men i och för sig skönt med omväxling. Någon annan som snart har BIM som känner igen sig?

• Jojjo77
    Längtan1980 skrev 2011-02-08 21:05:19 följande:
    Jag fick ett svagt  Plus i söndags och något starkare idag!!! Känns helt overkligt! Har nog inte riktigt fattat det än! Flyter på moln! Hoppas det lilla pyret håller sig kvar därinne nu och att det är friskt.
    Garttis!!! Hjälp vad plussen rullar in
  • Jojjo77

Puffar fram listan lite...

SoligBIM Vi som längtar... 
     Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 -- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    17 -- Frk Svår ÄL 27/1
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb( 4:e försöket igen eftersom det inte blev nåt försök förra månaden...)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    MariaF79: BF 16 okt, försök nr 5
  • Jojjo77

En liten observering... Har fäljt den här tråden sen okt, då var det inte så många som plussat och nu är listan lång Härlig statistik!!! Skrattande

• Jojjo77
    Frk Svår skrev 2011-02-09 09:03:42 följande:

Det där med hur man reagerar på sorgebesked är jättesvårt (ang essaladys vän). Egentligen räcker det ju att bara finnas där och lyssna och ställa upp, men samtidigt vill man ju säga några kloka ord som tröstar och gör allt bra, men det går ju inte

Samtidigt är det härligt att se alla plus! I andra BIM-trådar jag varit med har man nästan blivit lite nedstämd för varje plus som redovisades, men här känns det bara positivt faktiskt. Det känns som att för varje plus så ökar hoppet för mig också

Vem var det som kände sig lugn och harmonisk innan BIM? Jag känner mig också ovanligt lugn och harmonisk men jag vet iofs inte när jag har BIM. Om jag ska tro FF så är BIM någon gång kring den 16-17 feb (fast det hade varit lite kul att plussa på alla hjärtans dag ) och är min cykel "normal", dvs 27-28 dagar så är BIM redan den 11e februari. Men jag misstänker en lång cykel denna månaden...

Det är jag som känner mig lugn och harmonisk BIM på tis och inga känningar av ngt slag, lite lätt illamående började igår, men tror tyvärr att det kan vara så att det är magsjuka på intåg, det går nämligen på jobbet...
  • Jojjo77
    ifyouweremine skrev 2011-02-10 00:51:36 följande:
    Tack snälla Millan för svar på mina frågor. Jag tror jag faktiskt förstår precis hur du menar med att vara rädd för att vara för glad. Så har man känt i andra situationer. Man var "glad och dum" och därför blev besvikelsen större, inbillar man sig.

En annan jobbig fråga som jag tänker på, om nån vet.. Om man nu ska göra abort genom att föda ut barnet.. Avslutar man liksom livet innan abortprocessen börjar och isf hur? Eller dör barnet direkt när det fötts? Usch, obehaglig tanke hursom..
    Jag har ingen aning... inte så ofta man hör om något liknande och som du skrev, obehaglig tanke hursom...

Jag förstår också att man kan vara rädd för att vara glad och lycklig inför olika saker t ex den dagen man blir gravid. Samtidigt som jag också starkt tror att oro och negativa tankar kring vissa saker kan framkalla att det skiter sig. Förstår ni hur jag menar? Jag tror att saker lättare kan gå åt h....vete om man har skapat en tanke kring det och också förutsätter att så ska bli fallet. Jag försöker att leva i nuet och njuta av alla glädjebesked, visst gör det ont om det visar sig att det inte går bra, men samtidigt har jag ju fått ut lite lycka och glädje av det hela, innan det sprack. Skulle man bara tänka på elände så skulle man ju inte bli kär, resa eller ha nära vänner, för alltid riskerar man ju att bli sårad eller drabbas av olycka. Vilket tråkigt liv det skulle bli!

Japp, det var mitt filosofiska bidrag för denna vecka
  • Jojjo77

Ceke - skönt att besöket hos kuratorn gick bra. Men vad hemskt att de skrivit helt fel i journalen, känns ju inte så tryggt, inget litet fel heller! Håller alla tummar jag kan för att allt kommer att ordna till sig Hjärta

• Jojjo77

Nu har jag suttit och kollat över mina anteckningar över min cykel de senaste månaderna. Jag har en cykel på 28 dagar, oftast. Förra månaden kom dock mensen 2 dagar för tidigt, ovanligt. Mitt BIM datum är uträknat på min 28 dagars cykel, vilket ju logiskt borde innebära att min BIM denna månad borde vara den 13/2 (inte den 15/2), alltså söndag, om man ska gå på antal dagar mellan ÄL och BIM. Eller tänker jag fel? Helt plötsligt hakade jag upp mig på detta... Har också denna månad haft enormt mycket flytningar, vita och luktfria så känns inte som något konstigt, dessa började 4 dagar efter ÄL och har hållt i sig och ökat, vilket jag inte haft tidigare cykler.

Vet inte vad jag vill ha sagt med detta, mer än att det inte är helt lätt att veta vad som är normalt/onormalt för ens kropp. Blir inte klok någonstans faktiskt.

• Jojjo77

saftis - ojojoj vad spännande! Blir säkert plus imorgon. Hoppas, hoppas, hoppas!!! Jag skulle också väntat till mannen kom hem, vi vill också "kissa" tillsammans

ceke - skönt att få bli ordentligt undersökt och tagen på allvar, självklart kommer allt att gå bra och självklart kommer ni och alla andra här förr eller senare bli föräldrar och jävligt bra såna

Maria - vilken grej med att det röda strecket kom och gick! Jag hoppas att flytningarna är något positivt...

EGO: Började igår känna mig konstig, yr och lätt illamående. Gick hem tidigt från jobbet och la mig i soffan och tog tempen som var något förhöjd, har normalt låg temp. Är hemma från jobbet idag för att jag känner mig allmänt konstig, men känner mig inte värre än igår. Många är sjuka på jobbet, så jag tror att det kan vara det som spökar. Men alla gravsymptom är ju så lika både PMS och vanlig sjukdom, så man blir ju lite knäpp. Det konstiga med illamåendet, som gör att det inte känns som magsjuka, är att jag ändå är hungrig och illamåendet försvinner när jag äter och jag är inte dålig i magen. Hmm, jaja, nu är ju ute och svävar känner jag, det är bara att vänta och se vad som händer.

• Jojjo77
    Polarlantis skrev 2011-02-11 07:53:36 följande:
    Dagsrapport från mig:
    Molvärk nästanhela tiden, ömma bröst, humör som svänger hit och dit, skumma flytningar...hmmm...blir onekligen spännande att testa! Dock irriterande om det ska vara värk varje månad utan anledning liksom...hmmm...bara brösten som är annorlunda nu men det kan lika väl vara kroppen som spökar, den är ju bäst på det, morr!
    Hur går det för er andra som har BIM om en vecka???? NYFIKEN!!!

Ceke: Låter bra att  du landar lite nu, att du kan känna att du får hjälp kan nog hjälpa dig att slappna av något, hoppas det iaf! Visst kommer det lösa sig!!

Ibland kan jag dock tänka lite så här...tänk om det tar lååång tid att få till detta, hur ska man INTE hoppa över att göra en massa saker under tiden? Ex vill jag köpa en hund till men väntar för jag kommer (kanske) ha bäbis att koncentrera mig på...men det kan ju ta ÅR och då får jag ju inte köpt en hund till heller? Hur gör ni? HUr mycket har ni skjutit upp i livet för om/kanske/utifallatt ni får bäbis i magen NU???

dags att gratta min far på födelsedagen, tjingeling, vill höra massor med symptom från er alla och massor av andra tankar om allt och inget!!! Ni är för GOA!
    Låter ju helt klart som om du har ngt på G!!! Hoppas för dig också!

Jag tror att man omedvetet tänker som du gör när det gäller grejer som hundköp, resor etc, för att man tänker sig en bebis snart. Men, det varkar ju kunna ta tid, så jag tykcer man ska försöka att köra på som vanligt i så stort utsträckning som möjligt. Börja spana runt på hund och besök kennlar och ställ in dig på att ni ska ha en hund till, då kommer garanterat plusset tror jag Vad har ni för hund och vad vill ni skaffa? Vi har tyvärr inga djur pga att mannen är allergisk, men jag är uppvuxen med katt, hund kanin, hamster osv. Hundar tillhör mitt favorithusdjur.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet