Inlägg från: ifyouweremine |Visa alla inlägg
  • ifyouweremine

Vi över 30 som längtar efter första barnet

frifantasi - Jag brukar ha utslag på äl-stickan hela månaden, fast svagt de dagar jag inte har äl på g. Men man ser små skiftningar från dag till dag om man lägger alla stickor bredvid varandra i följd, det går lite upp och ner i styrka. Antagligen beror det på hur många timmar det har gått sen man senast kissade, hur mycket man druckit under dagen, osv. Men sen syns det ju väldigt tydligt när det börjar ta fart vid äl. För mig brukar det öka så det blir starkare men inte lika starkt som kontrollstrecket en dag, och dagen därpå är det minst lika starkt som kontrollstrecket. Sen kan det ev. vara positivt ytterligare en dag, men sen går det ner till svag nivå igen. Så för mig är det nog omöjligt att missa stegringen om jag bara testar varje dag. Men en del andra har mycket kortare stegring, som kanske bara varar några timmar, och då kan man ju missa det.
  • ifyouweremine
    Uppsara - Det verkar vara olika när äl-värk inträffar i förhållande till själva äl. Endel får värk innan, endel under och endel efter. Själv fick jag värk fyra dagar i streck denna månad, så gissningsvis både före, under och efter.
  • ifyouweremine

Jag är sååååå himla rastlös. Och jag kan inte fatta att det är 1,5 vecka kvar till bim! Tiden går bara långsammare och långsammare för varje månad tycker jag.

Denna månad har jag noterat allting väldigt noga i min mens-app. Det känns ju inte helt givet när äl inträffade direkt. Eller? När tror ni att min äl var? Själv gissar jag 11:e. Såhär ser det ut:

8:e
    temp 36.1, äggvita

9:e
    temp 36.1, lätt akne, öm livmodertapp, äggvita

10:e
    temp 36.1, äl-värk, huvudvärk, lätt akne, äggvita

11:e
    temp 36.4, äl-värk, mkt öm livmodertapp, äggvita, stegring på äl-stickan men ej pos

12:e
    temp 36.4, mkt äl-värk, krämigt, positivt på äl-stickan

13:e
    temp 36.5, äl-värk, lätt illamående, krämigt

14:e
    temp 36.9, krämigt

(tempen har tagits samma tid varje dag)

• ifyouweremine

Jag skrev fel, 10:e menar jag att jag gissar på. Eftersom tempen stigit dagen efter, och eftersom jag brukar ha äl före positivt på äl-stickan (tidigare månader har alla mina äl-symtom kommit före positivt på stickan).
    Fast det kan ju hända att det var den 13:e också, i så fall kom den ju korrekt efter den positiva stickan. Men verkar samtidigt konstigt med äl-symtom så många dagar innan då.. och framför allt temphöjning före också.. Vad tror ni?

• ifyouweremine

Enligt FF var det den 10:e iaf så ni hade nog rätt. Men det är verkligen svårt att veta. Konstigt att tempen steg i två hack med så få dagar emellan. Men jag kanske bara är påväg att bli sjuk, vem vet.

Ibland fastnar jag i gravidtest-tråden och sitter och kollar på foton av allas plus.. Jag tycker det är kul att studera dem och se hur det kan se ut och hur det utvecklas och blir starkare under dagarna efter. Men sen efter en stund blir jag alltid lite låg, och undrar om jag nånsin kommer att få se ett plus på min sticka och kan lägga in en bild på den i nån tråd här och få den granskad.. just nu känns det ju väldigt långt borta.

• ifyouweremine

Tråkigt med tant simtim och FrkSvår! Rynkar på näsan

Hur känns det Irmelie, du som har bim idag? Och hur går det för alla våra måndags-bimmare? Åtminstone ett plus tycker jag det borde bli!

Själv är jag glad idag eftersom jag haft veckoinvägning och vågen visade att jag gått ner 2 kg på två veckor med LCHF-dieten. Bara 8 kg kvar till målet då.. fast blir nöjd om jag går ner 6 kg till.

• ifyouweremine
    kekke - I mitt nuvarande förhållande aldrig. Däremot hände det ibland när jag var yngre och då var anledningen oftast antingen att jag tyckte synd om killen som inte lyckades riktigt, eller att jag kände mig stressad över att det tog så lång tid för mig (att han fick vänta så länge), eller också att jag bara ville ha allt överstökat. På den tiden var väl alltid lite mer fokuserat på orgasmen också. Numera skäms jag inte för att det tar lite tid ibland, och vissa gånger känner jag direkt att det inte kommer gå, särskilt nu under bebisverkstaden, och då njuter jag av annat än orgasmen (som Jojjo är inne på).

ceke - Hm vad konstigt! Kan det vara nån bieffekt av Proveran, att mensen blir sen? Irriterande när det blir så dock för nånstans innerst inne hoppas man ju så länge mensen inte dyker  upp.

Tack för viktnedgång-peppet! :) Det behövs för att behålla motivationen. I mars ska jag ju gå i bikini på Mexicos stränder så då vill jag helst få bort det värsta. Sen hoppas jag att viktnedgången underlättar bebisverkstaden också..
  • ifyouweremine

AnnJan - Vad synd! Men jag gillar din "antal försök" fras i bim-listan ;)

Ceke - Kul att du också gett dig på skidorna. Det är sjukt jobbigt men kul och känns som det ger massor! Har du åkt mycket förr? Jag hade inte åkt på 10 år nu när jag började och det märktes. :)

Lycka till alla bimmare! (Det är lite kul för om jag skriver bimmare på iphonen så föreslår den "vinnare" som rättstavning)

• ifyouweremine

Millan - Ovanligt ogravid.. Kanske är positivt?!

Jojjo - Toktrött säger du? Och nära bim är du också :) Samband??

• ifyouweremine

Jag brukar börja äl-testa ca dag 8-10..

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet