Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Polarlantis skrev 2011-02-13 10:18:10 följande:
    Intressant! Håller tummen för dig!
    Jag tror ju att min kropp bara ska ge mig mens from hell och inget +...men ska nog ta ett test idag och tjuvkika lite...har en hel hög av testlagrets så det gör ju inget liksom...hmm...
    Och jag för dig Ja det är ju det där som är så svårt, helvetisk mens eller bebis, vad är det kroppen vill hinta om? Jag har ju redan fuskat med ett test, som inte visade något, så jag härdar nog ut ett tag till, men om jag som du, hade en massa tester så skulle jag inte kunna hålla mig Testa på Man vet ju aldrig! Hoppas att du får ett plus!
  • Jojjo77

ceke - allt googlande gör ju t ex att man varje månad tror att man är gravid och än har i alla fall inte jag haft rätt gällande alla symptom Flört Så... du får inte väga in för mycket i vad du tycker stämmer in på dig när det gäller detta heller, man har ju en tendens att läsa in för mycket i all man ramlar över, både positiva och negativa saker. Jag tror att du kan vara lugn och att det är hjärnspöken du har, vilket är helt förståeligt, jag skulle vara likadan. Men, som sagt, fokusera på det positiva, det kommer att bli bra! Kram på dig! Hjärta

• Jojjo77

Maria - Neeej ,vad tråkigt, så ledsen för er skull Stora kramar! Ta hand om er! Hjärta

• Jojjo77

Ja, usch vad mycket tråkigt, självklart måste man sörja klart men sen försöka att hitta upp till ytan igen. Det kommer att gå bra för oss alla förr eller senare!Hjärta

Jag och mannen bestämde igår att vi skulle ta ett test imorse innan han åkte till jobbet. Sagt och gjort. Men precis som jag befarat, ett stort fett minus. Ingen mens än, men tyckte att mina flytningar var svagt rosa efter testet. Det konstigaste av allt.. orkar inte ens bry mig, känner mig bara matt och likgiltig. Hoppas det blir plus för er andra!!!

• Jojjo77

Jag är också pessimist... så flyttar fram mig...

SoligBIM Vi som längtar...  Baby 

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    12 -- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    17 -- Polarlantis ÄL 3 feb (tredje försöket, första barnet)
    18 -- Gris78 ÄL 4 feb (försök nr 6)
    18 -- Percy31 ÄL 4 feb (1 försöket)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    22 -- Ansi30 (struntar i äl-koll och kör på varannan dag till nästa mens)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Mars
    5 -- Finlandssvenskan ÄL 19 feb( 4:e försöket igen eftersom det inte blev nåt försök förra månaden...)
    8 -- Ceke ÄL ca 21 feb (9 försöket)
    9 -- Kaprifolen1979 ÄL ~21 feb ( försök nr 3)
    10 -- Frk Svår ÄL 23 feb
    15 -- Jojjo55 ÄL 1 mars (på det 5:e gäller det!)

MariaF79:  (försök nr 6), MF v 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Fru KM: BF 23 sept, fjärde försöket
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 21 okt (försök nr 8)

• Jojjo77
    Zalia skrev 2011-02-15 10:53:32 följande:
    Måste skriva ett ego inlägg också... Är nu på Bim +3 och ingen mens! Har haft mensvärk av och till i över en vecka nu och bara väntar på att den ska komma. Testade i torsdags och igår och båda var supernegativa. Håller på att bli knäpp här! Känns verkligen som att mensen ska komma, men det händer vääääldigt sällan att min cykel är så här lång så jag vet inte vad jag ska tro. Hade lite ljusrosa flytningar igår men inget mer. Om mensen ska komma kan den väl bara ta och göra det så det blir överstökat! Skrikandes
    Känner igen mig. Toknegativt test imorse, svagt rosa flytning på fm och sen inget mer... Kan mensen bara inte komma igång och vara i några dagar istället för detta "fjuttande" imorgon har jag säkert inte tillstymmelse till flytning bara för att det ska röras om ordentligt i skallen på en... morr.
  • Jojjo77

Irmelie - runt omkring mig duggar också alla graviditetsbesked tätt, tror att det är fem stycken jag känner till som ska ha i sommar. Det är så svårt att glädjas i andras besked, man blir mest irriterad och sen irriterad över att man reagerar så. Ond cirkel. Jag hörde en kommentar av en av dem jag vet är gravid, hon kläckte att "och jag vet ju inte ens om jag vill ha barn, haha" då blir jag rent ut sagt förbannad. Fixar inte sånt just nu! Idiot!

Jag hoppas verkligen att man en dag får gå där med magen i vädret och sen får hålla ett litet knyte i famnen, men just nu känns det som om den dagen aldrig kommer att komma. Man blir så besviken varje gång man inser att det inte tagit sig och för varje gång känns det som om en gnutta hopp liksom försvinner. Idag när jag fick negativt på stickan så kändes det extra jobbigt, då mannen denna gång varit extra engagerad och faktiskt trodde att det skulle bli något. Det blir liksom värre när jag märker att han blir nedstämd och också börjar tvivla... Vill just nu att vi ska få tid för vårt läkarbesök så att vi kan få bli kollade.

Ursäkta att jag spinner vidare på deppinlägg, men idag är det tungt.

Håller mina tummar krampaktigt för er andra som har BIM i dagarna!

• Jojjo77
    Lavendia skrev 2011-02-15 16:31:58 följande:
    Fy vad det suger att få mensen. Stor kram till dig Simtim!! Irmelie, känner igen mig massor i det du skriver!! Stor varm kram PS. kom precis en gravidmage gående förbi mig (en kollegas fru som ska ha). Ser dem överallt, all reklam, på stan, blir något fixerad Skrattande
    Samma här! Det vimlar av magar! Och i alla serier och filmer blir alla "hoppsan" gravida! Yeah right, för det händer ju ofta om du är äldre en fjorton   Skitjobbigt ju! Var f...n ska man titta????? Psyket nästa?!?!?
  • Jojjo77

Polarlantis - stämmer in i all dina PUST. Visst blir man ännu knäppare när man tänker på hur galen man blivit av allt detta! Jag har ju heller aldrig varit så inne på barn och nu är det det enda som känns viktigt, ingenting annat känns relevant, inte ens jobbet, som för min del varit det jag nästan levt för... Men, men, det kanske är bra att få omvärdera saker lite också...

Hur det går för mig? Ingen j...la aning. Inte tillstymmelse till flytning sen igår fm, få väl se vad som händer under dagen. Är det möjligt att kroppen i 33-års åldern ska börja strula med hur mensen är? Har aldrig varit med om detta tidigare, småfjttande ett par dagar innan mens och så småfjuttande ett par dagar innan den upphör helt. Märkligt, märkligt, märkligt.

Millan - Förstår dig precis. Jag går också och funderar och pendlar i tankarna om vi ska lägga ner allt hysteriskt försökande denna ÄL, ibland vill jag skita i det, men tänker redan i den tanken att nej, det är klart vi inte kan pausa. Visst tar det på krafterna, enormt mycket. Tala om vad ni bestämmer er för.

Kram till er alla!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet