Inlägg från: Pingla35 |Visa alla inlägg
  • Pingla35

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan: Tack! 
    Visst ska man tänka så.  
    Idag har jag inga ömma bröst alls. tre dagar till mens enligt min kalender. Torde det bara inte komma.
    Bröstömmandet beror nog på pregestoronet . Men varför slutar det ömma nu när det i mina ögon borde starta??
    Nåja, tjejekväll och schlager, kan det bli bättre? Nej, tror faktiskt inte det! 

• Pingla35

Jag vet inte om jag vågar men kanske.......
    Jag kissade på en sticka idag.......
    Är på ruvardag 10.....
    svagt plus på testlagrets gravtest......
    Vågar man tro.......Obestämd 
    Har testdag den 5 juni egentligen. kan det vara proggisarna som ger utslag? 

• Pingla35

Oh, tack tack!
    Har inte kollat idag!
    Men fick en blödning idag. Den var alldeles klar och kom från ingenstans. Nu känns det som det kommer blod hela tiden men det gör det inte. Har haft Ob men inget blod på. Men i eftermiddags, läs 17.30 när jag skulle sätta en proggis igen kom lite klart blod igen. Förlåt detaljer!
    Ska prova ikväll igen tror jag.
    Hold your horses, måste ta en dag i taget! Vågar ännu inte riktigt tro! 

• Pingla35

Mumwannabe- Vad tråkigt att läsa! Hade hoppats att det skulle fungera för dig den här gången. Ska inte vara dryg men är du riktigt säker. Min läkare var rätt tydlig med att det kan ge utslag åt det positiva hållet även om du har blött. Du har testdag i morgon. Du ska inte prova iallafall?
    Vet att jag är dryg men hoppet, trots allt lever iallafall jag rätt länge på. 
    Är det toknegativt imorgon och du får fler blödningar då har du all rätt i att vara arg, bitter och ledsen. 
    Skickar en stor stöd och peppkram!

Själv har jag inte fått fler blödningar. Men jag börjar nästan bli öm i stjärten efter alla toabesök. Tror hela tiden att det ska komma, tanten alltså!
    Nej har inte provat mer. Men kommer göra det innan fredag för att se om jag ska köra alkoholfritt på lördag eller inte!

• Pingla35

Mum- vad tråkigt, Stor kram!

Jojjo-VAd skönt att ni har hittat annat fokus! Förstår precis vad du menar med sommarlov!

Saftis: Men det var väl...... Vilken osis! Nåja, tur att magen klara sig! Pepp kram till dig! Hur långt har du kvar? och hur länge ska du ha gipset?

EGO: Kunde inte hålla mig tog ett test igår kväll igen.... Lite starkare plus och ingen tant i sikte.Tungan ute 
    Men ska ta ett "ordentligt" test den 5 med clearblue.
    vill ännu inte riktigt tro på detta märker jag, gick på promenad idag med bästa väninnan som naturligtvis fråga hur det är. Nekade att jag visste något ånnu. Inte likt mig!
    Så nu står jag inför ett delikat problem!! 1a grillfesten med alla de, för oss, nya grannarna på gatan på fredag. Kan inte skylla på att jag kör. Kan krypa hem ca 10 m hem. Så snälla goda alkoholfria viner på förslag tack!
    Måste göra en fuling och byta ut vinet i en vanlig vinflaska. Har några grannar som har allt för stora ögon. 
    Kram och god natt{#emotions_dlg.flower} 

• Pingla35
    L Maria skrev 2012-06-02 11:28:16 följande:
    Millan - jag tror att graviditet nr 5 kommer vara den som håller hela vägen och att den kommer med den här omgången!! Jag håller tummarna för att nr 5 är bådas vår turgraviditet! Och på något vis kan jag tycka det känns tryggt att du har alternativet med ÄD sen, det finns fortfarande lösningar kvar att ta till! Kram!

Mentalt har jag inte lämnat den här tråden, man är ju lite skadad fortfarande, även om jag skrivit in mig i den andra, så jag hänger kvar här lite till (men ska inte prata krämpor och grejer här mer).
    Utan den här tråden tror jag att jag hade brutit ihop flera gånger om - ni här vet precis vad man går igenom och vet vad man vill höra när det är tufft, alla här förtjänar friska graviditeter och friska barn i slutändan, det är ett som är säkert! Hjärta
    Visst är det så man känner! Denna tråd har vart min räddning mänga gånger då både karl och vänner känts omöjliga att prata med och ha en tillstymmelse förståelse.
    Här har man både kunnat vräka ur sig sin förtvivlan eller kunnat läsa om den för någon annan har skrivit det man känt. 
    Sambon som till en början tyckte jag skulle lägga ned detta at vara i denna tråd och slappna av insåg till slut att det var det ni fick mig att göra.

Apropå grillfest och 40 årsfest. Hitta ett gott vitt vin till fredagen som jag kommer köpa fler gånger om nu detta håller i sig. jag var chaufför till 40 årsfesten som var ute på landet å rätt naturligt att någon skulle vara tvungen att köra. 800 spänn i taxi annars...
    Men fy vad kallt det var! Partytält ute i regnet! Alla blev fullare för varje halvtimme och brydde sig mindre om kylan. tolv sa jag att taxin gick. Sambon ville inte gå men blev tvingad av kompisen och dennes underbare sambo som förstod mig mer än väl. jag orkade inte argumentera. Var vit om tårna när jag kom hem.
    ska köpa ordentligt grav test idag! provdag på tisdag!
    Kram till er alla 
  • Pingla35

Oj, vilken stor bild det blev men fick iallafall igång överföring av bilder från mobil till dator. Äntligen!!
    Smakade som ett Riesling vin, jag tycker det är rätt gott men är man inget fan av Riesling ska man kanske avstå!
    När vi skulle ha en fördrink i lördags innan 40 årsfesten fick jag detta blandat med lite sprite. Riktigt gott! 
  • Pingla35
    Aruba skrev 2012-06-05 06:12:28 följande:
    Jag har......precis plussat...Måste kolla imorrn igen.Jag som har druckit vin eftersom jag absolut inte trodde det blev nåt.

Vilken märklig, förvirrad känsla...
    Håller tummarna att det stämmer! Grattis!
  • Pingla35

Nu kanske jag tror på det!! Det resultatet kom fram efter bara några sekunder!Solig
    Äntligen ett Plus!!
  • Pingla35

Tack tack tack för grattis!!!
    Har svårt att förstå ännu men det tar väl tid!
    Sov gott{#emotions_dlg.flower} 

• Pingla35
    Kattflickan skrev 2012-06-01 19:51:19 följande:
    Aj då, och jag som har tappat räkningen på antalet försök. Hoppas på ett en 5e graviditet är ett lyckotal också Gravid 4 ggr på två år. Har insett att det nog faktiskt inte är nån fler kvar i den här tråden som var här från början förutom jag. Många har hunnit bli gravida och fått sina barn. Acinna har tillomed blivit gravid på nytt. Jag trodde verkligen inte det skulle bli så här.

Nåja, jag har nåt litet hopp kvar om att jag kan lyckas på den här pgd'n. Annars så blir det äggdonation.

Jobbigt för er som mår illa. Har inga fler tips än de ni redan sagt. Mitt illamående var lindrigt. Jag hann gå upp ca 4-5 kg de första 12 veckorna. Nu har jag nästan gått ner det jag gick upp senast.

Millan 
    Hej! Kattflickan: JAg är kvar i tråden. Och jag var nästan med från allra första månaden. Jag håller verkligen alla mina tummar för att det ska gå vägen för er.
    Jag kommer vara kvar tills jag riktigt fattar och dessutom får en ordentligt bekräftelse. Två år som gått förbi rätt fort ändå men vart tungt i vågor. 
  • Pingla35

hjälp! har fått mensliknande blödning här sent på natten. håller på att få spel!
    Känns som att det bara forsar men inget i bindan när jag kollar. när jag torkar mig är där lite blod.
    Ska ringa KK imorgon!
    Har läst 1177,s råd blev lite lugnare men bara lite.... 

• Pingla35

Hej igen!
    Jag trodde oron var slut när man väl fått ett plus men nu är det banne mig värre.
    KK morskan- sa att det inte alls var onormalt med blödning och om jag skulle ha missfall så skulle man definitivt inte kunna ta fel på det.
    Så jag går fortfarande och kikar på toan ibland. Har mötts av lite brunaktig flytning. men inte mycket, ursäkta detaljer. Fick en prel tid för UL. Men hon var osäker efter som det egentligen är i tidigaste laget. Men nästa vecka är det inbokat. Det de vill ha på skärmen är ett tickande hjärta innan jag blir avskriven och kan söka BM på min familjeläkare. Illamående inget ännu, men är törstig jämt.
    To be continued........ 

• Pingla35

Grattis grisen till plus! Håller tummarna för dig nu!

Millan- Vilken trevlig "grej" att planera in mitt upp i allt! Kanonbra planerat tycker jag! Ni gör vad ni vill med Er dag! Men håller med om att kamera inte bör glömmas bort. Håller tummarna för äggplocket längre fram. Jag tror på er, det är er tur nu!

Mum- VAd kul med glad gubbe och FET! Lycka till! Intressant att ni får göra det nu,hmm Men ni åker väl till något större sjukhus för att göra det kom jag på när jag tänker efter lite. Vår klinik i stan är stängd för sommaren. Så  där får vi ingen hjälp förrän i augusti om det skulle behövas. 

Maria- 26 juni skickar jag mina tankar till dig och hoppas ni får se något underbart. 

Själv har blödningen försvunnit lika fort som den kom. Lite brun flytning har jag haft. Men BM sa att det inte är något ovanligt. Får lita på det och försöka slappna av.
    Toabesöken är lika flitiga som tidigare. Mensvärken kommer och går. Börjar förstå att det inte är mensvärk utan en sorts växtvärk. Men jag säger som sambon, först efter vårt inplanerade VUL på torsdag kanske vi kan börja tro på något.
    Inga typiska grav.symtom förutom ömma bröst. Det andra är nog inbillning.
    Byta tråd?!
    Nej, inte förrän jag tror på att det fungerar fullt ut 

• Pingla35

Jojjo-Tänker inte lägga mig i råden för sjukvården. Säger som de andra, fråga efter urologen och hoppas på hjälp där.
    Har själv precis bett om att få lista om mig till annan läkare. Då jag har noll förtroende för den läkare jag går hos. Han har även min mor men har vägrat lyssna på henne och hennes smärta. Idag efter 5 år väntar hon på en operation för diskbråck på två ställen i ryggen. Jag är så jävla förbannad på den läkaren att Lex Marian hänger i luften.  

Var ut i skogen i helgen. Lämnade handväska och annat tjafs i bilen för att kunna promenera och ta kort och grilla. Ett annat par, svärfar och svärmor,barn och farföräldrar var alla vid grillplatsen när jag känner att något är på gång.....Förvånad 

Vad fan.....
    Går bakom en dunge vid grillplatsen, drar ner byxorna och kikar. Mycket riktigt blod....
    Smiter fram(med byxor uppe igen) hämtar lite pappersnäsdukar, smyger tillbaka, torkar, fan vad det blöder.....
    Gråter nuGråter 
    Smyger tillbaka viskar med gråten i halsen till tjejkompisen: -Har du en binda?
    -Nej, men lilla gumman vad menar du nu? Näääheee! (De vet om allt) Men jag har dotterns blöjor.
    -Ja, det får duga säger jag och smyger tillbaka gråtandes. 
    Hon följer med som stöd. Sambon står kvar villrådig med den med lånade hunden i ena handen och deras dotter i den andra.
    Tjejkompisen: -Har du ont?
    -Nej! svarar jag. Hon ber mig ändå ringa 1177. Bra jag fick en vettig uppgift och nu satt blöjan där den skulle.Skrikandes 
    Jag lovar att jag har känt mig sexigare. 
    1177 rösten: fortsätter det att blöda och i rikligare mängd, ta kontakt med bm imorgon. Annars är det nog ingen fara...
    Jaha, det ska lugna ner mig.
    Tydligen fungerade det hyfsat på mig.
    JAg sluta blöda efter några minuter bara. Men tillräckligt för att man ska få hjärtat i halsgropen.
    Tur att vi har ultraljud på torsdag. Hoppas på bra svar då!
    Långt inlägg men ville bara dela med mig av den i efterhand rätt komiska situationen som uppstod.

Lärdom: Ta alltid med handväska med tjejgrejer i oavsett vad för väder och syfte. 

• Pingla35

Hej tjejer!
    Till att börja med måste jag säga att jag verkligen att ni får en trevlig midsommar!

Vi ska ut med en båt och inta sill lunch och nubbe på en mysig liten hamn i närheten.
    Bilen är körd dit ikväll så att jag kan köra hem oss på natten.
    Det verkar som att jordgubbarna blev kvar där i bilenSkrikandes!

Men det jag egentligen ville säga var att vi idag fick se ett litet litet liv på 9,3 mm som hade ett tickande hjärta.Hjärta 
    Kram på er alla! 

• Pingla35

Grattis Millan till ett ett återinförande! Nu håller jag alla tummarna att det ska gå er väg denna gång. Kram!

Aruba, Grattis!

Mum, Grattis!

Vågar ni skriva in er på listan så ska nog jag göra det jag också.Tungan ute
    Har inte stått uppskriven där på säkert ett år, eller mer!

Har bokat ett inskrivningssamtal i veckan som kommer. Känns lite som att det börjar bli verkligt!
    Har vart hos svägerskan och fått lite mammakläder. Men har inte mer än provat för att se att de kommer över rumpan. De ligger i kassen i garderoben. Törs liksom inte riktigt tänka att de behövs ännu.
    Hon däremot har varit säker sedan vi fick ägget återinfört. Hon är en sann optimist! älskar henne för det.

• Pingla35
    {#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower} 

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 
    Här var det tomt?!

IVF 
    Mumwannabe79
    , (försökt sedan juli -10) Två misslyckade IVF-försök under 2012, ett färskförsök och ett FET. Två blastocyster kvar i frysen. 
    Jojjo7      - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI   nr    2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och   Ovitrelle.    (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh   avbryts. Paus    tillsvidare. 
    Anwen - försökt sen juli 2010, inga fel hittas, inväntar IVF till hösten

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15, 1 MF tidigare) 
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, 1 MF tidigare) 
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 MF tidigare) 
    NICU BF 24 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare) 
    Tedax BF 16 nov (försök 12, två MF tidigare) 
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19) 
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19)
    Smiley BF 17 dec (försökt sedan aug 2007, MF 2009, misslyckat IVF  dec 2011, 2:a IVF lyckades)
    SmoochiePoo (Kiyona) 19 dec (försökt sen jan 2011, 3 MF tidigare)
    Kaprifolen BF 29 dec (försök 13, femte med Pergo)

2013 
    L Maria: BF 12 jan (försök 19, 4 MF tidigare) 
    Pingla35: BF 5 februari (Försökt sedan april-10, misslyckat ivf feb/mars 2012, 1:a ICSI lyckades)
    Aruba: BF 9 februari (försök 10)
  • Pingla35

Grattis Millan till giftermålet!{#emotions_dlg.flower}

Lyckat till på fredag! Jag tror på det här och håller tummarna.
    Ha det skönt i Frankrike sedan.
    Kram 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet