Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jisses vad många inlägg det kommit idag. Har haft en jobbig och påfrestande dag på jobbet, dessutom påverkad av diet-omställningen, så jag ser fram emot att få komma hem och läsa igenom allt.

Ville bara först och främst säga GRATTIS Sanna77!!!!!! Inget dåligt plus heller! :)

• ifyouweremine
    Jojjo55 - Jag har försökt få min make att komma ihåg att äta tillskott med zink och folsyra. Finns inget som tyder på att hans sperma skulle va av låg kvalitet, men lika bra att ta det säkra före det osäkra.

Är det förresten nån av er som har gjort nåt sånt där spermatest som man kan köpa själv (dvs om era män gjort det)? Jag undrar hur tillförlitliga de är. Och hur man gör egentligen. Tänkte att ifall man köper ett sånt o testar och det visar sig vara dålig aktivitet så kanske man kan söka för det redan nu istället för att vänta ett halvår till.. Men samtidigt känns det som det skulle vara lite knäckande för maken om jag kom och bad honom testa det. Det är ungefär som att säga "jag tror det är fel på din sperma". Han blev nästan lite putt när jag tyckte han skulle äta tillskott nämligen, trots att jag själv gör det sedan 8 månader.

ernlia - Hur känns det i din kropp? Och fortsätter strecket bli starkare? Skönt att du inte blöder nåt! Måste ju vara jättesegt att behöva vänta så länge på att få det bekräftat, men samtidigt måste det vara skönt att kunna hoppas när det är ganska sannolikt att du är gravid. Vi andra svävar ju jämt i skengravid-dimman, men ett växande plus på stickan kan man ju knappast ta miste på.
  • ifyouweremine

Tänk att vi haft tre plussare på kort tid nu och sannolikt Ernlia också! Fantastisk början på året, hoppas det fortsätter i samma spår. Själv har jag gett mig in i varannan-dag köret igen nu.. Men jag vet inte, just den här månaden känns det bara helt lönlöst av nån anledning. Första gången jag tänkt så, innan har jag alltid varit positiv och peppad. Det känns bara inte som om jag kommer bli gravid denna månad.

Vi får se om det vänder.. hoppas, för jag känner mig helt oinspirerad i sänghalmen också. Dumt nog, det får ju inte bli att man bara har sex för att skaffa barn... Brukar ni sexa mycket även utanför tiden för äl? Här har det dessvärre blivit lite att vi kör slut på oss så mycket kring äl (förra månaden 8 dagar av 11 som sagt) att man inte riktigt orkar resten av månaden.

• ifyouweremine

Bra jobbat Kekke! :)

ernlia - Underbart! Hur lång tid är det kvar tills du kan få göra UL eller på annat sätt få det bekräftat? Har man möjlighet att göra UL oftare om man fått missfall tidigare? Annars brukar man väl få vänta tills vecka 12 eller så och det är ju tokjobbigt att inte veta under den tiden..

Var ute idag på 1,5h längdskidorspass och därefter ca 20 min snöskottning. Känner redan nu hur monstruös träningsvärken kommer vara imorgon och nu är jag såååååå trött. Blev tvungen att sova en liten stund till och med. Blir väl lite extra pga dieten också.. Men jag känner mig väldigt nöjd att jag kom iväg!

• ifyouweremine

Haha bäst man inte uppmuntrar karlarna FÖR mycket, de kanske blir stöddiga då. Eller vad säger du ceke? ;)

• ifyouweremine

Har lagt in mig också. :) Nästa gång vi lägger in nån så kommer det vara en hel person (inte bara 96% av en person) som kommer bli gravid denna månad. ;)

• ifyouweremine

Tar och flyttar fram listan.. den låg ganska många sidor bort.. mycket pladder blir det :)

AnnJan, känner du nåt? Finlandssvenskan?

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)

• ifyouweremine

Egentligen borde ju alla ha yngre män, eftersom vi kvinnor lever längre i genomsnitt. Jag har också skaffat mig en yngre, fast bara ett år yngre.. men han är väldigt ung i sinnet! Flört

Det var ett bra val MariaF79 att ta bort de som redan plussat i januari, så inte kvoten fylls direkt! Skrattande Fast det gör ju i och för sig inget om vi bräcker statistiken och plockar dubbelt så många plus som vi egentligen "ska ha". Det tycker jag att vi satsar på!

• ifyouweremine

Idag har jag känt lite småvärk i livmodertrakten från och till. Kan det vara äl på g kanske.. fast fortfarande ett väldigt svagt streck på äl-stickan.

• ifyouweremine
    Kekke skrev 2011-01-07 16:52:06 följande:
    blir fredagsmys här med.. med en god wirre, film och lite poker.. ceke jobbar så då blir det myskväll    :)
    Härligt Kekke.. wirre, film, poker och FL-häng! :) Perfekt fredagsmys, själv kan jag klara mig utan poker visserligen men kan man dra hem några extra hundralappar på fredagskvällen så är det ju inte så dumt. :)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet