Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ceke skrev 2011-02-26 10:37:00 följande:
    Yes... än verkar det inte nå galet med progesteronproduktionen här, om man ser till morgontemepn Hoppas det fortsätter så. Och i s f var det ju inge konstigt att Proveran inte hjälpte nåt heller...
    Härligt
  • Jojjo77

Tack för svar tjejer och tack för att man inte behöver känna sig ensam om upplevelsen. Ni är så bra! Hahaha, roligt det där med matoljan Saftis!

Ni kanske kan hjälpa  mig med detta också: Äter just nu penicillin, Kåvepenin, och ska göra det i några dagar till, ganska hg dos. ÄL är på g och jag har försökt att hitta info om denna kan påverkas av penicillin men inte hittat något om det. Man kan äta Kåvepenin när man är gravid och ammar, det ska inte vara någon fara. Men det jag funderar på är hur ett foster ev kan påverkas om man blir gravid under tiden man äter Kåvepenin? Man ska ju t ex inte äta Ipren och liknande när man jobbar på att bli med barn och det står ju på förpackningen, inget om det står på penicillinförpackningen. Någon som vet hur det är? För är det farligt och för stor risk så vet jag inte om jag vill försöka tima denna månad, för det vore så himla typiskt att man just nu skulle bli gravid och sen få reda på att medicinen man stoppat i sig kan vara skadligt för fostret. Vissa mediciner kan ju faktiskt orsaka missbildningar på foster om man äter dem precis under själva tillverkningen. Sååå... HJÄLP snälla ni!

• Jojjo77

Ceke - tack för svar. Jag har mailat vårdecentralen också för att kolla för säkerhetsskull. Näe, fy f...n för spottingarna!!! Kram!

Millan - usch vad tungt. Jag håller alla tummar jag kan för att det ändå ska gå vägen!!!

Kaprifolen - jag har alltid bara testat en gång om dagen, eller varannan. Men om man precis har börjat att testa och inte vet hur ens kropp funkar, så visst kolla 2 ggr om dagen i ett par dagar, men tror inte det ska vara nödvändigt. Det som kan vara bra med ÄL-tester är att testa senare på dagen, inte på morgonen som man gör med gravtest. Detta står i alla fall på intstruktionerna till billigatesters stickor.

• Jojjo77
    Jezzi80 skrev 2011-02-27 12:20:47 följande:
    Hej
    I läkar-fass står det: 

Kategori A.
    Omfattande kliniska data talar för att fenoximetylpenicillin inte medför ökad risk för fosterskada.

Om kategori A:
    Om den kliniska användningen inte gett några hållpunkter för skadliga effekter på människa placeras läkemedlet i kategori A eller B.

Det enda som man ska tänka på är:
    Effekten av p-piller kan eventuellt påverkas av behandling med Kåvepenin.

... men det känns ju inte så aktuellt hehe.

Kram

Jättetack för utförligt svar! Välkommen hit
  • Jojjo77

Polarlantis - vad skönt med positiva vibbar

Saftis - hahaha, den var bra. Lättlurat folk

• Jojjo77

Essa - håller med ceke njut i fulla drag. Jag kör inte helt alkoholfritt fast jag är hemma, dricker inga gigantiska mängder, men vill jag ha ett glas vin så tar jag det, måste få leva som vanligt känner jag.

Ceke - hoppas att du slipper fler spottings.

Lavendia - usch vad tråkigt att bitchen kom   Påt igen bara

FrkSvår - haha, ja gör det och skriv och tala om hur det går

EGO: Har haft svaga utslag på ÄL-stickan i flera dagar nu, men inget idag (!) och beräknad ÄL imorgon, hmm, detta var något nytt och konstigt. En liten funderare, hur många nya saker kan man egentligen upptäcka cykel efter cykel med sin kropp? Jättejättekonstigt, fast samtidigt lite fascinerande... Jaja, bara att vänta till imorgon och se om det ändras.

• Jojjo77
    Pingla35 skrev 2011-02-28 21:30:00 följande:
    Ceke- härligt med spottingfri tillvaro!! Håller tummarna att det håller i sig!

Levandia-Skit oxå, att det inte gick er väg.

Dags för ÄL tider lite här och var ser jag på denna sista sidan av tråden. Likadant här. Trodde att det skulle bli lite mys här men Milan-Napoli(fotboll) är svårt att konkurrera medFlört .
    Får hålla mig vaken om det ska bli lite mys efter kanske. 
    Är lite spänd inför onsdagen då jag ska "spola" ledarna. Sambon följer med. jag är bra blödig och känner mig så liten så fort man ska till läkaren och speciellt nu. Gjorde iofs stort framsteg på provtagningen sist då jag för första gången sedan barnsben inte grät när sprutan/nålen stacks in i mig.
    Får se vad domen blir för oss...Obestämd 
    Kommer att gå bra ska du se!!! Tänker på dig! Hjärta
  • Jojjo77
    Pingla35 skrev 2011-03-02 20:02:55 följande:
    Välkomna podigy och Marre!!

Saftis: Trevligt med fest! Hur många och vilken sorts fest hade du tänkt? sittande middag?

EGO- Sitter här med lite smått mensvärk. Ganska glad att sambon är borta på poker..
    Det var INTE skönt idag! Jag fick visserligen glada besked. Men aj, vad det smärtade till när läkaren förde in denna lilla ouppblåsta ballong som sekunder senare blåstes upp i livmodern. Blev alldeles kallsvettig!! Och illamående... 
    Tog några sekunder innan man kom till sans igen! Sedan fick vi se allt på tvapparaten. Läkaren hittade en äggblåsa som var 13mm eller var det 1,3 mm..Obestämd Hmm, nåja det fanns där iallafall och allt såg bra ut. Häftigt! (Någonstans så hann tanken fara genom huvudet att nu när jag ser det så ska väl någon liten simmare se till att träffa den där lilla. Några dagar kvar innan ägget lossnar dock. Till helgen låser vi in oss.)Sedan förde han in 20 ml saltlösning och grattis, mina äggledare är ok.Skål

Det betyder att vi är ok båda två. Det vill bara inte fungera för oss. Så vi fick då Pregotime utskrivet. Massa regler kring det. Det som återstår är svar på ÄNNU ett blodprov jag gjorde idag. Tredje gången som jag tar för samma test. De två förra visar en något förhöjt värde på sköldkörteln något och de vill vara säkre med ännu ett test innan de skriver ut piller för det.
    Å vad skönt Pingla! Blir så glad för er skull! Då ska ni se att det tar sig snart, när ni vet att det inte är några fel på er
  • Jojjo77

Grattis till alla fördelsedagsbarn och välkommen till er nya

Här är det inte så bra... Vi har knappt fått till ngt mys p g a sjukdomar och enorm trötthet. Ingen av oss har orkat eller haft lust de senaste dagarna. Något mycket konstigt är också att jag än inte haft utslag på ÄL-stickan... Skulle ha haft ÄL i tisdags, men har bara haft svaga streck sen i söndgas. Vad f...n kan det bero på? Fattar nada. Kan det helt plötsligt bli så att ÄL uteblir? Har läst om att det kan vara så att man vissa månader inte har ÄL... Jaja, det har skitit sig denna månad för oss hur som helst, så ngt decemberbarn behöver vi inte oroa oss för.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet